ایران گردی

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

تودی تریپا _ خدمات توریستی: این روستا با منطقه ای نسبتا کوهستانی و آب و هوای بسیار تمیز به یکی از معروف ترین مکان هایی تبدیل شده است که سالانه افراد زیادی از آن دیدن می کنند.

روستای گردشگری ابدال آباد به دلیل زیبایی بی حد و حصرش به بهشت ​​گمشده تشبیه شده است.

وجود آبشارها و باغ های مختلف باعث محبوبیت بیشتر این روستا شده و مردم برای لذت بردن از فصل بهار و دیدن شگفتی های این روستا به آنجا سفر می کنند.

روستای ابدال آباد; زیباترین روستای تربت جام

روستای ابدال آباد در 40 کیلومتری تربت جام در استان خراسان رضوی قرار دارد. در این روستای کوهستانی باغات فراوان به خصوص آلو، آلبالو و آلبالو وجود دارد.

همچنین هوای پاک، رودخانه آبی، کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها و چشمه های جوشان این روستا بر زیبایی و طراوت آن افزوده و آن را در طول سال به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی تربت جام میزبان گردشگران کرده است.

یکی از مهم ترین دیدنی های روستا آبشار و دره ابدال آباد است.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

روستای ابدال آباد تربت جام در دهستان بالاجم قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۴، جمعیت آن ۲۱۹۲ نفر (۵۰۵ خانوار) ​​بوده است.

ابدال آباد یکی از روستاهای کوهستانی خراسان رضوی است که در ۴۰ کیلومتری شمال غربی تربت جام در دهستان بالاجم بخش نصرآباد واقع شده است.

وجود کوه وسیع و ارتفاعات مرتبط از ویژگی های طبیعی این روستا به ویژه اگر در دامنه های آن باغات میوه وجود داشته باشد.

ابدال آباد به بهشت ​​تربت جام معروف است، در واقع یکی از تفرجگاه های اصلی اهالی تربت جام، تایباد و نصرآباد محسوب می شود که در نیمه اول سال برای استراحت و لذت بردن از طبیعت به آن مراجعه می کنند.

بخش زیادی از مساحت این روستا و اطراف آن به باغات میوه اختصاص دارد. علاوه بر این وجود رودخانه، آبشار و چشمه چشم اندازهای خاص و منحصر به فردی را در روستای ابدال آباد ایجاد کرده است.

چشم اندازهای این روستا به قدری زیباست که به بهشت ​​کوهنوردان در این منطقه معروف شده است. بیشتر گردشگرانی که به ابدال آباد سفر می کنند به قصد کوهنوردی و کوهنوردی آنجا را انتخاب می کنند.

اما متاسفانه علیرغم اینکه ابدال آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است، هیچ گونه زیرساخت برنامه ریزی و توسعه ای وجود ندارد. گردشگری زیست محیطی در این روستا پیش بینی نشده است.

نه از امکانات اقامتی و استراحتی برای کوهنوردان، دوستداران طبیعت و سایر گردشگران خبری نیست و نه از آموزش جوامع محلی برای تعامل با گردشگران. دسترسی به این روستا در جاده فریمان – تربت جام است.

پس باید از مشهد حرکت کنید تا روستای ابدال آباد در 35 کیلومتری جاده فریمان – تربت قرار دارد و از مشهد به این روستا حدود 3 ساعت زمان نیاز است.

مسیر رودخانه بسیار زیبا است و گاهی اوقات می توان انواع توت هایی مانند تمشک و سنگ هایی را یافت که از پاییز افتاده و مناظر بی نظیری را ایجاد کرده اند.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

بازدید از روستای ابدال آباد

برای بازدید از روستای ابدال آباد اولین قدم توجه به آب و هوا و شرایط جوی است. سپس با بررسی این سوالات می توانید بدون محدودیت به آنجا سفر کنید و از این روستای زیبا و بهشتی دیدن کنید.

بهترین زمان برای بازدید از این روستا اوایل بهار، تابستان و اوایل پاییز است. در بقیه ایام سال هوای روستا سرد و خشک است و طبیعت بکر اطراف خشک و یا حتی آب آبشارها کمتر از حد معمول است.

روستای ابدال آباد علیرغم اینکه در منطقه ای کوهستانی و خشک قرار دارد، آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و وجود باغات میوه در این روستا هوا را حتی خنک تر از حد معمول کرده است.

به همین دلیل می توان گفت که زمستان های روستا خشک و سرد است و حتی در نقاط مرتفع نیز برف مشاهده می شود. این روستا تقریباً بنای قدیمی دارد و بیشتر خانه های موجود از گل و خشت ساخته شده است.

البته امروزه خانه ها و حتی ویلاهای مدرن در روستا به چشم می خورد. اما در کل روستا بافت قدیمی دارد.

علاوه بر این روستای ابدال آباد از آبشارها و رودخانه های زیادی تشکیل شده است که در گوشه و کنار روستا به چشم می خورد که به آبشارها متصل شده و از میان درختان و کوه ها می گذرند.

در کل روستای ابدال آباد با طبیعت بکر و چشمگیرش توانسته نظر مخاطب را به خود جلب کند. زیرا این ناحیه می تواند چشم را از هیاهوی شهر و بدن را از آلودگی پاک کند.

در این روستا هتل و مهمانسرا وجود ندارد اما اگر قصد اقامت شبانه و یا گذراندن روزهای زیادی را داشته باشید، می توانید خانه ای اجاره کنید یا از مردم خونگرم و صمیمی روستا کمک بگیرید.

زیباترین روستای تربت جام کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا