اخبار گردشگری

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران اعلام شد

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا، امید شریفی – مدیر روابط عمومی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه – که از طریق آن پلاک بین المللی خودرو صادر می شود، در اعلامیه ای گفت. این خبر: و نصب «علائم موقت» یکی از دلایل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل سال هاست که باعث نارضایتی گردشگران شده است اما خوشبختانه پس از پیگیری و هماهنگی مرکز گردشگری و اتومبیلرانی با مسئولان و روسای نهادهای ذیربط در کشور، با موافقت معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری، مشکل ورود بلامانع خودروهای دارای پلاک بین المللی به کشور در فروردین ماه 1403 توسط رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا به کلیه واحدهای ذیربط اعلام و اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از اجرای این طرح بر اساس کنوانسیون های بین المللی و قانون الحاق ایران به کنوانسیون ترافیک جاده ای (1968، وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور بلامانع است و تنها خودروهایی که بدون پلاک بین المللی قصد ورود به کشور را دارند ملزم به نصب فوری شماره عبور موقت خواهند بود. در تمام نقاط ورود به کشور امضا کنید.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای اجرای اهداف «سند پیش بینی شده» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحول آفرین در حوزه گردشگری» و تاکید وزیر بهداشت انجام می شود. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تسهیل ورود مسافران و گردشگران سایر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران و برای تحقق آن در دو سال اخیر اقدامات موثری توسط مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است. .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گردشگری و سفر با وسایل نقلیه شخصی باعث کاهش هزینه سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین تحریک کسب و کار تمامی اقشار و اقشاری ​​که در مسیرهای گردشگری فعالیت می کنند، طرح منطقی و تسهیل می شود. ورود موقت و تردد خودروهای شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور توسط مرکز گردشگری و اتومبیلرانی نمایندگی و پیگیری می شود.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر و انگیزه های مورد علاقه گردشگران در سراسر جهان است. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. بنابراین تسهیل تردد بین المللی مسافران خارجی و وسایل نقلیه گردشگران می تواند برای رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال و اقتصادی به ویژه در تولید ناخالص داخلی کشور موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا