ایران گردی

زیباترین روستای گرگان

تودی تریپ: روستای ییلاقی زیارت یکی از مناطق باستانی استان گلستان است که در میان دو دامنه کوه و جنگل، نزدیک گرگان و در انتهای جاده جنگلی ناهرهوران قرار دارد.

این روستا همانطور که لواسان در همسایگی تهران قرار دارد در مجاورت گرگان قرار دارد و بسیاری از اهالی گرگان تعطیلات خود را در این روستای سرسبز می گذرانند.

چشمه آبگرم، سلو امامزاده زیارت گرگان، طبیعت زیبا، مردمان مهربان و مهمان نواز، مناظر زیبا و منحصر به فرد، خانه های روستایی و امکان کمپینگ در طبیعت از جمله دلایل محبوبیت این منطقه است.

در سفری به این روستای باستانی برای کشف فرهنگ، جاذبه ها و امکانات آن با ما همراه باشید.

روستای زیارت کجاست؟

این روستا در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهرهران و در یکی از روستاهای بخش مرکزی گرگان به نام روستای استرآباد جنوبی قرار دارد.

فاصله روستای زیارت تا مرکز گرگان 18 کیلومتر و با ماشین حدود نیم ساعت است. این روستا با تهران 430 کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود 6 ساعت و نیم رانندگی کنید.

زیباترین روستای گرگان

اختلاف دمای 10 تا 15 درجه سانتیگراد بین روستای زیارت و شهر گرگان و فاصله کم آن با مرکز شهر، این روستا را به یک منطقه تفریحی و گردشگری تبدیل کرده است.

این روستا که در ارتفاع 1563 متری قرار دارد، از شمال در کنار جنگل‌های ناهوران و ارتفاعات بندسر، از غرب در کنار کوه‌های ادیم، مازوکش و کمر سر، از شرق در کنار ارتفاعات هل دره قرار دارد. و از سمت جنوب به کوه های جنگلی زیارت و آبشار باشکوه محدود می شود.

روستای زیارت در دامنه کوه های اطراف گیلان و نزدیک به رودخانه حسه قرار دارد.

  • آدرس روستای زیارت گرگان: استان گلستان، گرگان، جنوب بخش نهارهران

راه دسترسی به روستای زیارت از جاده ناهرهوران شهر گرگان شروع می شود. برای رسیدن به این روستای ییلاقی، جاده را تا انتها دنبال کنید تا به یک میدان برسید.

از این میدان دو راه پیش روی شماست. مسیر برگشت به نهار هوران و مرکز گرگان و مسیر روستای زیارت.

از میدان، یک جاده هفت کیلومتری در حدود 20 دقیقه شما را به روستای زیارت می رساند. جاده ای جنگلی، زیبا، پر پیچ و خم با پیچ های تند و صعودی و کمی خطرناک.

پس از طی این هفت کیلومتر به قسمتی از جاده می رسید که آسفالت است و این دقیقاً تابلوی ورود به روستای زیارت است.

جاده دسترسی به روستای زیارت با رستوران ها، کافه ها و کیوسک های کنار جاده یکی از جاذبه های این روستا است که رانندگی در آن لذت سفر را دو چندان می کند.

جالب است بدانید برخی از گردشگران این مسیر را با پای پیاده طی می کنند; اما برای این کار باید سابقه صعود یا سفر به مسیرهای بالا را داشته باشید. در غیر این صورت، بعید است که زنده بمانید.

زیباترین روستای گرگان

راه برگشت از روستای زیارت سرازیری است و فشار کمتری به مردم وارد می کند. بنابراین، مبتدیان این مسیر بازگشت را انتخاب می کنند.

اگر ماشین شخصی برای رسیدن به روستا ندارید، سوار تاکسی شوید که از ایستگاه آب گرگان شما را به روستا می رساند. می توانید از تاکسی های اینترنتی نیز استفاده کنید.

فاصله ناهوران تا روستای زیارت

برای رسیدن به روستای زیارت ابتدا به انتهای جاده ناهرهران شهر گرگان بروید.

در اینجا میدانی را می بینید که تنها دو راه برای ادامه مسیر پیش روی شما باقی می گذارد. می توانید برگردید و دوباره وارد ناهارخوران شوید و به مرکز گرگان بروید یا وارد جاده روستای زیارت شوید. پس از ورود به جاده روستا و طی 7 کیلومتر به مرز روستا می رسید.

زیارت یک کلبه تابستانی در جنوب است گرگان و بر سر راه ناهارخوری ها قرار دارد.

فاصله روستای زیارت تا گرگان زیاد نیست و از ناهرهوران کمتر از 10 کیلومتر است. شما می توانید با ماشین شخصی یا حتی با ماشین معمولی به این روستا برسید. پس اگر ماشین شخصی ندارید نگران نباشید چون تاکسی های معمولی برای زیارت در گرگان وجود دارد.

این روستا با جاذبه های گردشگری مانند امامزاده عبدالله، چشمه آبگرم معدنی با خواص درمانی، آبشار، بنای قدیمی روستا و کوه های سر به فلک کشیده و سرسبز در فهرست ده روستای با ارزش تاریخی آشور قرار گرفته است.

زیباترین روستای گرگان

بافت تاریخی روستای زیارت مربوط به دوره قاجار و پهلوی است. آثار به جا مانده در جنگل زیارت به نام های تخت خسرو، تخت دیکا، سپندیار محله و آثاری از این دست حکایت از قدمت روستا و نواحی اطراف دارد.

یکی از ویژگی های اصلی روستای زیارت ساختار فشرده و در هم تنیده ساختمان های مسکونی آن است به طوری که حیاط هر خانه در مسیر رفت و آمد اهالی روستا قرار گرفته است.

همچنین رنگ دیوار خانه ها و قدمت آن از دیگر ویژگی های این روستای گردشگری است.

یکی از نکات جالب در مورد این روستا میانگین بالای امید به زندگی مردم است که به دلیل زندگی طبیعی و استفاده از غذاهای جنگلی است.

در حال حاضر روستای زیارت به سرعت در حال رشد است و ساخت و ساز آپارتمان در این روستا ساختار قدیمی و تاریخی آن را به هم ریخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا