ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: جاذبه های گردشگری بندر کنارک یکی از بهترین بهانه های گردشگران برای سفر به این بندر زیبا و دیدنی است.

بندر کنارک یکی از مهم ترین شهرهای بندری استان سیستان و بلوچستان است و به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و مجاورت با دریای عمان، مکان بسیار خوبی برای ماهیگیرانی است که می توانند از دریای عمان ماهی بگیرند.

جاذبه های گردشگری بندر کنارک باعث شده تا با وجود تمام محدودیت هایی که استان سیستان و بلوچستان دارد، گردشگران به این استان سفر کنند.

ویژگی های جالب کنارک سیستان و بلوچستان

با توجه به آب و هوای حاکم بر این منطقه کنارک، در طول سال آب و هوای معتدلی دارد و می توانید هر زمانی را برای سفر به شهر بندری کنارک انتخاب کنید.

زاهدان مرکز استان سیستان بلوچستان در 700 کیلومتری شهر بندری کنارک قرار دارد. برای سفر به این شهر بندری می توانید از هر سه راه زمینی، هوایی و ریلی استفاده کنید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی یا اتوبوس به کنارک سفر کنید، می توانید از هر نقطه ایران این کار را انجام دهید. اما هرگز ساده ترین و کم خطرترین راه برای سفر به شهر کنارک که با هواپیما است را نادیده نگیرید.

از هر شهری مانند تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش و کرمان می توانید به صورت هوایی به این شهر بندری سفر کنید.

اما سفر با قطار می توانید از هر نقطه ایران که هستید با قطار به زاهدان سفر کنید و سپس به شهرستان کنارک سفر کنید، علاوه بر سختی های موجود به خوشایند و خاطره انگیز شدن سفرتان کمک می کند.

زیباترین جاذبه های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

از این رو می توانید از سه راه ذکر شده به شهر بندری زیبای کنارک برسید.

این شهر به دلیل مجاورت با دریای عمان بهترین مکان برای ماهیگیران عزیز کشورمان است که محیط بسیار خوبی را برای آنها فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی از دریای عمان تا جایی که می توانند ماهی صید کنند.

در این منطقه دو کارگاه قایق سازی وجود دارد که در کنار فعالیت های ماهیگیری باعث ایجاد اشتغال در این شهر شده است. علاوه بر این، استقبال مردم نسبتاً زیاد شده است.

پس با این تفاسیر می توان گفت که با وجود صیادان در این شهرک و وجود این دو کارگاه قایق سازی، اشتغالزایی در این شهرک افزایش یافته است.

جاذبه های گردشگری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر است و تماشای ماهیگیران در حال ماهیگیری یا تخلیه ماهی های تازه صید شده منظره زیبایی را در این شهرک و اسکله ایجاد کرده است.

وجود این اسکله ماهیگیری در بندر کنارک بسیار مهم و حیاتی است و باعث رونق اقتصادی در این مسیر شده است.

گلفشان سگری

گلفشان سگری در شرق روستای ریمدان و کمالی در میان دشت ساحلی و در شرق رودخانه باهو کلات قرار دارد.

کانال های گلی آن دایره ای به قطر 80 متر و دارای دو دهانه غیرفعال است. این آبفشان که توسط گسنر و همکارانش سگاری نامگذاری شده است، مانند سایر آبفشان ها در وسط دشت ساحلی قرار دارد.

ارتفاع آن از سطح زمین از 7 تا 20 متر و دهانه های جانبی آن در ارتفاع 15 متری قرار دارند.

کانال های مرتبط با دوران باستان در اطراف گلفشان بسیار گسترش یافته است که با گذشت زمان و تخریب و فرسایش آب های جاری و سیلاب ها فرسایش و قطع شده است.

زیباترین جاذبه های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

خانه قدیمی آریان خان

این تنها اثر ثبت شده در شهرستان کنارک است. این اثر که حدود 120 سال پیش ساخته شده است، گمان می رود از اولین بناهای خشت و گلی و متعلق به آقای گرشنبه آریان از بزرگان کنارک باشد. اثر مذکور با زیربنای حدود 207 متر مربع در بافت قدیمی شهر کنارک ساخته شده است.

این بنا حدود 3.5 متر ارتفاع دارد و مصالح آن بیشتر خشت و گل است. ستون های زیبا و پنجره های چوبی قدیمی از عناصر تزئینی این بنا هستند.

روستای درک

روستای درک یک روستای ساحلی است که در مسیر دو بندر مهم جنوب (بندر چابهار و بندرعباس) قرار دارد که چون کمتر شناخته شده است، هنوز دست نخورده باقی مانده است. آنچه این روستا را خاص می کند تلاقی کویر و دریا در این روستا است.

این روستا دارای مجموعه ای از درختان چش، کرت (درختان انجیر)، تپه های شنی سفید، درختان نخل سبز و دریای نیلگون آبی است.

ساحل این روستا مملو از نخل های بلند و سر به فلک کشیده است که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

بیشتر این ساحل متشکل از تپه های سفید است که با سرسبزی درختان و آسمان آبی شفاف و بدون ابر بالای سرشان تضاد دارند، درست مانند یک نقاشی.

زیباترین جاذبه های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

بازار کنارک

بازار کنارک (لاته بازار) بازار محلی این شهر است و یکی از جاذبه های آن بندر کنارک است که مردم محلی به آن بازار لاته می گویند.

مغازه های دو طرف خیابان در این بازار لوازم فضای باز، کوله پشتی و کفش های نو و کارکرده از معتبرترین برندهای دنیا را عرضه می کنند. در عین حال پتو و پارچه نیز با قیمت مناسب در این بازار موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا