ایران گردی

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار را باید دید

تودی تریپ: ساحل صخره ای چابهار آکواریومی طبیعی با انواع ماهی های ریز و درشت، صدف و سنگ های صیقلی است که در ساحل صخره ای نبرد امواج و صخره ها نیز وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این ساحل صخره ای چابهار همراه باشید.

چابهار سرزمینی گردشگری در جنوب ایران است و در حال حاضر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. مقصدی متفاوت و جذاب که با قدم زدن در این شهر دیدنی می توانید لحظات هیجان انگیز و دل انگیزی را در کنار همراهان خود رقم بزنید.

ویژگی های ساحل صخره ای چابهار

سیستان و بلوچستان یکی از استان های چهار فصل ایران است. این استان دارای آب و هوای متنوع و جاذبه های گردشگری فراوانی است.

در جنوب سیستان و بلوچستان شهر بندری چابهار قرار دارد. چابهار را می توان تنها شهر بندری ایران دانست که بدون هیچ واسطه ای به آب های آزاد دسترسی دارد. چابهار به واسطه این ویژگی علاوه بر اهمیت اقتصادی فراوان، یک مقصد گردشگری بسیار جالب محسوب می شود.

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار دیدنی است

از جاذبه های چابهار می توان به سواحل آن اشاره کرد. در چابهار می توانید سواحل شنی، صخره ای و خزه ای را ببینید.

یکی از سواحل صخره ای این شهر ساحل دریای بزرگ یا ساحل صخره ای چابهار است. ساحل صخره ای چابهار یکی از مقاصد گردشگری این شهر است که بیشتر به خاطر موج های کوبنده و جزر و مدی شهرت دارد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران شناخته می شود. این شهر تنها بندر ایران است که دسترسی مستقیم به دریای عمان و اقیانوس هند دارد.

بنابراین چابهار از نظر کشتیرانی و اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما چابهار از نظر گردشگری نیز حائز اهمیت است و به سرزمین بهار معروف است.

چابهار یکی از زیباترین سواحل ایران را دارد. یکی از این سواحل، ساحل صخره ای یا دریای بزرگ است.

همانطور که از نامش پیداست این ساحل با صخره هایش از سایر سواحل متمایز است. در این مکان صخره ها امواج اقیانوس را دریافت کرده و آب دریا را به آسمان پرتاب می کنند.

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار دیدنی است

ساحل دریای بزرگ چابهار که به ساحلی صخره ای معروف است در بین اهالی و گردشگران این شهر طرفداران زیادی دارد.

گردشگران در حین تماشای این ساحل می توانند خرچنگ ها و لاک پشت هایی را که طبیعت چابهار را در کنار موج ها به تصویر می کشند روی صخره ها مشاهده کنند.

به دلیل وجود صخره های مرتفع به نظر می رسد که در تابستان امواج بلندی به بلندی صخره ها وجود دارد که به آن امواج آتشفشانی می گویند.

همچنین طلوع و غروب زیبای خورشید زیاد است اما نکته منفی این ساحل نتیجه بی احترامی مردم و ریختن زباله در چنین مکان زیبایی است. ساحلی با دیوارهای صخره ای، صخره هایی پوشیده از خزه های سبز که در هیچ کجای سواحل ایران دیده نمی شوند.

همچنین به دلیل قرار گرفتن این ساحل در ساحل دریای عمان، برخورد امواج متلاشی کننده به دیواره های صخره ای امواج آتشفشانی زیبایی ایجاد می کند.

صدای برخورد آب با صخره و رفتن قطرات آب به آسمان یکی از زیبایی های این منطقه بکر و دیدنی است.

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار دیدنی است

در ساحل صخره ای چابهار پوشش گیاهی چندانی وجود ندارد. در واقع خزه های روییده بر روی صخره های این ساحل را می توان پوشش گیاهی اصلی این ساحل دانست.

جدا از گونه های مرغ دریایی که اغلب در این ساحل یافت می شوند، می توانید لاک پشت ها و خرچنگ ها و همچنین ستاره های دریایی را ببینید. علاوه بر این، صدف و حلزون نیز در این ساحل به وفور یافت می شود.

انواع ماهی در آب وجود دارد که گاهی در سطح آب نیز دیده می شود. همچنین در هنگام جزر و مد، برخی از ماهی ها در سوراخ های صخره ها به دام می افتند که منظره ای منحصر به فرد را تشکیل می دهد.

بازدید از زیباترین ساحل چابهار

بهترین جنبه ساحل سنگی چابهار موج شکن های آن است. تماشای این امواج مطمئناً هر کسی را خوشحال می کند. همچنین پیاده روی در ساحل هنگام غروب آفتاب نیز بسیار دلپذیر است.

لاک پشت و پرنده نگری نیز یکی از کارهایی است که می توانید در ساحل صخره ای چابهار انجام دهید. وجود صخره ها این ساحل را برای شنا نامناسب می کند و در واقع شنا در این مکان بسیار خطرناک است و توصیه نمی شود.

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار دیدنی است

فراموش نکنید که غذاهای دریایی خوشمزه را در ساحل امتحان کنید. گوشه گوشه این ساحل افرادی هستند که ماهی کبابی را با موبایل می فروشند که می توانید از آنها خرید کنید.

علاوه بر این افراد، در اطراف ساحل صخره ای رستوران های خوبی نیز وجود دارد که منوی آن ها پر از غذاهای دریایی است.

طعم غذای چابهاری بیشتر به غذاهای هندی نزدیک است و طعم تند و تند آن را در هر نوع غذایی می توان حس کرد. یکی از غذاهایی که حتما باید امتحان کنید ساندویچ کوسه است.

شنا به دلیل سنگ ها بسیار خطرناک است. در ساحل صخره ای چابهار همیشه باد می وزد که باعث تشکیل امواج با ارتفاعات مختلف می شود. این امر شنا در این آب های خشن را دشوار می کند.

همچنین وجود صخره در ساحل، شنا در آب های ساحل صخره ای چابهار را بسیار خطرناک کرده بود.

بنابراین شنا در ساحل صخره ای چابهار ممنوع است. اما سواحل دیگری نیز در چابهار وجود دارد که شنی هستند و گردشگران و مسافران می توانند از شنا در آنها لذت ببرند.

زیباترین ساحل چابهار / ساحل صخره ای چابهار دیدنی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا