اخبار گردشگری

عجیب‌ترین دلایلی که می تواند باعث دستگیری شما در اروپا شود!

اروپا قاره ای جذاب و پر از فرصت های سفر و ماجراجویی است، اما همچنین خانه قوانین عجیبی است که ممکن است در ماجراجویی های خود با عجیب ترین دلایل اروپا برای دستگیری با آنها روبرو شوید. این قوانین اغلب به ما بینشی در مورد فرهنگ کشوری که آنها را تصویب کرده است می دهد. دانستن این قوانین برای جلوگیری از بروز مشکل و گرفتار شدن در کشورهای اتحادیه اروپا ضروری است.

کشورهای اروپایی مانند سایر کشورهای جهان دارای قوانین و مقررات خاصی هستند که بسیاری از آنها در سراسر جهان رایج است و برخی از آنها مختص هر کشوری است. در میان این قوانین، قوانینی وجود دارد که می تواند برای خارجی ها و گردشگران به شدت عجیب و غیرقابل درک باشد، اما در واقع اجرا می شود و گاه مجازات های سنگینی را به دنبال دارد.

بنابراین دانستن این قوانین و مقررات برای سفر به این کشورها بسیار ضروری است; در زیر به بررسی عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا اشاره می کنیم:

1.بازیافت روز یکشنبه ممکن است روز خوبی برای رها کردن بازیافت خود در سطل های محلی باشد، اما اگر در سوئیس زندگی می کنید، انجام این کار ساده می تواند جریمه سنگین یا حتی زندان را به دنبال داشته باشد. بنابراین انداختن مواد قابل بازیافت در زباله های خیابانی در روز یکشنبه می تواند یکی از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا به خصوص در سوئیس باشد. در سال 2014، پلیس در زوریخ، جودیت شولت آلمانی را دستگیر کرد که مواد قابل بازیافت خود را در سطل های خیابانی می اندازد، پس از اینکه همسایه ای به او گوشزد کرد و به او حق انتخاب داد: پرداخت جریمه سنگین یا گذراندن دو شب در زندان.

2.حفاری در روز یکشنبه همانطور که می دانید یکشنبه در اکثر کشورهای اروپایی تعطیل است و زمان خوبی برای استراحت است. بنابراین انجام کارهایی که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شود جرم محسوب می شود. حتی اگر این کارها به کوچکی حفاری و حفاری باشد. حتی به گذراندن آخر هفته با حفاری در آلمان فکر نکنید. در کشور ما یکشنبه تعطیل است و هرگونه حفاری مطلقاً ممنوع است و می توان آن را یکی از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا دانست. آلمان “روز یکشنبه” را بسیار جدی می گیرد. مغازه ها هم تعطیل هستند و عموما چاره ای جز استراحت ندارید.

3.رانندگی با دمپایی اگر به سواحل اسپانیا می روید فراموش نکنید که کفش های خود را عوض کنید زیرا رانندگی با دمپایی غیرقانونی است. اما قوانین اسپانیایی برای رانندگی با کفش به همین جا ختم نمی شود. رانندگی با کفش های بدون پشت یا پنجه باز، کفش های پاشنه بلند یا پاهای برهنه در اسپانیا به شدت ممنوع است و رانندگانی که قوانین را زیر پا بگذارند تا 200 یورو جریمه می شوند.

4.مست بودن در حین دست زدن به گاو در اسکاتلند برخورد با گاو تحت تأثیر الکل خلاف قانون است. بنابراین، پس از مصرف بیش از حد الکل در بار، به هیچ وجه نباید تصمیم به گله داری بگیرید! این می تواند به جریمه 200 پوندی یا 51 هفته زندان منجر شود. این قانون شامل اسب ها می شود و می توان گفت یکی از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا است.

5.از آنجایی که در اکثر کشورهای جهان دستگاه تنفس مصنوعی ندارید، اگر در شرایط ناخوشایندی توسط پلیس متوقف شوید و نیاز به انجام تست تنفسی داشته باشید، نیروی پلیس دستگاه تنفسی مورد نظر را برای انجام تست در اختیار شما قرار می دهد. اما این مشکل در فرانسه صادق نیست و همه رانندگان موظف به پوشیدن دراگر در خودروی خود هستند در غیر این صورت توسط پلیس جریمه خواهند شد.

عجیب ترین دلایلی که می تواند شما را در اروپا دستگیر کند!

6.صف کشیدن انگلیسی ها به هیچ وجه کاملاً قانونمند نیستند، اما یکی از سخت ترین قوانین آنها این است که مردم اجازه ندارند در صف قرار بگیرند. اگر برای خرید بلیط متروی لندن در صف ایستاده اید، حتی سعی نکنید در صف بنشینید. زیرا در واقع قانون شکنی خواهید کرد و باید منتظر عواقب و جریمه آن باشید. این موضوع در انگلیس آنقدر جدی است که به یکی از عجیب ترین دلایل دستگیری در اروپا تبدیل شده است.

7.غذا دادن به پرندگان را برای اجرای مجدد صحنه «به پرندگان غذا بدهید» از مری پاپینز در برخی از کشورهای اروپایی مانند ونیز فراموش کنید. غذا دادن به کبوتر در ونیز غیرقانونی است. این شهر ایتالیایی در سال 2008 غذا دادن به پرندگان مزاحم را ممنوع اعلام کرد و این امر مانع از کسب و کار تغذیه پرندگان در میدان سنت مارک شد. هر کسی که در حال غذا دادن به پرندگان در خیابان گرفتار شود می تواند تا 700 دلار جریمه شود.

8.پوشیدن بیکینی در شهر ساحلی بارسلونا در میان گردشگران و مردم محلی محبوب است، اما حتی به قدم زدن در شهر با لباس شنا یا بیکینی فکر نکنید. پوشیدن مایو در اماکن عمومی شهر، به جز در ساحل، اکیدا ممنوع است و می تواند جریمه ای جدی برای شما به همراه داشته باشد. این قانون فقط زنان را هدف قرار نمی دهد و به طور کلی برهنه بودن برای مردان و زنان در بارسلونا یکی از عجیب ترین زمینه ها برای دستگیری در اروپا است.

9.هنگام بازدید از مکان های تاریخی با کفش پاشنه بلند در یونان، هنگام گشت و گذار در مناظر و بناهای تاریخی این کشور از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنید. پوشیدن کفش های پاشنه بلند در ساختمان های باستانی به دلیل آسیب جدی که می تواند به اقدامات حفاظتی وارد کند ممنوع است و می تواند با جریمه های سنگین همراه باشد.

10.ادرار کردن در اقیانوس اگر در پرتغال هستید، بدانید که ادرار کردن در اقیانوس یک فعالیت غیرقانونی است و می تواند یکی از عجیب ترین زمینه ها برای دستگیری در اروپا باشد. از نحوه پیگیری این جرم و اعمال مجازات ها اطلاعی در دست نیست، اما آنچه بسیار مهم است، جدیت دولت کشور در پیگیری آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا