ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های گردشگری سی سخت

تودی تریپ: سی شرک از اسیل‌ترین استان کهکیلویه و بویراحمد است در کریں یاسوج کارد درد. این شهر مرکس شهرستان دنا است و از پرترفدارترین توریشین مزدون غرب ایران به شماره می‌رود. تا پیش از سال 1362 شمسی، سی شرک روستا بود و پس از این شهر شد.

در شهر کوش‌آب‌وهوا در دومنهای کوهستان دنا قران دارد و از آن با نام نگین زاگرس یاد می‌کند. అకిక్తిక్ప్యిపియిపి ప్ర్ట్ స్ర్యయు . אתרו ו בנאהאי השרוטיקים ניז דר גושה ו קנאר אנ בה קשמ מיקורנד

دیدن جاذبه ها سخت است

غار ده شیخ

غار ده شيخ از جمع براي‌هاي فيزي کيکلويه و بوير احمد در در در کمتري روستاي ده شيک در رگوں سي شرک است. این غار در 35 کیلومتری شهر قرار دارد و نمونه هایی از غارهای آهکی طبیعی در کشور وجود دارد. فرسایش توده های آهی درنگار بر آخر اب بران و برف در سالیان تودیبی زیابی در آندین کرده است.

مدت زمان جدید از کاشف غار ده شیخ نمی‌گیر و آن گار در سال 1389 شمسی تسوفانی از ساکنان روستای ده شیک کاشف شد. با توجه به‌مدت زمان از کاشف گر ده شيخ، هنوز کاوش‌هاي کايکي بري کابس کامل بيري کامل است.

زیباترین جاذبه های گردشگری سخت است

دمای داخل غار در زمستان گرم و در تابستان خنک است. کندیل ها و جیبای های درن گر در بکی کسمتی ها کدیل ها به گر علیسدر دارد. ورودی غار شیخ در ارتفاع بیش از 1600 متری از سطح دریا قرار دارد و بسیار باریک است. برخی از ستون های داخل این غار حدود 15 متر ارتفاع دارند و دالان های مختلفی بین پنج تا شش کیلومتر وجود دارد.

زمین شناسان با ترجمید سترکترین درینی کار ده شیخ، امر آن را بیش از 130 میلیون سال استمین زدند. اشیای سفالی و عاشیای عوستی‌های کاشف شده از کار ده شیک نیز به دوره پیش از اسلام در ایران و دوران ساسانیان و هخامنشیان تعلیم دراند.

دریاچه کوه گل

lake koh ğl در قربة‌های بالا به همین نام میان کوهستان دنا در کی شرک کارد دارد. این منطقه در زیباترین و زیباترین مناطق منطقه واقع شده است.

دریاچه کوه فصلی است و در آخرین روزهای زمستان همراه با آب و یخ و برف تشکیل می شود. این دریاچه در فصل بهار در حالت مرطوب است و در اواخر تابستان دوباره خشک می شود. عمق دریاچه حدود 15 متر و مساحت آن حدود نیم هکتار است.

پوشش گیاهی و جانوری در منطقه کوه و اطراف دریاچه از تنوع بالایی برخوردار است. در فصل تابستان انواع مختلفی از پرندگان مهاجر مانند مرغ، اردک سبز، اردک، لارک و شاهین وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از ین لکے اردیبهشت ماه است

زیباترین جاذبه های گردشگری سخت است

جمعة توریسی در سی کرک

קשמה טאגי

درای ابی کنک و گوارا که عتش کونوردان را بر مَکاند.. از اب این کشمه، بری آبیاری باغ های انگور، سیب و هلو در منطقه کلینگه استفاده می شود.

קשמה סרד

در منطقه کوه گل شهر واقع شده است و در فصل بهار و تابستان خیل عظیمی از طبیعت گردان و گردشگران از دورترین نقاط کیشور به این منطقه سفر می کنند. از دیگ کشمه های آن روگی، می توان کشمه تگی، کشمه سیا، کشمه ریزک، کشمه بایی، کشمه توف و… را نام برد.

قله دنا

دنا بلندترین قله فاشه‌کوه‌های زاگرس در غرب ایران است. ارتفاع شهر 4409 متر است که در 35 کیلومتری شمال شهر یاسوج قرار دارد و شهر را به سختی می توان یافت 4450 است که راه سود به آن قله ها از روستای خفر شهرستان سمیرم می کزرد.

آبشار توف شاه

در فاصله 10 کیلومتری از منطقه جنوبی منطقه حفاظت شده امن و در فاصله 5 کیلومتری از آبشار رودخانه ناری واقع شده است.

اسکدار بهرام بیگی

اسکدر بهرام بیگی در روستای دلی بهرام بیگی (سمندی) از تفرونی بکش مرکیزی شهرستان دنا در 50 کیلومتری شمال غرب سُـشـوتر 70km یاسوج کرد در روستای دلی بهرام بیگی(سمندی) از در 50km شمال کہمتری شمال کجی، مرکز و یاسوج کرد. بویراحمد کرد در در از در دیرهای استفریک هیک به می رود.

زیباترین جاذبه های گردشگری سخت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا