ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های گردشگری شفت گیلان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: شهرستان شفت یکی از شهرستان های استان گیلان است که در غرب این شهر زیبا قرار دارد.

این شفت شامل 2 ناحیه و 4 ناحیه است و از شمال به رشت و سماع سرا، از غرب به فومن و از جنوب به رودبار محدود می شود.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس این شهرستان در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ هزار و ۲۲۶ نفر بوده است. زبان اهالی شفت به گونه ای است که برخی گیلکی و برخی دیگر تالشان صحبت می کنند.

بیشتر گیلك زبانان شفت در دشت های هموار زندگی می كنند و شغل آنها كشاورزی است.

جاذبه های درجه یک شفت گیلان

غار پشت

یکی از زیباترین و دست نخورده ترین غارهای کشور در شهر شفت قرار دارد که به غار لاس پشت معروف است. غار لاس پشت که یکی از جاذبه های شفت به شمار می رود، قدمتی بسیار طولانی دارد اما تاریخ آن مشخص نیست.

در گویش محلی گیلکی لاس به معنای صخره و صخره و پشت نیز به معنای زیر است.

شهر خوش آب و هوای شفت دارای اماکن تاریخی زیادی است که غار لاس پشت یکی از آنهاست. این غار در ناحیه دیوار لپونتان قرار دارد.

زیباترین جاذبه های گردشگری شفت گیلان

غار تاریخی لاس پشت در منطقه لپندان شفت قرار دارد که برای رسیدن به آن باید وارد جاده احمدسر گوراب – شفت شده و به سمت جاده نصیر – شلما حرکت کنید.

جاده شلما-سیاه مزگی شما را به منطقه لپوندان می رساند، جایی که غار لاس در پشت آن قرار دارد.

آدرس غار لاس پشت: استان گیلان، شهرستان شفت، منطقه لپندان

وزن Ben's Falls

آبشار وازن بن از دیگر آبشارهای زیبای شفت است که در مسیر جاده گنجار – امامزاده اسحاق قرار دارد.

منطقه ای که آبشار وازن بن در آن قرار دارد، سفیدمزگی نام دارد. این آبشار زیبا که یکی از جاذبه های شفت است در منطقه ای بسیار زیبا و رویایی و در میان درختان توسکا قرار گرفته است.

طبیعت اطراف آبشار ووزبان سرسبز و زیباست و یکی از بهترین مکان ها برای سفر به شفت و تجربه آرامش و حس خوب در آن است. گردشگران زیادی در طول سال از این آبشار سرسبز دیدن می کنند.

هنگامی که آب آبشار از بالای صخره جاری می شود، صدایی بسیار آرامش بخش و شگفت انگیز ایجاد می کند که آبشار را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شفت تبدیل می کند.

برای بازدید از آبشار وازن بن که یکی از معروف ترین مناطق دیدنی شفت محسوب می شود، باید به شفت سفر کنید.

سپس مسیر را از جاده احمدسر گوراب – شفت شروع کنید. در این مسیر به بلوار کشاورز می رسید که باید از پشت آن عبور کنید، سپس وارد جاده احمدسر گوراب – نصیر محله می شوید.

به بلوار امید می رسید و از آنجا باید جاده نصیر محله – شلما را طی کنید. این مسیر را ادامه دهید تا به آبشار زیبا و سرسبز وزنان برسید.

زیباترین جاذبه های گردشگری شفت گیلان

دیدنی های بارو گیلان

تالاب آبادان

گفتیم که گیلده یکی از روستاهای زیبای شفت است. در این روستا می توانید پیدا کنید تالاب آبادان take این تالاب محل ذخیره آب شالیزارهای روستا است. در اطراف آن تعدادی خانه روستایی، استخرهای ماهی و شالیزارهای سبز وجود دارد.

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی این منطقه زیبا و منحصر به فرد است. بهترین توصیف برای این منطقه زیبا، کلاه شعبده باز است که هر بار شگفتی جدیدی را آشکار می کند.

در واقع سه دشت، کوه و کوهپایه وجود دارد. تا چشم کار می کند مزارع چای سبز در کوهپایه ها دیده می شود.

اگر به قسمت کوهستانی بروید جنگل های هیرکان و در دشت شالیزارهایی را می بینید که در باد می رقصند و وعده می دهند برنج های خوشبو و خوش طعمی به شما بدهند.

رود سیاه مزگی چوبر

پس از رسیدن به سیاه مزگی به عقب برگردید رود سیاه مزگی بازدید. این رودخانه سفر خود را از ارتفاعات جنوبی زنجان آغاز می کند و در طول مسیر با چندین رودخانه دیگر دوست می شود تا اینکه تبدیل به رودخانه ای دائمی به نام می شود. یک روانی من می آفرینم – درست می کنم

زیباترین جاذبه های گردشگری شفت گیلان

شاید عطر خاصی که از برنج های این منطقه برمی خیزد حاصل همین عشق بازی این رودخانه ها و ثمره انرژی مثبت اتحاد و دوستی آنها باشد.

جالب است بدانید که اهالی شفت غذایی به نام دارند جعبه ناهار آنها دارند این غذا بین صبحانه و ناهار مصرف می شود. در قلی نهار غذاهای ساده مانند دوغ، ماست، شیر، پنیر، دوشاب، تخم مرغ و تخم مرغ اردک را اغلب با کته می خورند.

لاکو که نوعی نان برنجی طعم دار است در این شهر همراه با حلوا، قیماق و فرنی راغیب مصرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا