ایران گردی

زیباترین تالار تاریخی اصفهان / تالار اشرف با نفیس‌ترین تزئینات

تودی تریپ: عمارت تالار اشرف اصفهان در مقاطع مختلف تاریخ اصفهان پذیرای اقوام مختلف بوده و کاربری های متفاوتی داشته است. به نوشته شاردن، این جهانگرد فرانسوی ساخت تالار اشرف را در اواخر سلطنت ملک سلیمان دانسته و از این مکان به عنوان محل تاجگذاری ملک سلیمان یاد کرده است.

برخی دیگر می گویند که این تالار در آغاز جنگ جهانی اول به عنوان انبار علوفه مورد استفاده قرار گرفت و سپس ارتش روسیه مستقر شد و سپس گروه نظامی مستقر شد.

تالار زیبا و دیدنی اشرف اصفهان

علت نامگذاری این تالار به نام اشرف این است که اشرف افغانی این بنا را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده است اما در این مورد نام مشخصی وجود ندارد و برخی این نام را به شاه عباس دوم نسبت می دهند.

زیباترین تالار تاریخی اصفهان / تالار اشرف با نفیس ترین تزئینات

تالار اشرف اصفهانی دارای اتاق ها و تالارهای زیبایی است که تزئینات نفیس و زیبایی دارد. کاخ اشرف در اصفهان به عنوان اقامتگاه شاه و خانواده اش و دربار مورد استفاده قرار می گرفت. تالار مرکزی و یکی از اتاق های بزرگ عمارت اشرف همچنان پابرجاست و تزئینات آن دست نخورده باقی مانده است.

فضای عمارت اشرف اصفهان مجلل و دارای گچ بری های لاجوردی و طلاکاری شده است. طاق های عمارت مرتفع و با تذهیب زیبایی پوشیده شده است. وقتی وارد کاخ اشرف اصفهان می شویم ترنج زیبایی از طلای ناب را در سقف مرکزی می بینیم که بسیار زیبا و زیباست.

در تالار اشرف اصفهان، این بنای تاریخی اصفهان، در و پنجره های متنوع و زیبایی وجود داشت که اکنون ویران شده است. سازه این تالار از چوب ساخته شده و سقف این بنا بر روی ستون های بلند تزئین شده با طلا قرار گرفته است.

زیباترین تالار تاریخی اصفهان / تالار اشرف با نفیس ترین تزئینات

به مرور زمان شکاف ها و درزهایی در بدنه تالار اشرف اصفهان ایجاد شد که با مرمت این بنا از سایر خطرات احتمالی جلوگیری شد. معروف ترین عمارت تالار اشرف اصفهان به خاطر نقاشی های غنی و گچ بری های پیچیده ای است که در این فضای باشکوه انجام شده است.

تالار اشرف اصفهان یکی از بناهای تاریخی اصفهان است که در ۲۴ دی ماه ۱۳۱۰ با شماره ۱۰۶ به ثبت آثار ملی رسید و در سفر اصفهان گردی خود حتما از این مکان دیدن کنید.

وضعیت فعلی زیباترین تالار تاریخی اصفهان

در اواخر دوره قاجار مرمت هایی به آن انجام شد و از ویرانی نجات یافت. بعد از این بازسازی ها بود که به آموزش و پرورش وقت داده شد.

بعد از دوره قاجار تعمیرات بیشتری در عمارت انجام شد و تابلوهایی که از زیر گچ بیرون آورده شده بود توسط استادکاران و هنرمندان و نقاشان معروف اصفهانی مرمت شد. شهرت این عمارت عمدتاً به دلیل نقاشی های پیچیده و گچ بری آن است.

زیباترین تالار تاریخی اصفهان / تالار اشرف با نفیس ترین تزئینات

تالار اشرف در حال حاضر یکی از ساختمان های استان اصفهان و به عبارتی از سال 1382 می باشد.دفتر تشریفات و امور بین الملل استان اصفهان در این تالار قرار دارد. این کار با حضور نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اصلی آن انجام می شود.

در حال حاضر نمونه هایی از هنر فرش اصفهان، اثر جمعی از هنرمندان ممتاز این عرصه در تالار اشرف به نمایش گذاشته شده و تالار اشرف به موزه فرش اصفهان تبدیل شده است تا در دیدار استاندار با هیئت های خارجی، بتواند ترویج هنر درخشان اصفهان از مهمانان عالی رتبه خارجی

همانطور که گفته شد تالار اشرف اصفهان تحت کنترل استان اصفهان است و بازدید از آن برای عموم آزاد نیست، اگر می خواهید این اثر تاریخی کشورتان را ببینید باید با “اداره تشریفات و امور بین الملل” هماهنگی کنید. «خرست» از ناحیه اصفهان.

آدرس: اصفهان – خیابان استندری

زیباترین تالار تاریخی اصفهان / تالار اشرف با نفیس ترین تزئینات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا