ایران گردی

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

تودی تریپ: وضعیت خوزستان این استان یکی از استان های زیبای ساحل خلیج فارس و یکی از مقاصد محبوب گردشگری است.

این استان جدای از جاذبه های فراوان و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، طبیعتاً شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است.

بیشتر مناطق آن جلگه ای است که در بسیاری از نقاط استان مناظر زیبا و سرسبزی ایجاد کرده است. یکی از این شهرهای بندری زیبای این استان ماهشهر است.

بندر ماهشهر (بندر ماهشهر) یکی از شهرهای بزرگ استان خوزستان و تنها شهر ایران است که خور دارد. این شهر بزرگ و زیبا یکی از قدیمی ترین بنادر خلیج فارس است که قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد.

این شهر از نظر آب و هوا دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های نسبتا سرد است. در ادامه مطلب دیدنی های ماهشهر به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با بندر دیدنی ماهشهر

ماهشهر در جلگه خوزستان قرار دارد. به همین دلیل خاک آبرفتی وجود دارد و شرایط را برای رشد گیاهان گرمسیری مساعد می کند.

از سوی دیگر، باران های موسمی بندر، محیط مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم می کند. به همین دلیل ماهشهر طبیعتی سرسبز و منحصر به فرد دارد.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کدامند؟

در این بندر می توان شاهد وجود درختانی مانند کنار، گز، برهان، مرد یا کانیکارپوس، کوهار یا بیار و نخل بود. البته پوشش گیاهی این بندر پراکنده و متراکم نیست.

وجود درختان خرما باعث شده تا بسیاری از مردم محلی به زنبورداری بپردازند. عسل قناری دارای خاصیت گرم و عسل خرما دارای خاصیت گرم و مرطوب است. عسل این بندر دارای خواص درمانی بی نظیری است.

به لطف وجود پوشش گیاهی در ماهشهر، تنوع جانوری مشخصه مناطق مرطوب و گرمسیری به چشم می خورد.

البته وقتی از تنوع جانوری این بندر صحبت می کنیم باید به دنیای زیر آب آن هم اشاره کنیم. تنوع آبزیان و دوزیستان در این بندر بسیار زیاد است.

به همین دلیل غواصی در مکان های ویژه غواصی این بندر بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

بندر ماهشهر نیز مانند سایر شهرهای جنوبی کشور دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. آلودگی هوا در این بندر بسیار شدید است و تنفس را برای مسافران در فصل تابستان سخت می کند.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کدامند؟

لازم به ذکر است در فصل تابستان دمای هوا در این بندر به بیش از 50 درجه سانتیگراد می رسد. این بندر در زمستان حداقل دمای صفر درجه دارد.

از ابتدای مرداد تا پایان شهریور رطوبت هوا در بندر ماهشهر به نزدیک 100 درصد می رسد! یعنی اگر لباس های خیس بیرون از خانه بماند، خشک نمی شود!

از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه بادهای گرم در بندر ماهشهر می وزد. شدت گرمای این بادها به قدری است که به آن باد تش یا باد آتش می گویند و واقعاً انسان را باز می دارد.

جاهای دیدنی و زیبای ماهشهر

تل کافرون

تل کافرون یکی از بناهای تاریخی با قدمت چند هزار ساله است. این محوطه اولین اثر تاریخی بندر ماهشهر است که در سطح ملی به ثبت رسیده است.

تل کافرون یکی از آثار تاریخی و باستانی شهرستان بندر ماهشهر است که قدمت چند هزار ساله دارد و اولین اثر تاریخی بندر ماهشهر است که در سطح ملی به ثبت رسیده است.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کدامند؟

حرم شاهزاده حمزه

این امامزاده در 25 کیلومتری جاده بندر ماهشهر به سمت هندیجان قرار دارد. این امامزاده طبق روایات فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا بوده که پس از آمدن علی بن موسی الرضا به ایران همراه وی به ایران رفته است.

در نزدیکی یکی از روستاها، خدایی به نام محمد غزالی بود که به شدت وابسته به دربار آن زمان و مخالف شیعیان بود.

با اطلاع از حضور امامزاده در روستا، او را دستگیر کرده و می کشند و سرش را از بدنش بیرون می آورند و به شهر ری می برند.

هم اکنون سر امامزاده حمزه در حرم عبدالعظیم حسنی و پیکرش در بندرماهشهر به خاک سپرده شده است.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کدامند؟

پارک ارم ماهشهر

پارک ارم ماهشهر دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و به امکاناتی مانند دریاچه مصنوعی برای قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینمای روباز اشاره کرد.

فضای سبز 20 هکتاری پارک ارم با گل ها و درختان فراوان از پارک های جنگلی معروف به حساب می آید و قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

پارک ارم ماهشهر فضای سبز بسیار زیبایی دارد و از امکانات آن می توان به دریاچه مصنوعی برای قایق سواری، پارک پرندگان، باغ وحش و سینمای روباز اشاره کرد. فضای سبز پارک ارم به وسعت 20 هکتار، پارک جنگلی برجسته ای با گل ها و درختان فراوان محسوب می شود.

جزیره بون

جزیره بون نام یکی از جزایر خالی از سکنه و بسیار کوچک ایران در خلیج فارس است. جزیره بونه به همراه دو جزیره کوچک دیگر به نام‌های دره و کبیر نهضا در منتهی الیه شمال غربی خلیج فارس در دهانه خور موسی قرار دارد.

جزیره بونت در غرب کیپ تنوب قرار دارد. از پرندگان این جزیره می توان به سلیم کراهنگکور اشاره کرد.

زیباترین جاهای دیدنی ماهشهر کدامند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا