ایران گردی

شهر بدون چراغ قرمز

تودی تریپ شهری بدون چراغ قرمز این یکی از خاص ترین لقب هایی است که متعلق به یکی از شهرهای معروف ایران است. شهرستان پاوه یکی از شهرهای معروف و استراتژیک کشور است که در دوره های مختلف تاریخی شاهد حوادث مختلفی بوده است. این شهر تاریخی دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است. یکی از مهم ترین ویژگی ها و نکات مربوط به شهر پاوه عدم وجود چراغ قرمز در این شهر است. نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در این شهرک باعث شده است که امروزه به پاوه معروف شود شهری بدون چراغ قرمز به یاد داشته باشید در این مقاله به علت نامگذاری شهر پاوه به این عنوان می پردازیم و همچنین تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری این نقطه از ایران را به شما معرفی می کنیم.

چرا که نه؟ شهری بدون چراغ قرمز تحت عنوان:

همانطور که در قسمت قبل گفته شد در شهر پاوه چراغ قرمز وجود ندارد و ساکنان محلی این شهر بدون امکانات فوق از تقاطع ها عبور می کنند. دلیل اصلی نبود چراغ قرمز در شهر پاوه، نبود سطح خیابان ها و تقاطع های این شهر است. فقدان سطح خیابان و تقاطع همیشه باعث می شود رانندگان نتوانند چراغ قرمز را به خوبی ببینند. به عبارت دیگر دست اندازهاهای فراوان در خیابان های شهر پاوه باعث از بین رفتن کارایی چراغ قرمز در این شهر شده است. به همین دلیل پلیس راه این شهرستان هیچ اقدامی برای نصب این چراغ ها در پاوه انجام نداده است. وجود عوامل فوق باعث شده تا نام کنونی شهر پاوه به وجود آید شهری بدون چراغ قرمز به خاطر سپرده شود

مروری بر جاذبه های گردشگری و گردشگری شهری بدون چراغ قرمز :

پس از ارائه شهر پاوه تحت عنوان شهری بدون چراغ قرمز و با در نظر گرفتن دلایل این نامگذاری، نوبت به معرفی جاذبه های گردشگری این شهر زیبا می رسد. در ادامه این مقاله تعدادی از معروف ترین و برترین جاذبه های پاوه و ویژگی های آن ها را به شما معرفی می کنیم.

داریان دام:

سد داریان یکی از معروف ترین سدهای نزدیک پاوه و نودشه است که بر روی رودخانه معروف سیروان ساخته شده است. این سد بزرگ و زیبا در نزدیکی روستای داریان قرار دارد. به همین دلیل این سد خاکی عظیم را سد داریان می نامند. سد داریان در سال های اخیر به یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی و تفریحی اطراف پاوه تبدیل شده است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. توصیه می کنیم اگر به پاوه سفر کردید از سد خاکی داریان دیدن کنید و تجربه بازدید از این مکان بی نظیر را از دست ندهید.

شهری بدون چراغ قرمز

شهری بدون چراغ قرمز

آرامگاه سلطان اسحاق:

آرامگاه سلطان اسحاق یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهرستان پاوه است. آرامگاه سلطان اسحاق به ساحاک سلطان نیز معروف است. این جاذبه مذهبی-گردشگری در جاده پاوه و نودشه قرار دارد. برای زیارت آرامگاه بالا می توانید به روستای نیسانه رفته و سپس از آرامگاه سلطان اسحاق دیدن کنید. روستای نیسان یکی از روستاهای واقع در حاشیه رودخانه سیروان است. به همین دلیل در کنار مقبره سلطان اسحاق، می توانید مناظر طبیعی بسیاری را در حاشیه این رودخانه مشاهده کنید.

روستای صومعه:

روستای خانقاه یکی از روستاهای معروف شهرستان پاوه است. این روستای زیبا و گردشگری دارای بافت روستایی بسیار خاص و منحصر به فردی است. بنابراین کمتر چیزی شبیه به این روستای سرسبز و توریستی در ایران خواهید دید. روستای خانقاه در 2 کیلومتری شهر پاوه و روبروی کوه آتشگاه قرار دارد. این روستا از 4 طرف توسط درختان باغ زیبا احاطه شده است. قدمت روستای صومعه پاوه به دوران ساسانیان می رسد. بنابراین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روستای خانقاه در زمان ساسانیان یزدگرد سوم ساخته شده است. از مهم ترین ویژگی های این روستای زیبا و خاص می توان به معماری پلکانی، آب و هوای مطبوع، مناظر طبیعی بی شمار، بافت سنتی روستا و … اشاره کرد.

شهری بدون چراغ قرمز

شهری بدون چراغ قرمز

مراقب جاذبه های گردشگری و تفریحات باشید شهری بدون چراغ قرمز به موارد فوق محدود نمی شود و می توانید جاذبه های گردشگری زیادی را در شهرستان پاوه مشاهده کنید. از مهم ترین جاذبه های باقی مانده در این شهرستان می توان به آبشار دریبار، روستای شمشیر، آبشار نودشه و آبشار شیلماو اشاره کرد. … نقل شده. لازم به ذکر است که هر یک از موارد فوق دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد.

در نهایت امیدواریم اطلاعات جامع و مرتبط در این زمینه به دست آید شهری بدون چراغ قرمز (پاوه) و در سفر به آن نقطه از ایران از آنها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا