ایران گردی

سفری به دنیای شادمانی فستیوال رنگ‌های هندوستان

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، پرتاب پودرهای رنگی، موسیقی پرشور و فضای پرنشاط این جشن، هولی را به زنده ترین و شادترین جشن هند تبدیل کرده است. تصاویر این جشن رنگارنگ به همراه تصاویر تاج محل به عنوان خاطره ای از سفر به هند در ذهن بسیاری از گردشگران نقش بسته است.

هولی ریشه در تاریخ دارد:

جشن هولی در شبه قاره هند سابقه طولانی دارد و آیات مربوط به این جشن به قرن چهارم میلادی باز می گردد. جشنواره گل سمبلی از آغاز بهار بعد از یک زمستان طولانی و پیروزی خیر بر شر F. این جشنواره در ماه مارس مطابق با ماه Phalguna در تقویم هندو برگزار می شود. در سال 2023، هولی در 8 مارس شروع به کار کرد.

هولی، یک جشنواره دو روزه:

هولی در واقع یک جشنواره دو روزه است. قبل از هولی اصلی، Holika Dahan یا Chhoti Holi (“هولی کوچک”) جشن گرفته می شود. در این روز مردم دور آتش جمع می شوند، آواز می خوانند و می رقصند تا افکار و اعمال منفی سال قبل را از خود دور کنند. سوزاندن چوب، برگ، نارگیل و نخود در آتش نمادی از شروع دوباره و غلبه بر انرژی های منفی است. این مراسم همچنین یادآور سوزاندن هولیکا، یکی از شخصیت های داستان های هولی است.

داستان های مقدس:

در متون باستانی هند روایات مختلفی در مورد پیدایش هولی وجود دارد. یکی از روایت‌های رایج، پادشاهی شرور است که رعایای خود را مجبور به پرستش او می‌کند. اما پسرش پراهلادا از پیروان خدای هندو لرد ویشنو بود. پادشاه خشمگین با کمک خواهرش هولیکا که از آتش مصون بود، نقشه ای برای کشتن پسرش طراحی کرد. اما پراهلادا با ایمان به لرد ویشنو از آتش جان سالم به در برد و هولیکا در آتش سوخت.

داستان دیگر مربوط به خدای هندو کریشنا و خدمتکار سفید پوستش رادا است. کریشنا به خاطر رنگ پوست تیره اش از رادا خجالت می کشد. به همین دلیل هنگام بازی چهره رادا را نقاشی می کند. این عمل را آغازی برای پرتاب آب و پودر گل در جشنواره هولی می دانند.

سفری به دنیای شاد جشنواره رنگ های هند

جشن هولی:

در آستانه هولی، آتش‌های بزرگی برای سوزاندن ارواح شیطانی روشن می‌شود. در روز جشن، خیابان ها و شهرهای هند پر از رنگ های مختلف به ویژه قرمز، سبز و زرد می شود. مردم پودرهای رنگی را در هوا پرتاب می کنند و به یکدیگر می پاشند.

پرتاب آب نیز از دیگر بخش های جذاب این جشن است. تفنگ های آبی، بادکنک های پر از آب رنگی و سطل های آب از ابزار این بازی شاد هستند. پس از پایان مراسم، خانواده ها و دوستان برای یک غذای جشن جمع می شوند و شیرینی هایی بین همسایه ها و دوستان توزیع می شود.

هولی جشنواره ای شاد و پرشور است که فرصتی برای رها کردن غم و تجربه شادی و باهم بودن می دهد. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و هیجان انگیز هستید، شرکت در جشن هولی می تواند تجربه ای بی نظیر برای شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا