ایران گردی

آشنایی با زیباترین ساحل جنوب کشور؛ ساحل صدفی بوشهر کجاست؟

تودی تریپ: بوشهر پر از سواحل گرم و جذاب است، اما بسیاری از گردشگران می خواهند بدانند ساحل صدفی بوشهر کجاست؟ سپس به بررسی ساحل صدف بوشهر و چند سواحل جذاب دیگر خواهیم پرداخت.

بوشهر شهری است که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. یکی از دلایل این توجه به سواحل جذاب بوشهر برمی گردد، سواحلی که بوشهر را در آغوش گرفته اند و یکی از قطب های گردشگری این بندر مهم ایران هستند.

بوشهر 900 کیلومتر نوار ساحلی دارد که موقعیت خاصی به سواحل این شهر بخشیده و باعث ایجاد امکانات مختلف در سواحل این شهر شده است. با این حال باید بدانید که هر قسمت از ساحل و هر پارکی مزیت خود را دارد و نمی توان انتظار پارک های عجیب و غریب را داشت.

نکته جالب دیگر این است که بوشهر در ارتفاع 18 متری و در منطقه ساحلی خلیج فارس واقع شده است. در نتیجه اگر کمی دورتر از ساحل بروید و وارد دریا شوید، فکر می کنید نیمی از شهر زیر آب است.

نکته مهم در اینجا این است که ساحل بوشهر تنها مکانی برای استراحت نیست، بلکه مرکز زندگی، اقتصاد، فرهنگ و حتی تاریخ است. در 8 کیلومتری جنوب شهر بوشهر محوطه ای باستانی در نزدیکی ساحل وجود دارد که به رمیهر معروف است.

این مکان جالب بخش مهمی از پادشاهی عیلام بوده و اکنون به لطف همین اهمیت میزبان مکان‌های تاریخی است. بر اساس اشیای یافت شده در این منطقه، قدمت حیات و تمدن از هزاره اول تا سوم پیش از میلاد است.

اهمیت اقتصادی سواحل بوشهر چیزی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد، اقتصاد به نبض زندگی مردم این شهر مربوط می شود.

سواحل شگفت انگیز بوشهر

نکته ای که در مورد بوشهر باید بدانید این است که سواحل جذاب بوشهر به ساحل صدفی محدود نمی شود و بوشهر پر از سواحل جذاب است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. بنابراین، قبل از پاسخ به این سوال که ساحل صدف در بوشهر کجاست، بد نیست با برخی دیگر از سواحل جالب بوشهر آشنا شوید.

برای مثال یکی از این سواحل ساحل ریشهر است که برای لذت بردن از آب، هوا، ساحل و آفتاب بسیار مناسب است. رویمیر به غیر از ساحل جذاب، یک مکان تاریخی نیز به حساب می آید. جالب اینجاست که این ساحل از سطح دریا بالاتر است و به نوعی در آغوش دریا قرار گرفته است. رمهیر که در 8 کیلومتری مرکز شهر بوشهر قرار دارد، امکانات شنا را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

ساحل بعدی ساحل نمک زدایی است. پارک ساحلی نمک زدایی در خیابان دانشگاه خلیج واقع شده است و با توجه به اینکه این پارک در کنار ساحل قرار دارد، بسیار توریست پسند است. این پارک ساحلی برای استراحت عالی است، اما امکانات زیادی در آن وجود ندارد.

اگر کمی از بوشهر جلوتر بروید به سواحل جالب دیگری خواهید رسید. ساحل بندر امام حسن که ساحلی ماسه ای و صخره ای است در بندر امام حسن و در 30 کیلومتری جنوب دیلم در استان بوشهر واقع شده است. این ساحل یکی از معدود سواحل بکر و دست نخورده جنوب ایران است که به ساحل مریخی معروف است.

ساحل صدف بوشهر کجاست؟

پارک ساحلی نزدیک پارک مرجان، پارک ساحلی پارک صدف بوشهر است که به ساحل صدف بوشهر معروف است. این پارک در کنار جاده ساحلی در غرب بوشهر قرار دارد و با امکانات ساده و کاربردی خود مسافران را به خود جذب می کند.

ساحل صدف بوشهر کجاست؟
خیلی ها دوست دارند بدانند ساحل صدف بوشهر کجاست

اگر به دنبال فضایی باز و دنج برای پیک نیک و دور هم جمع شدن خانواده هستید، می خواهید در اواسط سفر در پارک توقف کنید تا نفس خود را تازه کنید و بچه ها را به پیاده روی ببرید، پارک صدف بوشهر این ویژگی را دارد. این پارک سعی کرده یک پارک خانوادگی و ساده باشد.

این پارک ساده در واقع یک اقامتگاه ساحلی است که با صدف ها و امکانات ساده و کاربردی خود سعی کرده فضای ساحل را کمی دلپذیرتر کند و با آرامش بیشتری با امواج خروشان خلیج فارس درآمیزد که به نظر می رسد در این امر موفق بوده است. با توجه به استقبال مردم

همانطور که می دانید نماد این پارک و ساحل «صدف» است. به همین دلیل نماد صدف این پارک درست در وسط آن قرار دارد. این پارک در مجاورت سواحل سحرآمیز خلیج فارس، محله ای جذاب است که باید آن را بزرگترین مزیت پارک صدف بوشهر دانست.

اگرچه امکانات تفریحی زیادی در این پارک وجود ندارد، اما پارک صدف به دلیل فضای سبز و مجاورت با آب های خروشان خلیج فارس، مقصدی برای اهالی و گردشگران است. اگر می خواهید بدانید ساحل صدف در بوشهر کجاست، از بوشهر، خیابان ساحلی، بوستان صحیحه سیدف دیدن کنید.

ساحل صدف بوشهر کجاست؟
ساحل صدفی بوشهر یکی از قسمت های پارک این شهر است

حالا که می دانیم ساحل صدف بوشهر کجاست، دانستن یکی دو گزینه دیگر ضرری ندارد. پارک ساحلی رمهیر – که قبلا هم به آن اشاره کردیم – یکی از بهترین گزینه هاست اما یادتان باشد که این پارک جذاب در 12 کیلومتری بوشهر است. با این حال می توانید قایق سواری و شنا کنید، در ساحل قدم بزنید و به قلب تاریخ سفر کنید. پارک باسیدون، پارک شاهغاب و پارک آب شیرین کن از دیگر گزینه های پیش روی شما هستند.

نمایی از دو ساحل جادویی بوشهر

همانطور که قبلا ذکر شد استان بوشهر 900 کیلومتر نوار ساحلی دارد که به این معنی است که با سواحل جذاب و متنوعی در بوشهر مواجه خواهید شد. در ادامه کمی دورتر از بوشهر حرکت می کنیم تا دو ساحل جذاب و متفاوت را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن ویدیوی جالب زیر را که نگاهی به سواحل بوشهر دارد را تماشا کنید.

نایبند عسلوی بیگ در بوشهر

نایبند خلیج کوچکی در عسلویه بوشهر است. در حال حاضر نایبند نه تنها به خاطر خلیج زیبایش، بلکه به خاطر گونه های جانوری متنوع و پوشش گیاهی متنوع شهرت دارد. پارک ملی نایبند به همین دلیل شهرت یافت و زیر نظر سازمان محیط زیست می باشد. در قسمت شمالی خلیج نایبند مناطق ویژه پتروشیمی و یک پالایشگاه وجود دارد. بخش شرقی خلیج نایبند، معروف به روستای هاله، دست نخورده و بکر باقی مانده و ارزش کاوش را دارد. از روستای هاله می توانید از طریق جاده از بسیاری از نقاط خلیج نایبند عبور کنید و در طول مسیر نیز می توانید پوشش گیاهی و حیوانات را ببینید.

یکی از زیبایی های مسیر خلیج نایبند در روستای هاله، عبور گله های شتر از جاده یا پرندگان مهاجری است که در فصول مختلف نایبند را برای کوچ خود انتخاب کرده اند. خط ساحلی خلیج نایبند بیشتر صخره ای و اغلب مرتفع است. به همین دلیل در روزهای طوفانی که دریای خلیج فارس متلاطم است، اگر به بالای صخره های نایبند صعود کنید، منظره فوق العاده ای در انتظار شماست. تماشای غروب خورشید بر فراز خلیج نایبند و بر فراز صخره ها یکی از لذت های بی نظیر سفر به بوشهر است.

ساحل کلوتایی مند بوشهر

لباس مند در شهرستان دشتی در استان بوشهر را مشاهده می کنید؛ همان دشتی که زادگاه رئیسعلی دلواری بود. Clots of Mend چندین سال است که در فهرست ملی آثار طبیعی ثبت شده است. من کلوت ها در جایی بین روستاهای درازی و چاوشی قرار دارند. لخته ها نتیجه فرسایش و ترکیب عناصری مانند آب، باد و خاک هستند و اغلب در مناطق بیابانی یافت می شوند. لذت تماشای دشتی و تنگستان جایی است که دریا و کویر و کوه و جنگل را در کنار هم می بینید.

نکاتی که هنگام بازدید از سواحل باید رعایت کنید

سواحل اکوسیستم های ظریف و ارزشمندی هستند که به راحتی توسط فعالیت های انسانی آسیب می بینند. با رعایت چند نکته ساده می توانیم به حفظ این محیط زیبا برای نسل های آینده کمک کنیم:

قبل از حرکت

  • درباره ساحلی که می خواهید بروید تحقیق کنید. مراقب مناطق حساس یا حفاظت شده باشید و از آنها دوری کنید.
  • فقط کرم های ضد آفتاب و لوسیون های سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید. مواد شیمیایی موجود در برخی از محصولات می تواند به مرجان ها و دیگر جانداران دریایی آسیب برساند.
  • زباله های خود را جمع آوری کنید. کیسه های زباله را با خود ببرید و همه زباله های خود از جمله ته سیگار، پلاستیک و مواد غذایی را بردارید.
  • از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده کنید. به جای ظروف یکبار مصرف، بطری های آب قابل استفاده مجدد و فنجان های قهوه همراه داشته باشید.
  • از حیات وحش دوری کنید. به حیوانات وحشی غذا ندهید و دست نزنید. از لانه و زیستگاه حیوانات خودداری کنید.
  • از راه رفتن در مناطق جزر و مدی خودداری کنید. این مناطق زیستگاه مهمی برای بسیاری از موجودات دریایی هستند.

در ساحل

  • روی ماسه یا تپه های شنی راه نروید. این مناطق زیستگاه مهمی برای گیاهان و جانوران هستند.
  • از مرجان ها و دیگر جانداران دریایی دوری کنید. به آنها دست نزنید و پا نگذارید.
  • از پرتاب بادکنک، فانوس و سایر زباله ها به داخل دریا خودداری کنید. این زباله ها می توانند به حیات دریایی آسیب بزنند یا از بین ببرند.
  • اگر سگ دارید، آن را در بند یا در مکان های مشخص نگهداری کنید. زباله های سگ می تواند منبع آلودگی آب باشد.
  • سیگار کشیدن ممنوع. ته سیگار یکی از رایج ترین انواع زباله در سواحل است و می تواند برای محیط زیست مضر باشد.
  • اگر سطل زباله می بینید، آن را بردارید. حتی یک تکه زباله می تواند به محیط زیست آسیب برساند.

با پیروی از این نکات ساده، می‌توانیم به حفظ زیبایی سواحل خود کمک کرده و اطمینان حاصل کنیم که نسل‌های آینده می‌توانند از آنها لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا