ایران گردی

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

تودی تریپ: گردشگران در بدو ورود به جزیره هرمز خاک رنگارنگ و منحصر به فرد آن را خواهند دید.

این سرزمین های زرد، قرمز، فیروزه ای و نارنجی تصویری فراموش نشدنی در ذهن مسافران به جا می گذارد.

این همه زیبایی و شکوه در کنار دریای فیروزه ای دو چندان می شود.
تصویر دلفین هایی که در کنار قایق ها بالا و پایین می پرند، خاطره دیگری است که برای همیشه لبخند بر لبان گردشگران این منطقه خواهد نشست.

غواصی با لاک پشت های بزرگ یکی از جالب ترین تجربه های این سفر خواهد بود.

کافی است نگاهی به آب های زلال خلیج فارس بیندازید تا انواع ماهی های کمیاب آکواریومی را ببینید.

به هر حال بازدید از یک جزیره رسوبی با عمر چند میلیون ساله به خودی خود حسی منحصر به فرد را در انسان ایجاد می کند.

کمپینگ در ساحل شنی نقره ای؛ دیدن امواج درخشان پر از فیتوپلانکتون؛ و همچنین تماشای نور ماه و چشمک زدن ستاره ها در این فضای شگفت انگیز تجربه ای ناب و آرامش بخش است.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

زیباترین سواحل جزیره هرمز

سواحل هر جزیره زیبایی خاص خود را دارد. اما سواحل جزیره هرمز و دیگر جنبه های آن که متفاوت و خارق العاده است در بین جزایر دیگر بی نظیر است.

ساحل سرخ

همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های گردشگری جزیره هرمز خاک خوراکی این منطقه است و به دلیل مسائل زیست محیطی توصیه نمی کنیم آن را همراه داشته باشید یا سعی کنید آن را بچشید. اما بازدید از آن ضرری ندارد و برای بازدید و بازدید از سواحل خوراکی ایران می توانید به بانک قرمز مراجعه کنید.

محققان دلیل قرمز شدن سواحل این جزیره را وجود اکسید آهن می دانند که حدود 70 درصد خاک جزیره را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است که ساحل قرمز یا همان ساحل خوراکی در قسمت جنوبی این جزیره قرار دارد و اگر به این جزیره سفر کردید به شما توصیه می کنیم از منظره خاک سرخی دیدن کنید که جلوه ای باشکوه و عجیب در آب ایجاد می کند. .

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

ساحل لاک پشت

اگر به حیوانات بیشتر از عوارض و پدیده های زمین شناسی علاقه دارید، در جزیره هرمز یک جاذبه گردشگری دیگر برای شما وجود دارد. ساحل لاک پشت که در آن می توانید گونه هایی مانند لاک پشت پوزه عقابی را پیدا کنید.

البته در فصول خاصی برای تخم گذاری به ساحل می آیند که می توان آن را از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت در نظر گرفت.

گونه دیگری که برای تخم گذاری به سواحل هرمز می آید لاک پشت های دریایی سبز رنگ هستند. آنها همچنین از اواخر زمستان تا اوایل بهار از این ساحل جذاب و زیبا دیدن می کنند.

ساحل سنگ مارگان

اگر سواحل دیگری که معرفی کردیم کمی با محل زندگی شما فاصله دارند، ساحل سنگ مرغان در شمال شرقی جزیره هرمز می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. اگرچه در کل هرمز جزیره کوچکی است. اما جذابیت ساحل سنگ مارگان چیست؟

همانطور که هر یک از سواحل جزیره هرمز به دلایل خاص خود معروف هستند، ساحل سنگ مارگان نیز به داشتن فرش سفالی معروف است. فرشی که گمان می رود سومین فرش حلقه ای جزیره هرمز باشد و در ادامه شما را با این اثر هنری آشنا می کنیم.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

ساحل مافنک

ساحل مفاق یکی از جاذبه های جزیره هرمز در شب است که شما را شگفت زده می کند! اگر می خواهید شاهد یک اتفاق خارق العاده باشید کافی است یک شب به منطقه جنوب غربی جزیره هرمز سری بزنید.

در آنجا به غیر از چادرهای سرپوشی که پذیرای گردشگران است، ساحلی را خواهید دید که بیش از هر چیز دیگری شما را با زیبایی خود مجذوب خود می کند!

ساحل مافانق خانه فیتوپلانکتون هایی است که (موجودات بسیار کوچکی که از موجودات دیگر تغذیه می کنند) در شب هنگام برخورد با صخره ها نور خاصی ایجاد می کنند و احساس می کنید که در حال تماشای شفق قطبی در آب دریا هستید! به سادگی نمی توان چنین چیزی را توصیف کرد.

ساحل با یک درخت

همانطور که از نامش پیداست، ساحل یک درخت، ساحلی در جزیره هرمز است که تنها یک درخت در آن وجود دارد.

این درخت که در اثر طوفان شدید از ریشه کنده شده و به زمین افتاده بود، اما با تلاش شهرداری و حمایت جمعی از دوستداران طبیعت زنده شد و ریشه آن به خاک بازگشت. لازم به ذکر است این ساحل یکی از سواحل جذاب جزیره هرمز برای بازدید است.

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

چند جاذبه جالب در جزیره هرمز

جزیره هرمز جاذبه های زیادی دارد که از معروف ترین آنها می توان به قلعه پرتغالی ها و جنگل های حرا اشاره کرد.

فرش هرمز چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت…

حرا در هرمز

حرا که گونه ای خاص از درختان است را می توان در برخی از نقاط استان هرمزگان مانند جزیره قشم یافت، اما این جزیره تنها جایی نیست که می توان درختان حرا را در آن مشاهده کرد. جزیره هرمز نیز در قسمت شمال شرقی خود میزبان این نوع درخت خاص است که ریشه آن در آب شور است.

این را هم بگوییم که این درختان به عنوان تصفیه کننده های طبیعی آب در بندر خم و پال دیده می شوند.

قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی هرمز در شمالی ترین نقطه این جزیره زیبا قرار دارد و قدمت آن به اوایل قرن شانزدهم باز می گردد.

این قلعه زیبا که امروزه بقایای آن باقی مانده است یکی از قلعه هایی است که مقر مهاجمان در جنوب ایران بوده و ساخت آن 30 سال به طول انجامیده است!

زیباترین سواحل جزیره هرمز کجاست؟

فرش هرمز

هر سال بهتر است بگوییم قبل از اینکه این ویروس در مهمانخانه های ما مزاحم شود. مردم محلی جزیره هرمز در جشنواره سالانه با خاک زیبای این منطقه، طرح ها و نقش های مختلفی را در کف ساحل این جزیره نقاشی کردند.

این نقوش شامل نقوش لباس زنانه، تصاویر قلعه پرتغالی ها و نمادهای موسیقی محلی و سازهای محلی و … است که به فرش هرمز معروف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا