جاذبه های گردشگری خارجی

گشتی میان مقاصد اقتصادی در تعطیلات پیش رو!

در همین حال، محدودیت های اقتصادی می تواند انتخاب را دشوارتر کند. اما جای نگرانی نیست. هنوز هم امکان سفر و لذت بردن از تعطیلات با قیمت مناسب وجود دارد. در این مقاله چند مقاصد اقتصادی برای سفر به خارج از کشور در ایام نوروز ارائه شده است.

تاجیکستان

این کشور همسایه شمالی ایران با مناظر زیبا و فرهنگ رایج خود می تواند انتخاب مناسبی برای سفر باشد. هزینه سفر به تاجیکستان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است و می توان با قیمت مناسب به آنجا سفر کرد. از جاذبه های گردشگری تاجیکستان می توان به پارک رودکی، مقبره رودکی، قلعه حصار، موزه ملی تاجیکستان، دریاچه علاءالدین، بزرگراه پامیر، باغ گیاه شناسی و باغ وحش دوشنبه، مجسمه اسماعیل سامانی، بنای یادبود اسماعیل سامانی، کوه فن، دریاچه اسکندر کل، دریاچه سریز، خجند اشاره کرد. ارگ، موزه سغد، بازار سدبرگ، بازار شاه منصور، آبشار گوسگرف، دریاچه تیمور دره، قلعه گیسار، دریاچه علاءالدین، پارک پیروزی، خانه اپرا و پنجکنت.

ازبکستان

این کشور با فرهنگ شرقی و جشن نوروز می تواند تجربه ای جدید و متفاوت را برای شما رقم بزند. شهرهای تاریخی مانند سمرقند، بخارا و خوارزم از جاذبه های گردشگری ازبکستان هستند. هنرهایی مانند رقص، موسیقی و نقاشی نقش مهمی در فرهنگ مردم ازبکستان دارند و در ایام نوروز به نمایش گذاشته می شوند.

بوقلمون

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خارجی در نوروز، ترکیه است که علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی، برای خرید نیز مناسب است. اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید، سفر به وان ترکیه انتخاب خوبی است. اما اگر می خواهید از دیدنی های تاریخی ترکیه دیدن کنید، به شهرهایی مانند استانبول سفر کنید. از دیدنی ترین جاذبه های استانبول می توان به مسجد سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، ایاصوفیه، برج گالاتا و بسفر اشاره کرد.

ارمنستان

یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای سفرهای خارجی در نوروز، ارمنستان است. بهترین فصل برای سفر به این کشور فصل بهار است. ارمنستان روابط بسیار خوبی با ایران دارد و از نظر فرهنگی شبیه کشور ما است. ایروان، پایتخت ارمنستان، یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان به شمار می رود و دارای آثار تاریخی بسیاری است. از جاذبه های این شهر زیبا می توان به صومعه گگارد، معبد گارنی، موزه و یادبود نسل کشی ارامنه، موزه تاریخ ارامنه، کاسکاد، میدان جمهوری ایروان، مجسمه مادر ارمنستان، قلعه ارونی و موزه خوشنویسی ماتناداران اشاره کرد. همچنین کشور ارمنستان و شهر ایروان دارای شگفتی های طبیعی بی نظیر، بازارهای محلی ارزان و جشنواره های رقص بسیار جذاب هستند.

سفرهای نوروزی; تور در میان مقاصد اقتصادی

گرجستان

گرجستان یکی دیگر از مقاصد اقتصادی و جذاب سفر در ایام نوروز است. تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر این کشور دارای آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیاری است. علاوه بر این کنسرت های مهیج زیادی در ایام نوروز در این شهر برگزار می شود.

به طور کلی با توجه به نزدیک بودن گرجستان به ایران می توانید سفرهای مقرون به صرفه ای را در این کشور تجربه کنید. گرجستان علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی برای تفریحات مختلف مانند کوهنوردی، اسکی و شنا نیز مناسب است. در این کشور می توانید از غذاهای لذیذ و متنوع گرجی نیز لذت ببرید.

هنگام انتخاب مقصد سفر، نکاتی مانند بودجه، علاقه و زمان سفر را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا