ایران گردی

ساحل چمخاله کجاست؟

تودی تریپ: در شهر زیبای چمهله می توانید انواع مختلفی از تفریحات را داشته باشید. ساحل چمخاله: یکی از بهترین کارهای شهر چمخاله، ساحل بسیار جذاب و دلپذیر آن است که طولانی است و همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. یکی دیگر از تفریحات ساحل چمخاله عکاسی است که باید برای ثبت لحظات بکر در این منطقه آماده باشید.

چمهاله; یک ساحل بی نظیر

ساحل چمخاله یکی از بهترین و زیباترین سواحل شنی ایران به شمار می رود و با امکانات خوب خود توانسته است گردشگران بی شماری را به خود جذب کند. بد نیست بدانید که چمخاله به گفته کارشناسان دومین مرکز گردشگری گیلان پس از بندر انزلی نامیده می شود و در سال 1392 به عنوان بهترین ساحل استان از سوی وزارت کشور جایزه دریافت کرد. چمخاله به عنوان یکی از زیباترین، مجهزترین و کم خطرترین سواحل کشور نیز شناخته می شود.

برای ایجاد خاطرات و ساعات شاد، می‌توانید روی گزینه‌های سرگرمی زیر حساب کنید:

ساحل چمخاله کجاست؟

پیاده روی، پیک نیک و عکس

یکی از جذابیت های هر ساحل قدم زدن روی شن های نرم است. می توانید به دنیای کودکی خود بروید، کفش های خود را در بیاورید و لطافت ساحل را با پاهای خود احساس کنید. می توانید با ماسه بازی کنید و قلعه ها و اشیاء دیگر بسازید.

در قسمت هایی از ساحل آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. البته برخی از این آلاچیق ها مشمول پرداخت هستند. پیک نیک در این آلاچیق ها و قسمت های مختلف ساحل به شما فرصت خوبی می دهد تا خاطرات خوبی بسازید و لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده برای شما رقم بزند. در اینجا باید یک دوربین در دست داشته باشید تا صحنه های زیبایی را که توجه شما را جلب می کند از دست ندهید. به یاد داشته باشید که عکس ها با ارزش ترین سوغاتی شما در سفر هستند.

اگر چمدان هایتان را برای رفتن به چمخاله بسته اید، زیاد نگران اسکان نباشید. در ساحل چمخاله مجتمع های توریستی و هتل ها اقامتی دلپذیر را برای شما تضمین می کنند.

ساحل چمخاله کجاست؟

همچنین می توانید برای ویلاها و هتل هایی که دورتر از ساحل هستند حساب باز کنید. کمپینگ گزینه دیگری برای شماست که می توانید در مکان های مشخص و مجاز چادر خود را برپا کنید.

موقعیت ساحل چمخاله

آدرس: استان گیلان، لنگرود، شهر لنگرود، خیابان آزادگان، خیابان آزادگان، جاده چمخاله

چاف و چمخاله یکی از شهرستان های استان گیلان در شهرستان لنگرود است که در 10 کیلومتری شرق شهرستان لنگرود، 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 40 کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. ساحل چمخاله نیز در فاصله 1.6 کیلومتری (چهار دقیقه) از مرکز چاف و چمخاله قرار دارد. فاصله این ساحل تا تهران حدود 370 کیلومتر (چهار ساعت و 50 دقیقه) است.

برای رسیدن به ساحل چمخاله باید به استان گیلان بروید. سپس وارد جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود شوید. در شهر لنگرود به بلوار سعدی و سپس به خیابان آزادگان بروید. به سمت بلوار جمهوری اسلامی حرکت کنید تا وارد جاده چمخاله شوید. جاده ای که شما را به ساحل چمخاله می رساند.

ساحل چمخاله کجاست؟

یک جاده فرعی به سمت راست قبل از ورود به شهر چمه‌هاله شما را به ورودی ساحل چمه‌ها می‌رساند. فاصله جاده تا ساحل چمخاله کمتر از پنج دقیقه است. پس از رسیدن به ساحل، ماشین خود را در پیاده رو پارک کنید و به سمت ساحل بروید.

برای رسیدن به چمخاله باید مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی کشور را طی کنید. بهترین مسیر را برای خود انتخاب کنید تا در نهایت وارد جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود شوید. در لنگرود وارد بلوار سعدی و سپس خیابان آزادگان شوید و سپس به بلوار جمهوری اسلامی بروید. در این بلوار وارد جاده چمخاله می شوید و در نهایت به ساحل می رسید.

اگر در اوایل فصل پاییز به ساحل چمخاله سفر کنید، قطعا با ماهیگیرانی روبرو می شوید که دسته جمعی ماهیگیری می کنند. حتما از آنها ماهی تازه و با کیفیت بخرید.

در سفر به ساحل چمخاله به عنوان یک گردشگر مسئولیت پذیر مراقب محیط زیست باشید و زباله ها اعم از زباله، ته سیگار، بطری های پلاستیکی و … را در ساحل نریزید.

ساحل چمخاله کجاست؟

به یاد داشته باشید که وقتی از یک مکان دیدنی طبیعی یا تاریخی بازدید می کنید، نباید چیزی جز ردپای خود را پشت سر بگذارید. فراموش نکنید که یک کیسه زباله به همراه داشته باشید تا بتوانید زباله های خود را جمع آوری کرده و در اولین سطل زباله قرار دهید.

هنگام هشدار باد و هوای شدید برای استحمام و شنا وارد دریا نشوید و به هشدارهای مسئولان ساحلی توجه کنید.

به گفته بسیاری از گردشگران، بهترین زمان برای سفر به چمخاله اواسط بهار تا اواخر تابستان است. زیرا در این موقع از سال می توانید در ساحل چمخاله از ورزش های آبی لذت ببرید. البته باید بدانید که تابستان های چمخاله مانند سایر شهرهای شمالی کشور گرم و مرطوب است. پس اگر تحمل گرما را ندارید در فصول دیگر به این منطقه سفر کنید.

نوروز و اوایل بهار و همچنین اوایل تا اواسط پاییز بهترین زمان برای رفتن به چمخاله است. در این زمان از سال هوا بسیار مطبوع و بهشتی است. هوا از اواسط پاییز تا اواخر زمستان سرد است. البته برخی از گردشگران ترجیح می دهند در این فصل از سال برای دوری از ازدحام و ازدحام گردشگران به ساحل چمخاله بروند تا بتوانند در سکوت از منظره زمستانی ساحل لذت ببرند.

ساحل چمخاله کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا