ایران گردی

زیباترین دشت سمنان / طبیعت‌گردی در دشت شقایق کالپوش

تودی تریپ: دشت شقایق کالپوش یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان سمنان است که در فصل بهار بویژه اردیبهشت و خرداد پوشیده از شقایق های وحشی است. آب و هوای این منطقه در فصل بهار بسیار مطبوع است و مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت بکر و بکر به حساب می آید.

طبیعت گردی در زیباترین دشت سمنان

طبیعت گردی در دشت و کوهستان یکی از محبوب ترین ها در بین مردم است و در فصل بهار و تابستان بیشتر مردم برای گشت و گذار به طبیعت می روند.

یکی از دلایل علاقه مردم به طبیعت گردی و بازدید از مزارع گل و گیاه عکاسی است و دشت کالپوش یکی از مهم ترین مقاصد تورهای طبیعت گردی و عکاسی در فصل بهار و تابستان است.

این دشت زیبا پوشیده از گل های آفتابگردان و شقایق های قرمز در استان سمنان بین شهرستان های شاهرود و گنبدکاووس قرار دارد که در اواسط بهار علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

اگر به طبیعت گردی و عکاسی از طبیعت علاقه مند هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با دشت کالپوش شاهرود و آفتابگردان و شقایق که یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی شاهرود محسوب می شود بیشتر آشنا شوید.

زیباترین دشت سمنان / طبیعت گردی در دشت شقایق کالپوش

این دشت زیبا پوشیده از درختان سرسبز بلند، شقایق های قرمز و مزارع آفتابگردان است که در بهار شروع به رشد می کنند و زیباترین تصویر را در اردیبهشت ماه تا پایان خرداد به جای می گذارند. دشت کالپوش شاهرود در شهرستان میامی و در حوالی شاهرود استان سمنان قرار دارد و همه ساله از اردیبهشت تا تابستان تورهای عکاسی زیادی در این دشت برگزار می شود. این دشت دارای مزارع آفتابگردان، پوشش گیاهی سبز و درختانی است که به یکدیگر افتخار می کنند و شقایق های قرمز آتشین. استان سمنان فاصله چندانی با تهران ندارد و به همین دلیل همه ساله در اوایل بهار و تابستان علاقه مندان و عکاسان بسیاری برای بازدید از این منطقه زیبا به آنجا سفر می کنند.

ویژگی های جالب دشت کالپوش شقایق

دشت شقایق کالپوش در 120 کیلومتری شهر میامی و در دشت «دشت دانیال» واقع شده است. جشنواره های شقایق و آفتابگردان هر ساله در این منطقه برگزار می شود که گردشگران زیادی را به دیدن این دشت های سرسبز و دیدنی وا می دارد. شقایق ها در بهار و آفتابگردان های وحشی در سپتامبر رشد می کنند.

زیباترین دشت سمنان / طبیعت گردی در دشت شقایق کالپوش

یکی از ویژگی های بارز این دشت طبیعت بی نظیر و مناظر طبیعی بکر و زیبای آن است. علاوه بر این، این دشت با مزارع گل های قرمز و زرد خود علاقه مندان بسیاری را از بهار تا تابستان به خود جذب می کند. جشنواره دره شقایق هر ساله در این منطقه با حضور هنرمندان و دوستداران طبیعت با اجرای موسیقی محلی، ارائه صنایع دستی، سوغات و برنامه های دیگر در کنار جاذبه های زیبای دشت کالپوش برگزار می شود. این قلمرو جنگلی و سرسبز دارای 14000 هکتار جنگل، 30000 هکتار علفزار و 34000 هکتار زمین زراعی است که در طول سال و در هر فصل از پوشش و زیبایی متفاوتی برخوردار است. این منطقه در بهار و تابستان محل رویش گیاهان سبز و شقایق و آفتابگردان است و در پاییز زردی این منطقه چشم را به خود خیره می کند و در زمستان پوشیده از برف است. علاوه بر این، این منطقه در کنار پناهگاه حیات وحش و پارک ملی گلستان واقع شده و به همین دلیل از موقعیت گردشگری ویژه ای برخوردار است.

زیباترین دشت سمنان / طبیعت گردی در دشت کالپوش

بازدید از دشت های کالپوش

در نزدیکی دشت کالپوش جاذبه های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می توانید در سفر به این منطقه از آنها دیدن کنید. پارک ملی گلستان و جنگل های کالپوش از زیباترین دیدنی های سمنان در این منطقه است.

دشت کالپوش یکی از مکان های معروف سمنان است که برای بازدید از آن باید به این استان برویم. برای دسترسی به این منطقه از تهران؛ پس از طی 460 کیلومتر از تهران به مشهد، پس از رسیدن به شهر زیبای میامی، جهت را به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر دهید و به سمت منطقه کالپوش حرکت کنید. شقایق کالپوش در 100 مایلی شمال میامی واقع شده است.

ده درصد از مناطق نمونه گردشگری استان سمنان در منطقه کالپوش واقع شده است (دشت های شقایق و آفتابگردان، جنگل دشت شاد و جنگل و آبشار نامنیک) حکایت از اهمیت گردشگری در منطقه کالپوش و استعدادهای بالقوه و خدادادی این سرسبز دارد. منطقه کشورمان علاوه بر سفر به دشت شقایقه، بازدید از کاروانسرای تاریخی در طول مسیر مانند کاروانسرای بهداشت، سپنج (جهان آباد) و موزه میامی خالی از لطف نخواهد بود.

زیباترین دشت سمنان / طبیعت گردی در دشت شقایق کالپوش

جاجیم بافی، لاک تراشی، سوزن دوزی و سایر صنایع دستی از جمله صنایع دستی منطقه کالپوش است که همراه با لبنیات و تخمه آفتابگردان، کیسه ای غنی از سوغاتی را تشکیل می دهد که می توان از کالپوش آورد.

آدرس دشت شقایق کالپوش: استان سمنان، شهرستان شاهرود، میامی، دشت دانیال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا