ایران گردی

طولانی‌ترین مسیر جهان برای پیاده‌روی کجاست؟

به گزارش تودی تریپ، آنطور که یک پزشک می نویسد، پیاده روی یک ورزش پرطرفدار و مفرح است که نه تنها فواید جسمی دارد، بلکه به شما این فرصت را می دهد که فکر کنید و در دنیای درون غرق شوید.

اگر از L'Agulhas در جنوبی ترین نقطه آفریقا شروع کنید و به سمت ماگادان در شمال شرقی روسیه حرکت کنید، مسافت 22387 کیلومتری خواهید داشت. این مسیر طولانی شما را از 16 کشور، چندین رشته کوه و بیابان عبور می دهد.

بر اساس نقشه گوگل، با عبور از دریای سیاه می توان این مسافت را به ۲۱۷۷۹ کیلومتر (۱۳۵۳۳ مایل) کاهش داد، اما صبر کنید! هدف ما این است که کل مسیر را پیاده روی کنیم، بنابراین تقلب نداریم!

چالش های پیش رو

برای پیمودن این مسیر 4492 ساعت (معادل نیم سال) پیوسته پیاده روی خواهید کرد. در این مدت شما به اندازه ای از تپه ها بالا و پایین خواهید رفت که گویی 13 بار به اورست صعود کرده اید!

با این حال، در واقعیت، سفر بسیار طولانی‌تر خواهد بود، زیرا برای خوردن، خوابیدن و استراحت باید توقف کنید. با توجه به موانعی مانند جنگ در کشورهایی مانند سودان جنوبی و سوریه و همچنین قوانین ویزا که مانع از اقامت طولانی مدت در بسیاری از کشورها می شود، عبور کامل از این مسیر غیرممکن به نظر می رسد.

موانع طبیعی:

اما حتی اگر بتوانید بر موانع سیاسی غلبه کنید، باز هم باید با موانع طبیعی طاقت‌فرسایی مانند گرمای سوزان صحرا، سرمای شدید تاندرای سیبری، و پشه‌های ناقل مالاریا در آفریقای استوایی دست و پنجه نرم کنید. حمل وسایل مناسب برای زنده ماندن در این آب و هوای متنوع بسیار چالش برانگیز است و احتمالاً در طول مسیر باید چندین جفت کفش پیاده روی را تعویض کنید.

سفر حماسی تر:

اگر به دنبال چالش بزرگ تری هستید، می توانید با عبور از تنگه برینگ که سیبری را به آلاسکا متصل می کند، مسیر خود را گسترش دهید. این به شما امکان می دهد سفر اولین افرادی را که هزاران سال پیش وارد آمریکا شده اند، بازسازی کنید.

ماجراجویان واقعی

این مسیر ممکن است در نقشه گوگل نباشد، اما کارل بوشبی ماجراجو در زمستان 2006 موفق شد 93 کیلومتر از اقیانوس یخی عبور کند. این بخشی از یک سفر باورنکردنی بود که در آن بوشبی قصد داشت 57936 کیلومتر در سال 2010 پیاده روی کند. با این حال، ویزا مانع از آن شد. او و او پس از بیش از 25 سال پیاده روی هنوز در مسیر است.

پل سالوپک، روزنامه نگار نشنال جئوگرافیک نیز در سال 2013 سفری 38600 کیلومتری را برای ردیابی مسیر تمدن بشری به خارج از آفریقا انجام داد. او در سال 2013 اتیوپی را ترک کرد و قصد داشت طی هفت سال به آمریکا برسد، اما در حال حاضر هنوز در چین است و نتوانست از اوراسیا به آلاسکا برسد.

سفر خیالی:

ممکن است پیمایش کامل این مسیر در دنیای واقعی غیرممکن باشد، اما ایده قدم زدن در وسعت زمین و تجربه تنوع باورنکردنی طبیعت و فرهنگ ها، سفری ذهنی و ارزشمند را برای ما رقم می زند. سفری که عظمت زمین و جای کوچکمان را در آن یادآوری می کند و انگیزه کشف و ماجراجویی را در درونمان زنده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا