ایران گردی

زیباترین پارک ملی خوزستان کجاست؟

تودی تریپ: در شمال استان خوزستان و اطراف شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول پارکی بزرگ و زیبا وجود دارد. این پارک در لیست است مناطق حفاظت شده ایران قرار داده شده

پارکی که در مورد آن با نام صحبت می کنیم پارک ملی دس در این پارک تالاب های زیبا، رودخانه های خروشان و مناظر بکر تا چشم کار می کند دیده می شود. پارک ملی دز دارای ویژگی های گردشگری بی شماری است.

به لطف تالاب های این پارک، پرندگان زیبایی از سراسر ایران به آن می آیند. این شرایط پارک ملی دز را در کنار دیگر جاذبه های اطراف اهواز به منطقه ای جذاب برای دوستداران پرندگان تبدیل کرده است.

اگر به تماشای حیات وحش علاقه دارید، در سفر به خوزستان پارک ملی دز را فراموش نکنید. پارک ملی دز در 96 کیلومتری دزفول قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود یک ساعت و نیم رانندگی کنید.

پارک ملی Des; زیباترین پارک ملی خوزستان

پارک های ملی دز و کره در نزدیکی شهر باستانی شوش در استان خوزستان و در جنوب غربی ایران قرار دارند. یکی از ارزش های ویژه این دو پارک، برنامه احیای گوزن زرد ایرانی است که به دقت در حال رصد است.

زیباترین پارک ملی خوزستان کجاست؟

پارک ملی دز در 20 کیلومتری شرق جاده اهواز – شوش قرار دارد. مساحت منطقه حفاظت شده دز 17 هزار و 895 هکتار و پارک ملی 5 هزار و 301 هکتار است.

پارک ملی دز که 150 کیلومتر از رودخانه دز امتداد دارد به عنوان یکی از آخرین بقایای جنگل های بارانی ایران شناخته می شود.

پارک ملی دز با تالاب های بزرگ و کوچکی چون میانرود، خوزینه باقر کوچ و یعقوب، پناهگاه پرندگان مهاجری مانند لک لک، بوتیمار، غازها و چنگر است که همه ساله به ویژه در آغاز فصل سرما در آذرماه در آن جمع می شوند. .

هر چه بارندگی های پاییزی بیشتر باشد و زهکشی تالاب های این پارک بهتر باشد، پرندگان مهاجر بیشتری به این پناهگاه زمستانی می آیند. این حمایت از پذیرش پرندگان، این سرزمین را به یکی از مناطق ویژه پرنده نگری در ایران تبدیل کرده است.

از گونه های جانوری پارک ملی دز می توان به گوزن زرد ایرانی، گرگ، روباه، زنبور عسل، گربه جنگلی و خوک خاردار و از گونه های بوته ای و درختچه ای پاد، تمشک و آستابراک اشاره کرد.

همچنین در این پارک ملی تپه های سرپناهی برای فرار گوزن زرد ایرانی از طغیان و سیل رودخانه دز ساخته شده است.

پارک ملی کرخه در 5 کیلومتری غرب جاده اهواز به شوش در جهت جنوبی رودخانه کرخه در دو طرف این رودخانه قرار دارد.

این پارک در مجموع دارای سه قسمت پارک ملی کرخه جنوبی و پارک ملی کرخه شمالی با مساحت 7476 هکتار و زمین حفاظت شده کرخه به مساحت 8352 هکتار است. بخش حفاظت شده کرهه در سال 1354 رسماً به رسمیت شناخته شد و بخش های مهم آن در سال 1388 «پارک ملی کاره» نام گرفت.

زیباترین پارک ملی خوزستان کجاست؟

در پارک ملی کرخه، قلعه نصیر، سرچشمه رودخانه شاوور و تپه ماهورها در شمال و دشت در جنوب قرار دارند.

پوشش جانوری گونه های کرخه مانند گرگ، شغال، روباه، گورکن، گربه جنگلی، سیاه گوش، کفتار، گراز وحشی، پرندگانی مانند عقاب، دارکوب، بلبل، حواصیل، اردک و گونه های گیاهی مانند سریم، جاز، بید، لگی ، و استبراق و شبدر است.

بخش بزرگی از جنگل ها را درخت گاز تشکیل می دهد. از ماهی های پارک کرخه می توان به شیربت، بانی، انزه، برزم، کپور، گتان و همری اشاره کرد.

پارک ملی دس کجاست؟

پارک ملی دز یکی از پارک های ملی ایران است که در شمال استان خوزستان و در محدوده شهرستان میانرود از توابع شهرستان دزفول واقع شده است. پارک ملی دز از شمال و جنوب توسط منطقه حفاظت شده دز احاطه شده است.

وجود حیات وحش فراوان در کنار مناظر زیبا از جمله رودخانه و تالاب، این منطقه را به یکی از جاذبه های دزفول و مقاصد مهم گردشگری در استان خوزستان به ویژه از نظر پرنده نگری تبدیل کرده است.

نشانی: دزفول، پارک ملی دز

پارک ملی دز در 20 کیلومتری شرق جاده ترانزیتی اهواز – شوش قرار دارد. این منطقه از شمال و جنوب توسط منطقه حفاظت شده دز احاطه شده است.

همچنین وسعت منطقه حفاظت شده دز 17895 هکتار است.

پارک دز دز یکی از پارک های ملی ایران است که در شمال استان خوزستان و در محدوده شهرستان میانرود از توابع شهرستان دزفول قرار دارد.

پارک ملی دز در 20 کیلومتری شرق جاده ترانزیتی اهواز – شوش قرار دارد.

این منطقه از شمال و جنوب توسط منطقه حفاظت شده دز احاطه شده است.

همچنین وسعت منطقه حفاظت شده دز 17895 هکتار است.
بخشی از منطقه دز به وسعت 5301 هکتار در سال 1388 به عنوان پارک ملی اعلام شد. وجود حیات وحش غنی در کنار چشم اندازهای زیبا از جمله رودخانه ها و تالاب ها پارک ملی دز را به یکی از مهمترین مناظر استان خوزستان به ویژه تبدیل کرده است. از نظر پرنده نگری

حیات وحش پارک ملی دس شامل گوزن های زرد، عسل خواران، گربه های جنگلی، جوجه تیغی، روباه و انواع پرندگان مهاجر و ساکن و پوشش گیاهی درختان، درختچه ها و گونه های بوته ای شامل جاز، لژیا، تمشک و بیشتر از همه پد است.

زیباترین پارک ملی خوزستان کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا