ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های گردشگری سیریک هرمزگان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: سیریک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است که در ساحل دریای عمان قرار دارد. سیریک در کنار دریای عمان با ماسه های سفید و نقره ای بکر و سواحل شنی وسیع و آب های آبی شفاف در وسعت دریای آبی است.

آب و هوای شهرستان سیریک گرم و مرطوب است و کمترین دما در زمستان به 5 درجه می رسد و در تابستان به دلیل وزش بادهای صد و بیست روزه سیستان یا بادهای موسمی که از اقیانوس هند می وزد. هوا در اکثر روزها نسبتا معتدل می شود، اما گاهی اوقات به بالاترین درجه حرارت می رسد، یعنی. بیش از 45 درجه

هنر با زندگی مردم این منطقه آمیخته شده و بخشی از وجود آنهاست. صنایع دستی رایج در این منطقه عبارتند از برقع دوزی، سوزن دوزی، زری بافی، گلابتون دوزی و گرگور بافی، آفتاب بافی، چادر شب بافی و سبد بافی. از جمله صنایع دستی منطقه

مناظر زیبا و طبیعی سیریک هرمزگان

لاگونا آذینی (چور سیریک)

تالاب آذینی در استان هرمزگان و در جنوب شرقی تنگه هرمز قرار دارد. تالاب خور آذینی یکی از گروه تالاب هایی است که به عنوان دلتای رودخانه غز و خارا (هوی) در فهرست سایت های رامسر به ثبت رسیده است.

تالاب آذینی (آذین) در بخش جنوبی بیابان دهستان، بخشی از بخش میناب و تقریباً 35 کیلومتری جنوب غربی شهر و بندر سیریک قرار دارد.

زیباترین جاذبه های گردشگری سیریک هرمزگان

با توجه به گستردگی تالاب های این روستا، معمولاً سکونتگاه های روستایی در شعاع 5 تا 7 کیلومتری این تالاب قرار دارند که برخی از آنها روستای گناری، روستای بازگرد، روستای دپتی، روستای گراندو، روستای گز پیر و روستای مهرگی .

چور آذینی دارای دو گونه عالی حرا و درختان حرا است که در هنگام جزر و مد تا گردن در آب فرو می‌روند و آب دریا را به خود جذب می‌کنند و به کمک خاصیت تصفیه‌کنندگی نمک آن را دفع می‌کنند.

جنگل های حرا در نزدیکی روستای گناری در مساحتی حدود 500 هکتار گسترش یافته است. وجه تمایز آن با سایر تفرجگاه های مندابی در سواحل جنوبی ایران وجود دو نوع گیاه جنگل حرا و جنگل حرا و همچنین نوع منحصر به فرد چندل است. یکدیگر.

گلفشان پرباشترون

این زمین گلف در حاشیه روستای دودار در شهرستان سیریک استان هرمزگان قرار دارد.

زمین گلف روستای دودار در ضلع شمالی و در دو کیلومتری روستا قرار دارد. گلفان در منطقه تپه ماهوری قرار دارد

و دارای مخروط پایه است. کانال های مرتبط با دوران باستان در اطراف گلف آنها که از بین رفت بسیار گسترش یافت

زمان و نابودی و فرسایش آب های جاری و فرسایش سیلاب ها بریده و قطع می شود. اگرچه دره های آن چندان عمیق نیست.

زیباترین جاذبه های گردشگری سیریک هرمزگان

ساحل زیبای بندر کوهستک

دهکده توریستی کوهستک در شهرستان سیریک قرار دارد، این بندر قدیمی دارای سواحل شنی زیبا و یکی از مناطق گردشگری منطقه است. ایجاد پناهگاه های ماهیگیری، وجود شناورهای صیادی و تجاری از مزیت های این منطقه است.

سواحل زیبای سیریک تا گروگ: وجود سواحل شنی زیبا در بین گروگ و سیریک و احداث بندر چند منظوره در سیریک یکی از مزیت های این منطقه است که در فصول اخیر همواره گردشگران و میهمانان زیادی را برای استفاده از جاذبه های طبیعی دریا و ساحل آنها را به خود جذب می کند

سواحل زیبا از سیریک تا گروگ

وجود سواحل شنی زیبا در حد فاصل گروگ و سیریک و احداث بندر چند منظوره در سیریک از مزیت های این منطقه است که در فصول اخیر همواره گردشگران و میهمانان زیادی را برای استفاده از جاذبه های طبیعی دریا و ساحل به سوی خود می کشاند. .

دیدنی های گردشگری و تاریخی سیریک

شما بزرگ خواهید شد

بازار بزرگ میشی در 5 کیلومتری جنوب شهر سیریک بین جاده اصلی سیریک – جاسک دارای 180 مغازه، مجتمع خدماتی، کارخانه یخ سازی است.

که در طول سال و به ویژه در ایام نوروز پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور است. در این بازار اکثر اجناس خارجی با قیمت مناسب موجود است.

زیباترین جاذبه های گردشگری سیریک هرمزگان

ردپای شاه محمد ولی در روستای پالور

از ویژگی های منطقه بمانی یکی از مکان های مذهبی مورد توجه مردم شهر و شهرستان های همجوار است که در کنار درختان کهنسال به نام لور قرار گرفته است.

که قدمتی طولانی دارد و در طول سال به ویژه در ایام نوروز میزبان بیشترین گردشگران است.

قلعه شاداب (کلاگات)

این قلعه در 45 کیلومتری مرکز شهر و بر فراز صخره های مرتفع روستای کنارجو در منطقه بمانی قرار دارد. این یکی از مکان های دیدنی سیریک هرمزگان است که به نظر می رسد از قرن نهم تا یازدهم مورد استفاده قرار گرفته است.

معبد عاشقان در روستای گروگ

گفته می‌شود این بنا در افسانه‌ای است که حدود چهارصد سال پیش، دو نوجوان از تیره‌های رقیب عاشق یکدیگر شده و با مقاومت شدیدی روبرو شدند، پس از مرگ آن دو بدبخت، این مکان را به جای آب با شیر شتر ساختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا