ایران گردی

ساختمان اداری مرموز و متفاوت در ژاپن

به گزارش تودی تریپ، ستون های ساخته شده از کنده های ضخیم این دفتر را در شهر ناگویا ژاپن پر کرده است. این دفتر توسط استودیوی محلی Tomoaki Yuno در طبقه همکف یک بلوک آپارتمانی سابق ساخته شده است.

این فضای کاری کوچک که دفتر جنگل نامیده می شود، توسط یک مشتری با یک درخواست ساده سفارش داده شده است: ساختن چیزی جالب در نیمی از فضای اداری خود!

این دومین سفارش استودیو Tomoaki Uno از مشتری بود. سفارش اول، خانه ای با نورگیر به نام خانه اوگیماچی بود.

موسس استودیو، توموآکی یونو، به وب سایت Dezin گفت: «این پروژه هیچ پیش نیاز خاصی نداشت. به عنوان فردی که معمولاً با محدودیت های عملکردی کار می کند، این یک فرصت هیجان انگیز برای من بود.”

ساختمان اداری عجیبی که در ژاپن ساخته شده است

استودیوی معماری Tomoaki Yuno با الهام از محیط طبیعی اطراف سایت و زیارتگاه مجاور، مواد طبیعی و روکش‌های بروتالیستی (پوشش بتنی برهنه) را در اولویت قرار داد تا فضایی چند منظوره ایجاد کند.

“من مدتهاست که از فضای منحصر به فردی که هر بار به حرم ایسه می روم می بینم الهام گرفته ام. می دانستم که ردیف های ناهموار درختان بزرگ تاثیر زیادی روی روحیه ام دارد. بنابراین تصمیم گرفتم از کنده های چربی به عنوان یک استعاره استفاده کنم و ببینم آیا می توانم چیزی مشابه را دوباره خلق کنم.”

ساختمان اداری عجیبی که در ژاپن ساخته شده است

در فضای داخلی، بتن رها شده از سازه قبلی با کف و دیوار جدید و دری گرد ترکیب شده است که هر دو از بتن خشن ساخته شده اند.

کنده های بزرگ با فاصله یکسان در یک شبکه در کف بتنی نصب شده بودند تا حس بودن در جنگل را القا کنند.

تنه های درختان به دلیل اندازه آنها باید به صورت افقی به محل آورده می شد تا در جای خود بلند شوند و روی زمین بتنی قرار گیرند.

ساختمان اداری عجیبی که در ژاپن ساخته شده است

یکی از تنه ها نمی توانست در محل مورد نظر قرار بگیرد، بنابراین همه آنها در طول ساخت و ساز کمی جابجا شدند، که یونو از آن به عنوان شانس استقبال کرد.

«به طور خلاصه، سؤال این است که چگونه با طبیعت برخورد کنیم. معماران، آگاهانه یا ناآگاهانه، دائماً هر جنبه ای از رویکرد خود به طبیعت و افکار خود را زیر سوال می برند.

ساختمان اداری عجیبی که در ژاپن ساخته شده است

یک آشپزخانه و حمام کوچک در گوشه ای از دفتر جنگل وجود دارد، در حالی که یک میز و صندلی کوچک بین صندوق عقب بزرگ در مرکز قرار دارد.

استودیوی معماری تومواکی توسط یونو در ناگویا در سال 1990 تاسیس شد. پروژه های قبلی یونو شامل یک خانه بتنی با الهام از آزتک ها با یک هرم و یک خانه بتنی مینیمالیست که با نورگیرهای دراماتیک روشن می شود. این دو سازه نیز در ناگویا ساخته شده اند.

ساختمان اداری عجیبی که در ژاپن ساخته شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا