ایران گردی

سفری به دره شهر ایلام و شهر باستانی سیمره

به گزارش تودی تریپ، آنطور که الی گشت می نویسد، در قلب استان ایلام گنجینه ای تاریخی در انتظار کشف است. دره شهر ایلام که در گذشته با نام های سیمره و ماداکتو شناخته می شد، دروازه ورود به دنیای ایلامی ها، ساسانیان و دیگر تمدن های باستانی ایران بود.

در این سفر با هم این منطقه شگفت انگیز را کشف خواهیم کرد:

1. شهر باستانی سیمر، گوهری در قلب تاریخ:

در منتهی الیه جنوب شرقی دره شهر ایلام بقایای شهر باستانی سیمره که به نام ماداکتو نیز شناخته می شود، خودنمایی می کند. مساحت این منطقه تاریخی بیش از 200 هکتار است و در میان دره سیمره و در جنوب رودخانه آن قرار دارد.

2. رازهای پنهان در سکوت:

شواهد تاریخی نشان می دهد که در گذشته ای نه چندان دور، سیمر شهری پر رونق و پر رونق بوده است. اما زلزله ای مهیب این شهر را ویران می کند و امروزه تنها ویرانه های آن باقی مانده است. با این حال، این ویرانه ها بسیاری از رازهای ناگفته تاریخ ایران را پنهان می کنند.

3. دره شهر ایلام، میراث سلسله های باستانی:

تاریخچه دره ایلام به دوران ساسانیان برمی گردد. این منطقه قبلا به نام ماداکتو شناخته می شد و به عنوان پایتخت تابستانی ایلامی ها مورد استفاده قرار می گرفت. آب و هوای مناسب، وجود آبراه ها و رودخانه های متعدد و دشت های سرسبز، سیمره را به مکانی ایده آل برای زندگی و گذراندن تابستان تبدیل کرده است.

گشت و گذار در دره شهر ایلام و شهر باستانی سیمره

4. فراز و نشیب های یک شهر تاریخی:

سیمره در طول تاریخ خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. پس از حمله بانیپال آشوری، این شهر ویران شد و ساکنان آن قتل عام شدند. در زمان هخامنشیان به سیمرا توجه چندانی نشد و این شهر همچنان در حال ویران شدن بود. اما با روی کار آمدن اشکانیان زندگی به سیمره بازگشت و در دوره ساسانیان به اوج شکوفایی رسید.

5. دیدنی های طبیعی و تاریخی در مجاورت سیمره:

به غیر از شهر باستانی سیمره، جاذبه های طبیعی و تاریخی دیگری نیز در دره شهر ایلام وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. پل گاومیشان با طول بیش از 50 متر بزرگترین پل ایران است و آبشار ماربره با زیبایی منحصر به فرد خود هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

سفر به دره ایلام و بازدید از شهر باستانی سیمره فرصتی برای آشنایی بیشتر با تاریخ و طبیعت ایران است. در این سفر می توانید به رازهای نهفته در دل تاریخ در سکوت ویرانه های سیمر گوش دهید و از زیبایی های طبیعی این منطقه لذت ببرید.

نکات سفر به دره ایلام:

  • بهترین زمان سفر به دره ایلام بهار و تابستان است.
  • برای بازدید از شهر باستانی سیمره می توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید.
  • هنگام بازدید از پل گاومیشان و آبشار مارباره مراقب سلامتی خود باشید.
  • از گذاشتن زباله در طبیعت خودداری کنید.
  • برای اقامت در دره شهر می توانید از هتل، اقامتگاه بوم گردی یا خانه های محلی استفاده کنید.
  • برای گشت و گذار در دره شهر می توانید از تور یا تاکسی استفاده کنید.
  • قبل از سفر به دره شهر وضعیت آب و هوا را بررسی کنید.

گشت و گذار در دره شهر ایلام و شهر باستانی سیمره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا