ایران گردی

سهولت دسترسی به آرامگاه جاماسب حکیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای طرح مرمت آرامگاه جاماسب حکیم در شهرستان جهرم خبر داد.

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایلنا، محمد طبیعت اکلیدی در جمع خبرنگاران گفت: مرمت و ساماندهی بقعه تاریخی جاماسب حکیم شهرستان جهرم در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در این پروژه علاوه بر مرمت قسمت های آسیب دیده بنا، راه دسترسی به بنا ساماندهی و نورپردازی در مسیر انجام می شود.

تابث اکلیدی با اشاره به اینکه به زودی رویداد ملی برای معرفی شخصیت جاماسب حکیم برگزار می شود، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم رویدادهایی را در سطح استانی، ملی و بین المللی برگزار کنیم تا جاذبه های کمتر شناخته شده اما تاثیرگذار در جهان را معرفی کنیم. فرهنگ این منطقه

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادها و اقداماتی، گردشگری در مناطق کمتر شناخته شده توسعه یابد، هرچند ظرفیت و پتانسیل گردشگری در شهرستان یاهرم بسیار بالاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس یکی از اهداف و راهبردهای حوزه گردشگری را مقابله با مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده و تعریف مسیرها و بسته های جدید گردشگری در این مقاصد عنوان کرد.

از این رو گزارش بنای باستانی بقعه جاماسب حکیم در شهرستان جهرم به صورت مکعبی بر روی تپه ای کوتاه ساخته شده است. این اثر در سال 1353 به شماره 986 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

آرامگاه جاماسب شباهت های زیادی با بناهای هخامنشی فارس دارد زیرا به دلیل کنده کاری سنگ قبرها می توان آن را به دوره هخامنشی نسبت داد.

این بنا در دوره اسلامی نیز کاربری مذهبی داشته است. در اسناد و روایات تاریخی آمده است که جاماسب حکیم هزار سال قبل از بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ظهور خاتم انبیاء را وعده داده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا