ایران گردی

عجیب‌ترین روستای جنوب ایران / روستای درک؛ جاذبه ای شگفت انگیز

تودی تریپ: چند لحظه تصور کن که روی شن های کویر ایستاده ای و باد صورت و موهایت را می زند و به جای سکوت کویر، این بار امواج دریا گوش هایت را نوازش می کنند. مثل یک خیال است، نه؟!

روستای درک جایی است که آب دریا و شن‌های کویر به‌عنوان خیال و واقعیت به هم می‌رسند و شاید این بهانه‌ای باشد تا شما را به قلب جنوب ایران ببرد تا آغاز سفری باشد که در آن بتوانید همه چیز را در یک مکان ببینید. از ساحل صخره ای و مرجان های آن و شن های بیابانی که خواص جادویی و درمانی در عین حال دارد تا بیشه ای که درست آن سوی کوه ها قرار دارد.

آشنایی با روستای درک چابهار

روستای درک و ساحل مجاور آن محل برخورد آب دریا با شن های کویر است. وجود نخلستان ها و ماسه ها در پس زمینه دریا مسافران زیادی را به این ساحل در جنوب شرقی ایران می کشاند.

روستای درک زرآباد در استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی سواحل مکران قرار دارد. این ساحل یکی از ویژگی های شهرستان کنارک است و در 170 کیلومتری غرب چابهار و 120 کیلومتری کنارک قرار دارد.

روستای درک نیز در مسیر ترانزیتی بندر کنارک به بندرجسک است و نزدیک ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است.

از نظر قوم بلوچ، دارک به معنای زندگی در کنار دره است. ساحل بکر دارک دارای چهار نوع ساحل است. یک ساحل صخره ای، یک ساحل شنی، یک ساحل شنی و یک ساحل مرجانی نزدیک به یکدیگر قرار دارند.

عجیب ترین روستای جنوب ایران / روستای درک;  یک جاذبه شگفت انگیز

یکی از شگفتی های این جاذبه گردشگری وجود چاه های آب شیرین و زلال در روستای درک است که به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و آب شور آن جالب توجه است. در هر گوشه ای می توان انواع درختان گرمسیری را دید که از آب این چاه ها سیراب می شوند.

روستای درک همچنین یک مقصد گردشگری سلامت است. ماسه سفیدی که در زیر نور خورشید در ساحل گرم می شود برای بهبود دردهای عضلانی و استخوانی بسیار مفید است.

به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران هنگام طلوع آفتاب به سراغ این ماسه ها می روند و با قرار دادن دست و پا زیر شن و ماسه، دردهای خود را درمان می کنند.

مردم دارک بلوچ هستند. لباس رایج بین مردان روستا لباس سفید و شلوار چین دار است. زنان نیز در ساحل با لباس های رنگارنگ گلدوزی شده زیر نور خورشید زندگی می کنند.

شغل اکثر مردم ماهیگیری است. اما به لطف چاه های آب شیرین، کشاورزی در روستای درک نیز رواج دارد. مهمان نوازی اهالی روستا در میان گردشگرانی که حداقل یک شب در آنجا اقامت داشته و از سفره بلوچ با غذاهای تندش لذت برده اند زبانزد است.

روستای درک 405 نفر جمعیت دارد و 104 خانوار در این روستا زندگی می کنند.

در روستای درک بمانید

برای اقامت در روستای درک، می توانید به اقامتگاه هایی که توسط ساکنان محلی روستا اداره می شود، تکیه کنید. اما فراموش نکنید که قبل از سفر، محل اقامت خود را رزرو کنید.

یکی از مزیت های اقامت در اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر کمک به اقتصاد روستا، غذای جذابی است که می توانند تهیه کنند. چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی این منطقه می تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

فقط به یاد داشته باشید که فاصله روستای درک تا نزدیکترین پمپ بنزین و فروشگاه بسیار زیاد است و بهتر است موارد لازم را از قبل تهیه کنید.

عجیب ترین روستای جنوب ایران / روستای درک;  یک جاذبه شگفت انگیز

درک یکی از آن مکان هایی است که اگر به کمپینگ علاقه مند هستید و تجربه دارید باید آن را امتحان کنید. تماشای آسمان پر ستاره و مرموز کویر و ساحل کویر همراه با امنیتی که در دهکده درک تجربه خواهید کرد، خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

طبیعت دارک همچنان بکر و دست نخورده است، پس مراقب باشید در مدت اقامت خود به طبیعت آسیب نرسانید و زباله ها را پشت سر نگذارید.

این روستا بازارهای کوچکی دارد اما به یاد داشته باشید که با پمپ بنزین و سوپرمارکت فاصله دارد پس بهتر است قبل از ورود به روستا وسایل ضروری خود را تهیه کنید.
روستای درک در 170 کیلومتری چابهار است. برای رسیدن به درک، باید مسیر زمینی را انتخاب کنید و از ماشین های مه شکن که در آن جهت حرکت می کنند کمک بگیرید.

اگر می خواهید با ماشین شخصی به درک چابهار سفر کنید باید از روستای کهیر عبور کرده و سپس به سمت زرآباد حرکت کنید. پس از دو تا سه ساعت سفر به دارک می رسید.
فاصله تهران تا روستای درک حدود 1800 کیلومتر است. برای رسیدن به ساحل درک باید حدود 24 ساعت سفر کنید. به همین دلیل سفر به درک از تهران با ماشین شخصی کار ساده ای نیست.

بخش جنوبی این کشور در بیشتر مواقع سال گرم است. روستای درک در یکی از گرم ترین استان های ایران قرار دارد.

به همین دلیل اگر تابستان را برای سفر به درک چابهار انتخاب می کنید، باید بدانید که هوا بسیار گرم و مرطوب است. اما در سایر فصول سال بادهای خنک اقیانوسی از سواحل می وزد و رطوبت در این منطقه کاهش می یابد.

آب و هوای ساحل درک در فصول بهار، پاییز و زمستان دلپذیرتر است. با این حال اوایل بهار تا اواسط پاییز را می توان بهترین زمان برای سفر به چابهار دانست.

عجیب ترین روستای جنوب ایران / روستای درک;  یک جاذبه شگفت انگیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا