ایران گردی

زیباترین روستای تالش کجاست؟

تودی تریپ: روستای مریان به خاطر جنگل های انبوه و طبیعت بی نظیرش در بین گردشگران مشهور است. روستایی است کوهپایه ای در ارتفاع ۱۰۸۰ متری از سطح دریا و آب و هوای آن در زمستان سرد و در تابستان معتدل است.

ماریان; زیباترین روستای تالش

مناطق بکر شمال ایران که ما دوستشان داریم کم نداریم و اگر بخواهیم یکی از زیباترین آنها را به شما معرفی کنیم ویلای ماریان تالش در استان گیلان در منطقه تالش را به شما معرفی می کنیم که با خود روح شما را تازه می کند. طبیعت خارق العاده

پس از خروج از تهران، پس از عبور از شهرهای کرج، قزوین و رشت به ماریان تلاش ییلاق می رسید و ماجراجویی شما آغاز می شود.

دشت های سرسبز و وسیع، کوه های بلند، درختان بلند و آسمان آبی پوشیده از تکه های ابر سفید، چیزهایی هستند که چشمان شما را به خود جلب می کنند و انرژی شما را دو چندان می کنند.

مریان تلاش ییلاق روستایی به همین نام (مریان) در دل خود دارد که در مجاورت روستاهای ناوان، سیناهونی و آق اولر قرار دارد و از طریق جاده ای هموار روستایی قابل دسترسی است.

در سرتاسر این منطقه می توان چمنزارهایی را دید که در اکثر فصول سال سرسبز هستند و زیر باران فضای آرامش خاصی را به گردشگران و ساکنان آنجا می بخشند.

زیباترین روستای تلاش کجاست؟

درختان گلابی و سیب یکی دیگر از جاذبه هایی است که در ویلا ماریان تلاش جلب توجه می کند و برای بازدید از آن وسوسه خواهید شد.

منظره رودخانه های روان نیز از دیگر مواردی است که در این منطقه مجذوب خود می شود و هر گردشگری را به یک ماجراجو تبدیل می کند.

در ماریان تالش ییلاق، ممکن است بخواهید ساعتی به دل طبیعت بروید و در کنار رودخانه های روان به ماهیگیری بروید.

هوای پاک، سایه خنک درختان و مناظر جذاب آن باعث می شود که بخواهید چند ساعتی در آنجا توقف کنید، استراحت کنید و حتی کمپ بزنید.

جذابیت ییلاق مریان به همین جا ختم نمی شود زیرا کمی جلوتر گورستانی تاریخی وجود دارد که تا گورستان روستای آق اولر ادامه دارد.

قدمت مقبره هایی به شکل دخمه سه طبقه به قبل از میلاد برمی گردد و هر ماجراجوی کنجکاو از دیدن آنها خوشحال می شود.

در ادامه گشت و گذار به حمامی تاریخی می رسید که در زمان صفویه یا قاجار با سنگ، گچ و خشت ساخته شده و در گذشته آثاری از کاشی کاری های تزئینی و دیوارنگاره ها در آن دیده می شد، اما امروزه قسمت هایی از این حمام قدیمی آسیب دیده است. و نیاز به ترمیم دارد.

در سفر به ماریان ییلاق گیلان مردم روستایی را می بینید که با سادگی از مسافران استقبال می کنند و با دستان پرتلاش خود به کشاورزی و دامپروری می پردازند.

زنان روستای مریان نیز با ذوق هنری خود به قالی بافی و جاجیم بافی اشتغال دارند و به شهرهای اطراف صادرات می کنند.

اگر می خواهید به این منطقه ییلاقی و رویایی سفر کنید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر است زیرا هوای خنک و آفتاب دلپذیر شما را خوشحال می کند.

زیباترین روستای تلاش کجاست؟

آب و هوای یالاگ ماریان

  • بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از روستای ماریان است.
  • پس از بازدید از دیدنی های روستای مریان می توانید به روستای آک اولر که در همین حوالی قرار دارد رفته و از حسینیه، مسجد شیرخان و آرامگاه پیرعلی که از نظر مردم شفابخش است دیدن کنید.

روستای مریان با آب و هوای خنک که در روزهای گرم سال پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور عزیزمان است.

در این روستای زیبا جنگل های انبوهی را می بینید که طبیعتی منحصر به فرد دارند و در دامنه کوه ساخته شده اند. در سفر به این روستا مردمانی را می بینیم که به زبان تالشی و آذری صحبت می کنند و اقتصاد روستایی آنها بر اساس آن است. دامپروری، صنایع به صورت دستی فعالیت ها در زمین های کشاورزی و باغداری را ترویج می کند.

روستای مریان یکی از روستاهای سرسبز و باستانی واقع در شهرستان تالش است.

ارتفاع این روستای دیدنی از سطح دریا 1080 متر است که دارای آب و هوای خنک و پوشش نیمه مرتعی است. و همواره به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان مطرح بوده است.

روستای مریان علاوه بر مناظر منحصر به فرد خود دارای حمام تاریخی نیز می باشد که قدمت ساخت آن به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجاریه می رسد.

علاوه بر این، یک قبرستان تاریخی وجود دارد که از ماریان شروع شده و تا روستای آگ اولر ادامه دارد.

گورهای سه طبقه با ساختار دخمه مانند که به اعتقاد کارشناسان از نظر تاریخی مربوط به قبل از میلاد مسیح است. در آگ اولار می توانید از کاخ سفید سردار امجد که در دوره قاجار ساخته شده است نیز دیدن کنید.

زیباترین روستای تلاش کجاست؟

معماری روستای مریان به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی با روستاهای جلگه ای استان گیلان متفاوت است.

سقف چوبی خانه ها به شکل تیغه است و درها و پنجره های ورودی برای محافظت در برابر سرما کوچک است.

در ساخت خانه های قدیمی از مصالح محلی مانند سنگ، کاهگل و چوب استفاده می شود. اگرچه پس از زلزله سال 1369 هجری شمسی، بیشتر خانه ها با مصالح نو، سیمان، آجر و تیر آهن ساخته شد.

اتاق خواب ها و اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، انباری و انبار نیز مشابه اکثر خانه های روستایی دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا