اخبار گردشگری

سگ‌گردانی در پارک‌های رفسنجان ممنوع شد

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، حسین رضایی شامگاه 21 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود تلاش شهرداری برای جمع آوری سگ های ولگرد، همچنان شاهد افزایش حیوانات گزیدگی در سطح شهر هستیم که آمار ارائه شده توسط علوم پزشکی رفسنجان در سال های 1401، 1402 و امسال است. حیوان گزیدگی به ترتیب 2338، 2456 و 508 مورد بود.

وی افزود: اینکه شهرداری رفسنجان برای جمع آوری و ساماندهی وقت و هزینه می کند جای تقدیر دارد اما پیگیری و ساماندهی این موضوع در روستاها و بخشهای تابعه ضروری است.

رضایی تصریح کرد: روش های اجرایی سال های گذشته باید بازنگری شود و در صورت وجود نقص، اصلاح و چاره اندیشی شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: به منظور مقابله موفق با پدیده حیوان گزیدگی به ویژه سگ های ولگرد، بنرهایی در سطح شهر، بخشداری و روستا توسط دهیاران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا نصب می شود.

رضایی ادامه داد: شهرداری همچنین بنرهایی مبنی بر ممنوعیت سگ گردانی در پارک های شهر نصب می کند.

فرماندار رفسنجان گفت: یکی از راهکارهای عملی پیشگیری از حیوان گزیدگی که بیشتر برای دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس و در حین آموزش در مدارس اتفاق می افتد، ارائه آموزش های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی در مدارس است و این برنامه به تصویب رسید. برای اجرا در مدارس

وی همچنین بر ایجاد بستر در فضای مجازی و اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: با ایجاد محتوای ویژه با موضوع سگ های ولگرد می توان آگاهی بخشی و حمایت از سلامت جسمی و روحی مردم را داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا