ایران گردی

زیباترین جاذبه های گردشگری چاراویماق کجاست؟

تودی تریپ: شهر چاراویمک جنوبی ترین شهر استان آذربایجان شرقی است.

مرکز این شهرستان شهر کارا آگاج است و تا شهرهای مرکزی 75 کیلومتر (از طریق جاده جدید میاندواب – میانه)، 65 کیلومتر تا هشترود و 193 کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

این شهر بیستمین شهر پرجمعیت و چهارمین شهر بزرگ (از نظر وسعت) در استان آذربایجان شرقی است.

این شهر تنها یک شهر به نام قره قره آغاج و دو قسمت به نام بخش مرکزی و شادیان بخش دارد.

از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری چاراویمک برایتان می گوییم. شهرستان چاراویماق یا قره‌قاق در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و به شهرستان‌های میدانه و هشترود نزدیک است.

چار به معنای سکه و اویماق به معنای حکاکی است. سفر به شهر چاراویمک که جاذبه های تاریخی و تفریحی ناشناخته زیادی دارد، سفری متفاوت خواهد بود.

چند جاذبه دیدنی در چاراویماق

چشمه آبگرم برای حمام همچنین از دیگر جاذبه های گردشگری است که در روستای حمام در جنوب شرقی روستای ایستی سو قرار دارد و یکی از این دو چشمه آب گرم این روستا به نام آبگرم همام سرپوشیده و دارای استخر طبیعی و نهشته است. گوگرد به وضوح دیده می شود

چشمه آبگرم همام نیز دارای حوض روبازی به شکل این چشمه است و آب آن طعمی ترش و شیرین دارد.

زیباترین جاذبه های گردشگری چاراویماق کجاست؟

غار طبیعی و صخره ای دلیک بولاگ (حاجی آباد) نیز در 46 کیلومتری جنوب شهر در دامنه های آفتابی ارتفاعات «اوکوز اول ن» از کوه های تخت سلیمان قرار دارد و با دبی 60 لیتر در ثانیه از دهانه غار آبی جاری می شود.

این غار دارای آبشار و فانوس های بسیار زیبا و محفظه ای طبیعی است و آبشار و فانوس های آن بسیار دیدنی و بدیع است که در نوع خود بی نظیر است.

در جلوی غار تپه ای نمایان است که مردم این منطقه تپه ای در آن دیده می شوند قلعه نادری گفته می شود قلعه نادری دارای پله های کنده کاری شده است و از بالای آن می توان شهرهای آذربایجان غربی و ارتفاعات آذربایجان را مشاهده کرد.

تپه باستانی شهردل همچنین از دیگر آثار تاریخی است که قطعات سفال دوران پس از اسلام در آن به چشم می خورد.

همچنین در روستای چارچرا، محلی معروف به اوچ قزلار و مزداشی و اطراف، آثار و نشانه های زندگی به چشم می خورد.

در منطقه اوچ قزلار قلعه ای به ارتفاع حدود 30 تا 40 متر در میان سه کوه سنگی قرار دارد که قدمت آن از هزاره اول تا دوره اسلامی بر اساس سفال های پراکنده روی سطح آن تخمین زده می شود.

چشمه اسرارآمیز پیرسکا در 40 کیلومتری شهر قره آغاج در دامنه کوه پیرسقا و در ارتفاع 2200 متری قرار دارد.

آب این چشمه هر روز و شب به طور متوسط ​​چهار بار با ظرفیت 6 لیتر در ثانیه جاری می شود و پس از یک ساعت به طور کامل قطع می شود.

زیباترین جاذبه های گردشگری چاراویماق کجاست؟

همچنین در بالای این بهار رودخانه فصلی گفته می شود که در یک کیلومتری جاده آبشاری منحصر به فرد و زیبا به ارتفاع 10 متر ایجاد کرده است و این آبشار سنگی یکی از مرتفع ترین آبشارهای طبیعی منطقه است.

روستاهای نواحی کوهستانی مراتع بسیار غنی دارند جایی که سالانه ده ها هزار حیوان ایلات پرورش می یابند.

هم مراتع ساراگلی در این منطقه قرار دارد که طبیعتی بسیار زیبا و بکر دارد و مناطق آران از نظر کشاورزی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

قلعه ضحاک یکی از معروف ترین و باستانی ترین مکان های این شهر است.

جاذبه های زیبای چاراویماق

Izvor Perska

چشمه پیرساکا در بین مردم محلی به چشمه جادویی پیر معروف است.

این چشمه جادویی است زیرا در ساعت معینی کاملاً خشک می شود و فقط در ساعت معینی آب وجود دارد. به این ترتیب آب چشمه چهار بار در روز جاری می شود و پس از هر بار آب به مدت یک ساعت قطع می شود.

مردم روستای پرسکا به این چشمه احترام خاصی قائل هستند.

زیباترین جاذبه های گردشگری چاراویماق کجاست؟

غار دلیک بولاگ

غار دلیک بولاگ غار سنگی است که در ارتفاعات کوهی به نام اوکوز اولن قرار دارد و آب بسیار سردی به دهانه آن می ریزد. در داخل غار کندیلا آبشارها و اتاق های طبیعی وجود دارد که فضای داخلی را زیبا می کند.

در مقابل غار تپه ای قرار دارد که اهالی آن را به قلعه نادری می شناسند.

غار دلیک بولاگ جاذبه ای بکر و ناشناخته در شهر چاراویمک است.

صخره های اوچ کیزلار

صخره های باستانی اوچ کیزلار در روستای چارچرا قرار دارد. آثاری از زندگی اولین مردمان در این مکان مشاهده شده است. منطقه اوچ قزلار بین سه تپه به ارتفاع 30 تا 40 متر قرار دارد و در نزدیکی آن قبرستان اسلامی و تاریخی وجود دارد.

قلعه نادری

درست روبروی روستای حاجی آباد تپه بلندی قرار دارد که مردم این تپه به آن قلعه نادری می گویند. قلعه نادری دارای پلکان های کنده کاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا