ایران گردی

ضرغامی: هیچ بنای تاریخی به شخص خاصی واگذار نمی‌شود

به گزارش تودی تریپ؛ عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران با اشاره به موزه ریسباف گفت: جلسه ای با حضور نمایندگان، شهردار و مسئولان اصفهان در این خصوص تشکیل شد و مقرر شد اقدامات پیگیری از سوی دستگاه های مختلف انجام شود و شرایط این ساختمان باید به دقت مورد بررسی و پیگیری وزارت اقتصاد قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه به طور کلی نگران آسیب دیدن بناهای تاریخی هستیم، گفت: مرمت به دو قسمت تقسیم می شود که شامل صرفه جویی است، اما برخی از سازه های ما در این منطقه از نظر پایداری مشکل دارند. .

وی در خصوص مشارکت بخش خصوصی در مرمت بناهای تاریخی گفت: اعتبارات فعلی که برای مرمت در دستگاه دولتی تخصیص داده شده کافی نیست، بنابراین مشارکت بخش خصوصی در این زمینه تسریع شده است.

ضرغامی با اشاره به برخی شایعات مربوط به واگذاری بناهای تاریخی تصریح کرد: اخبار جعلی در افکار عمومی منتشر می شود که باعث شده در بحث مشارکت بخش خصوصی مردم تصور کنند که نفایس و بناهای تاریخی در حال واگذاری است.

وی تاکید کرد: این یک دروغ بزرگ است و هیچ بنای تاریخی به کسی واگذار نمی شود و همه این بناها ملک عمومی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اگزود: مشارکت بخش خصوصی در املاک غیرنفیس، مانند بسیاری از مراکز در حال بازسازی و نگهداری، به رسمیت شناخته شده است.

وی با اشاره به موضوع فرونشست در اصفهان گفت: یک گروه کارشناسی برای بررسی وضعیت فرونشست در اصفهان و تاثیر آن بر آثار تاریخی تشکیل شده است و من از نزدیک دیدم ترک ها در این نگرش بحث می کنند.

ضرغامی اضافه کرد: پژوهشکده ما به صورت پروژه ای روی این موضوع کار می کند و امیدواریم این مشکل جدی نباشد، اما هر بحث اساسی که در حوزه آسیب به ویژه آثار تاریخی که مربوط به ما است، صورت می گیرد. قطعا اقدامات اضطراری به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت رونق این صنعت و تکریم پدیدآورندگان و بزرگان آن است، گفت: آیا اعطای مدرک هنر که از اهمیت بالایی برخوردار است در وزارتخانه دیگری پیگیری می شود؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خوشبختانه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صراحت در لایحه تشریح وظایف وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی آمده است، وضعیت هنرمندان کمی بهتر می شود. سازماندهی شده است.

و افزود: امیدواریم با این اتفاق این روند به سرعت و به نحوی که شایسته سازندگان است انجام شود.

ضرغامی در خصوص صادرات صنایع دستی از کشور گفت: زیرساخت های تولید و صادرات در این حوزه وجود دارد و مشکلات مربوط به این امر گام به گام در حال رفع است.

وی افزود: از مذاکره ارزی که مهمترین مانع تولید صنایع دستی است تا مشکلات دیگر در حال پیگیری و رفع است و امروز همه دنیا می خواهند صنایع دستی ایرانی داشته باشند و امیدواریم بعد از با اقدامات انجام شده، حرکت جدی صادرات صورت خواهد گرفت. / تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا