ایران گردی

سفری به سرزمینی فرازمینی / کوه‌های مریخی چابهار

به گزارش تودی تریپ، به نوشته کجارو، کوه های مریخی چابهار با ظاهر عجیب و منحصر به فرد خود هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

این کوه‌ها نه با قله‌های برفی، بلکه با کانال‌های کوچک و در هم تنیده‌شان، منظره‌ای بی‌نظیر خلق کرده‌اند. گویی هنرمندی چیره دست این کوه ها را در قالب مینیاتور با ظرافت تمام نقاشی کرده است.

در میان این کوه ها دریاچه ای صورتی رنگ به نام لیپار وجود دارد که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. ترکیب رنگ های صورتی، قهوه ای و خاکستری کوه و دریاچه منظره ای شگفت انگیز را ایجاد می کند که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

کوه های مریخی امتدادی از رشته کوه های زاگرس است که تا پاکستان امتداد دارد. ارتفاع این کوه ها از 5 تا 100 متر متغیر است و به دلیل کمبود پوشش گیاهی در زمره مناطق با بوی بد طبقه بندی می شوند.

این کوه ها حدود 5 میلیون سال قدمت دارند. فسیل های یافت شده در این کوه ها نشان می دهد که در گذشته این منطقه زیر آب بوده است. علاوه بر این، جزر و مد دریا نیز در شکل گیری این کوه ها نقش داشته است.

برای رسیدن به کوه های مریخی باید 50 کیلومتر از چابهار در جاده چابهار – گواتر رفت. این جاده یکی از جذاب ترین جاده های ایران است که می توانید در آن از تماشای کوه های مریخی، دریاچه لیپار و دریای عمان لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به کوه های مریخ اوایل بهار، پاییز و زمستان است. در این مواقع هوا خنک تر است و می توانید از دیدنی های بیشتری در این منطقه لذت ببرید.

نکات سفر به مریخ هایلند:

  • از ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • به دلیل باد و گرد و غبار از ماسک استفاده کنید.
  • به تنهایی به این منطقه سفر نکنید.
  • از مسیرهای مشاهده تعیین شده استفاده کنید.
  • به نگهداری و نظافت این منطقه توجه کنید.

با سفر به کوه های مریخی چابهار تجربه ای بی نظیر در طبیعت خواهید داشت. گویی به سیاره دیگری سفر کرده اید و از مناظر باورنکردنی آن لذت می برید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا