ایران گردی

زیباترین جاذبه‌های طبیعی بندر لنگه هرمزگان

تودی تریپا _ خدمات توریستی: بندرلنگه شهری در جنوب ایران در استان هرمزگان است. این شهر ساحلی یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بنادر ایران به شمار می رود. شهرستان بندرلنگ از شمال با استان فارس و شهرستان بستک، از جنوب با خلیج فارس، از شرق به بندر همر و از غرب با شهرستان پارسیان همسایه است.

فاصله بندرلنگه تا بندرعباس 184 کیلومتر (دو ساعت و 23 دقیقه) و بوشهر 553 کیلومتر (6 ساعت و 53 دقیقه) است. فاصله این شهرستان تا بستک 145 کیلومتر (دو ساعت و 10 دقیقه) و تا شهر لار در استان فارس 299 کیلومتر (سه ساعت و 39 دقیقه) است.

شهرستان بندرلنگه با وسعتی در حدود 8210 کیلومتر مربع در امتداد رشته کوه زاگرس قرار دارد. این شهر شامل چهار شهر بندرلنگه، بندر کنگ، بندر چارک و کیش است.

جاذبه های طبیعی بندرلنگ

باغ وحش جزیره شتر

بدون شک پناهگاه جزیره شتر یکی از زیباترین مکان های دیدنی بندرلنگ است. پناهگاهی به مساحت 4.1 کیلومتر مربع در 5 کیلومتری جزیره لاوان واقع شده است. در ضمن بد نیست بدانید که ارتفاع این منطقه از سطح دریا تنها 10 متر است.

گیاهان کم آب مقاوم و آب شور از جاذبه های اصلی این پناهگاه می باشند. به این نکته توجه کنید که جزیره شتر دارای منطقه مسکونی نیست و تنها یک قسمت آن حفاظت شده است. از جانوران حاضر در این جزیره می توان به چهار گونه درنا، لاک پشت، عقاب ماهی، حواصیل شنی، حواصیل ارغوانی، حواصیل سینه سیاه، حواصیل ساحلی، کاکادوهای کوچک و انواع مارها اشاره کرد. به شما توصیه می شود هنگام بازدید از این منطقه مراقب باشید زیرا بیشتر مارهای این منطقه دارای سم کشنده هستند.

زیباترین مناظر طبیعی بندر هرمزگان لنگه

بندر کانگ

یکی دیگر از جاذبه های نزدیک این شهر بندر کنگ است. بندری که به آن سانتورینی ایران می گویند. دلیل این امر وجود خانه های سفید زیبایی است که شبیه خانه های سانتورینی است. کنگ در 5 کیلومتری شهر لانگ قرار دارد. پیشنهاد می کنیم در سفر به هرمزگان از این بندر زیبا دیدن کنید و از قدم زدن در کنار ساحل آن لذت ببرید و از زندگی دریایی در ساحل عکس بگیرید.

لباس های معمولی روضه ای

  • نشانی: استان هرمزگان، شهرستان بندرلنگه، دشت لشتان

دشت لشتان یکی از جاذبه های طبیعی بندرلنگه است. این دشت زیبا و بکر منطقه ای تاریخی است که کاروان های تجاری از آن عبور می کردند.

در سرتاسر دشت لشتان می توان بخش ها، تپه ها و کوه های منحصر به فردی را دید که در اثر فرسایش چهره منحصر به فردی پیدا کرده اند.

کلوت ها کوه ها و سنگ هایی هستند که در اثر باد و باران فرسایش یافته و شکل های عجیبی دارند.

هر بار که نور خورشید به آن می تابد، سایه های عظیم و تصاویر جذابی را به نمایش می گذارند، گاهی وحشتناک و گاهی زیبا.

این کلوتوف ها تنها سه کیلومتر با قلعه لشتان فاصله دارند. مشابه این کلوخ ها در روستای سایه خوش در 55 کیلومتری بندر لنگه نیز یافت می شود.

زیباترین مناظر طبیعی بندر هرمزگان لنگه

دیدنی های طبیعی و زیبای بندرلنگ

دره باگویو شبیکو

  • نشانی: استان هرمزگان، شهرستان بندرلنگه، روستای باغوه

روستای باغویه در دهستان شبیکوه شهرستان بندرلنگه قرار دارد. شبیکو دارای خط ساحلی زیبایی به طول 280 کیلومتر است که از یک سو با رشته کوه های زاگرس و از سوی دیگر به ساحل خلیج فارس محدود شده است.

تنگه باغویه یکی از زیباترین مناظر طبیعی شبیکوه محسوب می شود که صدها سال پیش از جوشاندن چشمه هایی از دل صخره ها شکل گرفته است.

با فرسایش کوه، صخره های عظیمی با اشکال عجیب به وجود آمده است.

وجود این چشمه های کوچک و بزرگ باعث فرسایش صخره ها و نمایان شدن مناظر بی نظیر امروزی و تنگه زیبای باغوه شده است.

برای عبور از تنگه باغوه باید از مسیر کوهستانی عبور کرد که نیاز به تجهیزات کوهنوردی دارد. زمانی که بارندگی زیاد باشد، سطح آب بسیار بالا خواهد بود.

زیباترین مناظر طبیعی بندر هرمزگان لنگه

آبشار را اجرا کنید

جاذبه بعدی آبشار خروشان بادو در بندرلنگ است که در کنار این خورشید و به خصوص در گرمای طاقت فرسا جنوب، مانند بهشت ​​است. این آبشار در کنار روستای لمزان و سرچشمه آن در کوه بدو قرار دارد. آبشار فصلی بود. اما با وجود راه پله های بسیار منظم، منظره ای منحصر به فرد و تکرار نشدنی را برای شما ایجاد می کند. اگر تصمیم به سفر به این آبشار دارید باید از مسیر روستای لمزان جاده خاکی به طول حدود 4 کیلومتر را طی کرده و به آبشار برسید.

چشمه آب گرم بادون

می توانید تصور کنید که بودن در یک چشمه آب گرم در مناطق جنوبی ایران چیزی شبیه به خودکشی است. اما واقعیت این است که چشمه آب گرم بادون در منطقه بندرلنگه یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است که در مسیر دسترسی روستای گزیر قرار دارد. آب این چشمه از طریق شکاف های متعدد سنگ های مارن از زمین خارج شده و به استخری به مساحت 240 متر مربع می ریزد. سپس آب چشمه در حوض جمع آوری می شود. بد نیست بدانید که در حال حاضر از آب این حوضه برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا