ایران گردی

سفر به دل آرامش و جلوه‌های طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

سلام خدمت new_tourism: پارک جنگلی سیسنگان که در اصل برای حفاظت از گونه های کمیاب شمشاد و سایر گونه های گیاهی و جانوری تأسیس شده است. اما به تدریج امکانات و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از معروف ترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرد. البته سی سنگان همچنان تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه محسوب می شود و دارای وسعت وسیعی از پوشش گیاهی جنگلی و ساحلی است. از گونه های معروف پارک جنگلی سی سنگان، علاوه بر شمشاد، می توان به بلوط ها اشاره کرد که ارتفاع آن ها گاهی به 10 متر می رسد. بلوط هایی که سایه خود را بر ساحل دریای خزر می گسترانند و چهره ای خاص به طبیعت ساحلی این پارک می بخشند. جدای از آنها، این پارک محلی برای پرورش انواع درختان بوته، علف و حیوانات است.

نمایش پارک جنگلی سی سنگان

پارک های جنگلی یکی از بهترین نقاط گردشگری در شهرهای شمالی ایران هستند که گردشگران برای گشت و گذار، تفریح ​​و استراحت به آنجا می روند.

سفری به قلب آرامش و تاثیر طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

علاوه بر این، پارک های جنگلی متنوعی در شهرهای شمالی ایران وجود دارد که هر کدام جاذبه های متفاوت و متنوعی دارند. پارک جنگلی سیسنگان یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور است که درباره آن زیاد شنیده ایم و امکانات رفاهی و امکانات خوبی برای تفریح ​​دارد.

پارک جنگلی سی سنگان در 35 کیلومتری شهر نوشهر قرار دارد و در سال 1344 بنا به پروژه مهندس آشتیانی ساخته شد و از آن زمان به شهرت رسید.

این مجموعه از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه البرز منتهی می شود و مساحت آن 600 کیلومتر مربع است. همچنین در غرب این پارک روستای توسکاتک و در شرق روستای صلاح الدین قرار دارد.

لازم به ذکر است سیسنگان همچنان بزرگترین ذخیره گاه کافور ایران و حتی خاورمیانه محسوب می شود. منطقه قابل توجهی از پوشش گیاهی در کنار ساحل دوست داشتنی وجود دارد.

سفری به قلب آرامش و تاثیر طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

علاوه بر بوته های فراوان شمشاد در جای جای پارک، درختان تنومند بلوط که ارتفاع آنها به 10 متر هم می رسد، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

سایه این درختان و صدای سنجاب هایی که در این مکان زندگی می کنند روح طبیعت را در این مجموعه زنده می کند و می توانید ساعت ها در این پارک جنگلی قدم بزنید و استراحت کنید.

پارک جنگلی سیسنگان در گذشته به منظور حفاظت از گونه های خاص شمشاد و سایر گونه های جانوری ایجاد شد.

اما پس از مدت کوتاهی به دلیل استقبال بی نظیر مردم، امکانات ویژه و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از بهترین پارک های جنگلی و ساحلی استان مازندران تبدیل کرد.

این پارک جنگلی در طول سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی است که از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این شهر سفر می کنند.

سفری به قلب آرامش و تاثیر طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

تجربه ای آرامش بخش در پارک جنگلی سی سنگان

سیسنگان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین پارک های جنگلی ایران است که در نوشهر واقع شده و در تمامی نقاط آن اقامتگاه های راحت و مناسبی را برای آسایش مسافران فراهم کرده است.

جالب است بدانید از سمت دریا وقتی به قسمت جنگلی پارک می روید ارتفاع از سطح دریا به 50 متر می رسد. این ارتفاع بین جنگل و دریا در یک مجموعه با تمامی امکانات تفریحی باعث محبوبیت روزافزون آن در بین گردشگران داخلی و خارجی شده است.

اگر می خواهید با ماشین شخصی خود وارد این پارک شوید باید هزینه ورودی بپردازید و علاوه بر آن اگر قصد چادر زدن را دارید باید هزینه ای نیز بپردازید.

در سفر به پارک جنگلی سی سنگان حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و از بازدید از مکان های ممنوعه خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که در مناطق مشخص شده شنا شنا کنید و تنها قسمتی از جنگل را که مجاز به شنا است انتخاب کنید.

سفری به قلب آرامش و تاثیر طبیعت در پارک جنگلی سی سنگان

رفتن به مکان هایی که نمی شناسید، علاوه بر خطر گم شدن، می تواند به حیات وحش و نحوه زندگی گیاهان و جانوران وحشی جنگل سی سنگان آسیب برساند.

هنگام سفر به جنگل، به یاد داشته باشید که فقط در مناطق تعیین شده کمپ بزنید و آتش روشن کنید. بسیار مراقب باشید که آتش غذا آسیبی به زندگی درختان و حیوانات وارد نکند.

توصیه های ایمنی نگهبانان و کارکنان پارک را رعایت کنید و مثل همیشه یادتان باشد که زباله های خود را در سطل زباله یا کیسه مخصوص بریزید و در طبیعت رها نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا