اخبار گردشگری

ساخت دهکده گردشگری در لرستان

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایسنا، استاندار لرستان بر تسریع در ساخت سد معشوره تاکید کرد و گفت: برای رونق اقتصادی ایجاد دهکده گردشگری و کشاورزی در بالادست سد معشوره پیشنهاد می شود.

ابوطالب شفقت در شورای اداری کوهدشت با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه افزود: رئیس جمهور فقید الگوی جدیدی از حکومتداری اسلامی دولت و مردم و ایجاد حلقه میانه بین آنها را آغاز کرد و ما باید در تقویت، تحکیم و ادامه این راه گامی رو به جلو برداریم.

وی سد معشوره را یکی از مهمترین پروژه های مورد توجه رئیس جمهور فقید برشمرد و گفت: جمعیت زیادی از ظرفیت کشاورزی، دامداری، صیادی و گردشگری این سد بهره مند می شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت سد از بروز سیلاب جلوگیری می کند، بر تسریع در ساخت این پروژه تاکید کرد.

شفقت به تشکیل کارگروه جابه جایی روستاهای تحت پوشش سد معشوره اشاره کرد و افزود: به منظور مدیریت اجتماعی سد باید کارگروهی به سرپرستی معاونت عمرانی و عمرانی تشکیل شود. در خصوص جابجایی و اسکان روستاهای زیر آب سد با برنامه ریزی مناسب اقدام شود.

وی گفت: برای جایگزینی دو روستای شهرستان های سله و دلفان که زیر آب این سد هستند، پیشنهاد می شود دو روستای گردشگری و کشاورزی برای رونق بیشتر اقتصاد و کشاورزی منطقه تعیین شود.

شفقت به احداث پل ارتباطی روستاها در دو سوی رودخانه کوهدشت اشاره کرد و افزود: برخی از روستاهای این منطقه توسط رودخانه از یکدیگر جدا شده اند که لازم است برای احداث چندین پل نقشه نقشه برداری تهیه شود. به منظور تبادل فرصت های کشاورزی و اقتصادی استان آنها را بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا