ایران گردی

دشت لار؛ زیباترین دشت نزدیک تهران!

به گزارش تودی تریپ به قلم الی گشت دشت لار نگینی در آغوش البرز، مقصدی ایده آل برای طبیعت گردان، کوهنوردان و دوستداران آرامش و آرامش است. این دشت بکر و سرسبز در مرز استان تهران و مازندران با چشم اندازهای خیره کننده و تنوع بی نظیری از گیاهان و جانوران، تجربه ای بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد.

دشت لار

پارک ملی لارنامی آشنا برای دوستداران طبیعت، در دامنه جنوب غربی دماوند و در ۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد. این منطقه حفاظت شده با وسعتی در حدود 753 هزار هکتار از منابع طبیعی گرانبهای ایران به شمار می رود.

تاریخ در دل طبیعت

نام لار از دیرباز در تاریخ ایران وجود داشته است. در ادوار مختلف از این دشت به عنوان تفرجگاه پادشاهان استفاده می شد و از زیبایی و آب و هوای مطبوع آن بهره می بردند. در سال 1354 لاهر به عنوان پارک ملی شناخته شد و از آن زمان تحت حفاظت قرار دارد.

تنوع زیستی منحصر به فرد

پوشش گیاهی و جانوری دشت لار نشان از غنای طبیعت ایران دارد. در این منطقه حدود 400 گونه گیاهی از جمله گل های رنگارنگ و گیاهان دارویی وجود دارد. علاوه بر این، تنوع جانوری لاهر چشمگیر است و گونه های مختلفی از پرندگان، پستانداران و خزندگان را در خود جای داده است.

زیباترین دشت نزدیک تهران کجاست؟

سرگرمی برای هر سلیقه

دشت لار بهشتی برای تفریحات و طبیعت دوستان است. در این منطقه می توانید از فعالیت های مختلفی مانند کوهنوردی، ماهیگیری، دوچرخه سواری، آفرود، پیک نیک و عکاسی لذت ببرید.

صعود به قله های مرتفع

کوهنوردان دشت لار می توانند به قله های معروف ایران مانند دماوند، دیو آسیاب، یخکمر، گلزارد، پهنک، زرشکی، کمردشت، نمک کوثر، سیاهچال، آرو بررو، اسب کلک، کافر راه و کبود صعود کنند و از چالش ها و زیبایی ها لذت ببرند. در کوه لذت ببرید

ماهیگیری در رودخانه های خروشان

علاقه مندان به ماهیگیری می توانند از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه به ماهیگیری در سد لار رفته و طعم لذیذ ماهی های این منطقه را تجربه کنند.

دوچرخه سواری در طبیعت بکر

تورهای دوچرخه سواری متعددی در دشت لاهر برگزار می شود که فرصت بسیار خوبی برای گشت و گذار در طبیعت بکر و سرسبز این منطقه و لذت بردن از هوای مطبوع کوهستان است.

خارج از جاده در یک هواپیمای تخت

مسابقات آفرود یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در دشت لار است. البته باید توجه داشت که رانندگی در خارج از جاده در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و زیست محیطی می تواند به طبیعت این منطقه آسیب برساند.

پیک نیک و عکاسی در گوشه بهشت ​​ایران

دشت لار مکانی ایده آل برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان است. در این منطقه می توانید از مناظر خیره کننده کوه دماوند و دشت شهیگ لذت ببرید و عکس های خاطره انگیزی بگیرید.

نکاتی برای سفر به دشت لار

  • بهترین زمان برای سفر به دشت لار بهار و اوایل تابستان است.
  • از آنجایی که منطقه کوهستانی است، لباس گرم و مناسب بپوشید.
  • قبل از سفر، خود را از شرایط آب و هوایی و مسیرهای دسترسی مطلع کنید.
  • برای حفظ محیط زیست، در این قسمت آتش روشن نکنید.
  • قوانین و مقررات پارک ملی لاهر را رعایت کنید.

دشت لارسرزمین هزار چشمه با آغوش باز در انتظار شماست تا زیبایی بی نظیر خود را به شما نشان دهد.

زیباترین دشت نزدیک تهران کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا