ایران گردی

ساحل بنود؛ ساحلی منحصر به فرد در عسلویه

تودی تریپ: ساحل بنود عسلویه یکی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است. روستای بنود شرقی ترین روستای استان بوشهر است که در عسلویه قرار دارد. دسترسی به روستای ساحلی بنود کمی سخت است. اما زیبایی و منحصر به فرد بودن سواحل آن ارزش این سختی را دارد. یکی از شگفتی های این مکان وجود یک غار دریایی است که پس از عبور از تپه در مقابل شما ظاهر می شود.

ساحل کجاست؟

ساحل بنود عسلویه در جنوبی ترین نقطه بوشهر واقع شده و یکی از دیدنی های عسلویه به شمار می رود. عسلویه که به میادین گازی شهرت دارد و بسیاری از جویندگان کار این نقطه از کشورمان را برای کار انتخاب می کنند.

روستای بنود در 35 کیلومتری عسلویه قرار دارد. این روستا اگرچه فاصله چندانی با منطقه صنعتی عسلویه ندارد، اما همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. آنقدر بکر است که از آلودگی و صنعتی شدن به دور مانده است تا جایی که ساکنانش به ماهیگیری مشغولند و خانه هایشان از درخت خرما ساخته شده است. بنابراین به شما این امکان را می دهد که تعطیلات آرامی را در میان سکوت و طبیعت بگذرانید.

حرکت تکانه؛  ساحلی بی نظیر در عسلویه

ساحل بنود عسلویه در این روستا و در 6 کیلومتری چا مبارک واقع شده است.

این روستا در شش کیلومتری چاه مبارک و سی کیلومتری بندر عسلویه قرار دارد. برای رفتن به آنجا باید از عسلویه عبور کرد تا به چاه مبارک رسید. از آنجا مسیر روستای بنود از روستا تا ساحل شنی را طی می کند که حدود 20 دقیقه طول می کشد.

اگر از جاده عسلویه به سمت خلیج نایبند حرکت کنید، با عبور از روستاهای بستین، صفیه و زیار به سه راهی می رسید که شما را به روستای بنود در ساحل دریا می رساند. همانطور که گفته شد در حدود پنج کیلومتری جاده اصلی جاده خاکی وجود دارد و کیفیت خوبی ندارد. شما می توانید با ماشین بروید اما کمی خطرناک است و بهتر است با ماشین خارج از جاده بروید.

حرکت تکانه؛  ساحلی بی نظیر در عسلویه

حرکت تکانه؛ زیباترین ساحل عسلویه

اگر شب را در ساحل بگذرانید، می توانید در تاریکی زیر نور مهتاب کمپ بزنید و آتش روشن کنید. روی صخره‌ها بنشینید و شنای فیتوپلانکتون‌ها را تماشا کنید، در حالی که به تاب خوردن امواج گوش می‌دهید و ماه را تماشا می‌کنید که در دریا فرو می‌رود. شاید جذاب ترین قسمت کمپینگ در تاریکی، هیجان دیدن مناظر اطراف در نور روز باشد تا ببینید چه شگفتی هایی دارد.

پس از کاوش در ساحل کوچک، به اطراف آن نگاه کنید تا به تپه کوچکی برسید. اگر بتوانید با طناب پایین بروید در سمت چپ غار کوچکی می بینید و با ورود به آن به غاری بزرگتر می رسید که امواج ساحل و نور خورشید از دو دهانه آن وارد غار می شوند. و زیبایی وصف ناپذیری را جلوی چشمان شما قرار دهد.

غار بنود بدون شک یکی از جاذبه های اصلی این منطقه است که مکانی مناسب برای عکاسی و ثبت لحظات ناب به شمار می رود و به همین دلیل سفر شما به بنود بدون دیدن آن کامل نخواهد بود.

حرکت تکانه؛  ساحلی بی نظیر در عسلویه

ساحل بنود با عسلویه فاصله نسبتاً کمی دارد. با این حال، پاک و بکر است، به دور از آلودگی محیطی. بنابراین زمانی که در این منطقه هستیم نباید اثری از خودمان باقی بگذاریم تا این منطقه دست نخورده بماند.

ساحل بنود یکی از بکرترین مقاصد گردشگری است که مانند سایر مناطق جنوبی ایران در اواخر بهار و تابستان هوای بسیار گرم و طاقت فرسایی دارد.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل بنود اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار است

به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به ساحل بنود را می توان اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار دانست که هوای مطبوع و مطبوع بر منطقه حاکم است. همان چیزی که گردشگران به دنبال آن هستند. ترجیحاً اواسط هفته را برای بازدید از ساحل بنود انتخاب کنید. زیرا تعطیلات آخر هفته اغلب مملو از افراد محلی است.

با توجه به اینکه ساحل بنود هیچ گونه امکاناتی ندارد، حتما آب و غذا به همراه داشته باشید. وسایل مورد نیاز خود را می توانید از روستای عسلویه یا بنود تهیه کنید.

حرکت تکانه؛  ساحلی بی نظیر در عسلویه

اگر در فصل توریستی به این ساحل می روید، در نظر داشته باشید که هنگام غروب هوا سردتر می شود و به لباس گرم نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، پشه ها هنگام غروب خورشید نیز ظاهر می شوند و برای محافظت از خود در برابر آنها بهتر است اسپری حشره همراه خود داشته باشید. اگر به فکر کمپینگ در این ساحل زیبا هستید با تجهیزات کامل به این منطقه بروید.

اگر اتفاقی در ساحل بنود افتادید، از فعالیت‌هایی مانند والیبال، فوتبال ساحلی و ساختن قلعه برای بچه‌ها لذت ببرید، یا فقط زیر آفتاب دراز بکشید و آفتاب بگیرید. از آنجایی که آب دریا در نزدیکی این ساحل تقریباً شفاف است، از افراد محلی که محیط را می شناسند بخواهید مکان مناسبی برای شنا پیدا کنند. همچنین قایق سواری در این منطقه نیز لذت بخش است و برای آن می توانید یک قایق ماهیگیری از آنها کرایه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا