ایران گردی

ساحل و پارک جنگلی گیسوم؛ جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

تودی تریپ: برای رسیدن به یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایران کافی است از رشت به سمت آستارا حرکت کنید و از منطقه پره سر عبور کنید.

کم کم به پارک جنگلی گیسوم می رسیم که 80 هکتار وسعت دارد. جایی که دریا و جنگل در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند.

بد نیست بدانید نام این پارک جنگلی برگرفته از روستایی به همین نام در این منطقه است. گیسوم روستایی از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است که در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد.

منطقه ای که امروزه به پارک جنگلی گیسوم معروف است حدود پانزده سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تلاش به مقصدی جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان گیلان شناخته می شود.

بخشی از پارک جنگلی دکتر درستکار نیز بخشی از جنگل های گیسوم را پوشانده و مناظر بسیار زیبایی دارد.

ساحل گیسوم کجاست؟

گیسوم ساحل و جنگلی بسیار زیبا به وسعت 80 هکتار در 90 کیلومتری جاده رشت – آستارا و 15 کیلومتری جنوب تالش قرار دارد.

منطقه تفریحی گیسوم فقط یک منطقه جنگلی نیست. زیرا در کنار آن ساحلی بکر وجود دارد که می توان ساعت ها در آن به تماشای دریا و زیبایی های آن نشست.

پارک ساحلی و جنگلی گیسوم;  جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

وجود جنگل و دریا در کنار هم که هر کدام دارای دنیایی از زیبایی هستند، منطقه گیسوم را به یکی از جذاب ترین و ضروری ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

پتانسیل بسیار بالای این منطقه از حدود 15 سال پیش مورد توجه شهرداری تلاش قرار گرفت و سرمایه گذاری های انجام شده منجر به تشکیل یکی از مناطق فوق العاده جذاب جنگلی و تفریحی ساحلی کشور شد.

گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار دارند.

جاده مستقیمی که از میان جنگل می گذرد منظره ای بسیار رویایی دارد. در دو طرف این جاده درختان سر به فلک کشیده زیبایی وجود دارد و دریای آبی در افق موج می زند.

ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای هر نوع گردشگری جالب و دلنشین است و امکانات رفاهی آن این لذت را افزایش می دهد.

برای سفر به گیسوم باید وارد مسیر رشت به آستارا شوید. با این مسیر حدود 23 کیلومتر بعد از پونل می توانید وارد گیسوم شوید.

نشانی: استان گیلان در 17 کیلومتری تلاش

گیسوم در 90 کیلومتری جاده رشت – آستارا و 15 کیلومتری جنوب تلاش قرار دارد. برای دسترسی به این جاذبه از رشت به سمت آستارا عبور کنید تا به پره سر برسید.

پس از طی 5 کیلومتر ورودی جنگل گیسوم را در سمت راست جاده خواهید دید. با 3 کیلومتر رانندگی در پارک جنگلی می توانید به ساحل برسید.

جنگل گیسوم یکی از جاذبه های طبیعی چهار فصل استان گیلان است و در هر فصل جلوه ای متفاوت از زیبایی طبیعت را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. اما اگر در بهترین شرایط آب و هوایی گیلان قصد بازدید از این جنگل را دارید، اواسط بهار و اوایل پاییز را برای بازدید از جنگل گیسوم انتخاب کنید.

پارک ساحلی و جنگلی گیسوم;  جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

در ساحل گیسوم با گوش دادن به صدای امواج، می توانید از بازار کوچک آن نیز دیدن کنید و برای عزیزانتان سوغاتی های رنگارنگ بخرید. آلو، مربا و سایر خوراکی های این بازار چیزی نیست که به راحتی فراموش کنید.

در این میان، صنایع دستی مانند حصیری و وسایل چوبی را نیز می توانید در سبد خرید خود قرار دهید. در وسط جاده گیسوم دستفروشانی هم پیدا می کنید که اجناس متنوعی از جمله لباس ها و روسری های رنگارنگ را عرضه می کنند و خریدی متفاوت را به شما هدیه می دهند.

جاذبه های تفریحی گیسوم

اتوبوس شاتل

شاتل سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید در پارک جنگلی گیسوم و منطقه ساحلی گیسوم تجربه کنید. شاتل سواری یکی از ورزش های آبی است که هیجان زیادی به همراه دارد، فقط مراقب باشید هیجان وسط آب حواس شما را پرت نکند.

چتربازی

ترکیبی از زیبایی دریا در زیر پای شما و هیجان اوج گرفتن، تجربه نهایی پاراسلینگ است.

پاراسلینگ یکی از فعالیت های جذاب در ساحل گیسوم است که توسط افراد حرفه ای انجام می شود. بنابراین اگر تا به حال این ورزش را انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم برای اولین بار این ورزش را در ساحل گیسوم انجام دهید تا زیبایی های زیادی را زیر پای خود ببینید.

پارک ساحلی و جنگلی گیسوم;  جاذبه ای شگفت انگیز در گیلان

دوچرخه سواري

دوچرخه سواری در جنگل گیسوم کار آسانی نیست. پس اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید پیشنهاد می کنیم وارد جنگل شوید. اگر اهل ورزش و دوچرخه سواری هستید، جاده گیسوم و ساحل گیسوم می توانند یکی از بهترین انتخاب های شما برای ورزش باشند.

اسب سواری

می توانید در برخی از نقاط جنگل گیسوم و ساحل گیسوم اسب اجاره کنید و تجربه اسب سواری متفاوتی داشته باشید.

اگر عاشق سواری هستید، این بهترین گزینه برای شما خواهد بود. از آنجایی که همراه با راهنما سوار اسب خواهید شد و طبیعت اطرافتان بسیار زیبا و چشم نواز است، شاید این فرصت کمتر پیش بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا