ایران گردی

زیباترین بخش‌های آکواریوم انزلی

تودی تریپ: آکواریوم انزلی با بیش از 40 آکواریوم بزرگترین و کامل ترین آکواریوم ایران محسوب می شود که به یکی از جاذبه های اصلی شهر انزلی تبدیل شده است. تونل 40 متری زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، حضور آبزیان مختلف از پنج قاره، سینماهای چند بعدی و بخش های تجاری، خدماتی و تفریحی در برنامه های خود در انتظار گردشگرانی است که از این آکواریوم بازدید می کنند. نزدیکی به پایتخت، جاذبه های گردشگری متعدد، انواع مراکز خرید پذیرای گردشگران منطقه آزاد انزلی و همچنین آکواریوم آن بود.

آکواریوم انزلی; دیدنی و شگفت انگیز

اگر قصد سفر به انزلی را دارید پیشنهاد می کنیم از آکواریوم انزلی دیدن کنید. این آکواریوم که در واقع می توان گفت بزرگترین آکواریوم ایران است در منطقه تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی طراحی و ساخته شده است. نام آن Fantastic Aquarium است که دقیقا در سال 1396 در قالب یک سایت بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری خارجی به طور رسمی افتتاح و شروع به فعالیت کرد.

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

این آکواریوم مجموعه ای بزرگ و کامل از انواع عجیب و غریب و متفاوت آبزیان از سراسر جهان است. قرار گرفتن آکواریوم انزلی در فاز تجاری گردشگری در منطقه انزلی باعث رونق این منطقه شده و گردشگران زیادی به قصد بازدید از این آکواریوم به این منطقه سفر می کنند.

حجم آب آکواریوم انزلی حدود 3 میلیون لیتر است و بیش از 5000 گونه آبزی با تنوع بیش از 200 گونه به همراه خزندگان و پرندگان در این آکواریوم زندگی می کنند. در مجموع 31 آکواریوم در این مجموعه وجود دارد که به صورت دیواری، فضای باز، حوضی، آکواریوم استوانه ای و … طراحی و ساخته شده اند. با توجه به نوع آبزیان و جانورانی که در آنها زندگی می کنند.

آکواریوم انزلی کاملا هوشمند و با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی مکانیزه طراحی و ساخته شده است و دمای این آکواریوم همیشه کنترل می شود تا محیطی کاملاً مناسب با فضای طبیعی زندگی آبزیانی که به آکواریوم انزلی آورده شده اند را تضمین کند. از پنج قاره مختلف جهان

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

در ابتدا هدف از ساخت آکواریوم انزلی آشنایی مردم با دنیای اسرارآمیز و شگفت انگیز دریا بوده است اما در عین حال به یک مجموعه تفریحی آموزشی نیز تبدیل شده است که تمامی اطلاعات مربوط به آبزیان در آن ارائه می شود. عموم.

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

تالار خلیج: یکی از بزرگترین سالن های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که در آن می توانید آکواریوم های مختلف با انواع ماهی های خلیج فارس را مشاهده کنید. همچنین مکان زیبایی برای عکس های دسته جمعی دارد.

بخش فک: بخش فک به گردشگران یک نمای نزدیک از اندازه واقعی آرواره های ماهی های مختلف می داد.

بخش آمازون: در این بخش بازدیدکنندگان می توانند از مناظر جنگلی آمازون برای گرفتن عکس های یادگاری استفاده کنند و از ماهی های بومی منطقه آمازون مانند ماهی های سفره آب شیرین، طوطی ماهی و ماهی اسکار لذت ببرند. گونه های آبزی دیگری مانند ماهی پنگوسی از ماهیان زینتی جنوب شرقی آسیا و ماهی دریاچه مالاوی (از دریاچه های آفریقا) در منطقه آمازون وجود دارد.

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

بخش غار دریا: تزئینات و نورپردازی این بخش آن را شبیه به یک غار دریایی کرده است و می توانید به گشت علمی در اعماق دریا و دیدن ماهی های مختلف بپردازید. بیش از 35 گونه ماهی در این غار آبی زیبا زندگی می کنند که از جمله آنها می توان به ماهی موری و باکسی اشاره کرد.

بخش دریای خزر: آکواریوم تخصصی دریای خزر به ماهیان و آبزیان این دریا اختصاص دارد که خاویار معروف ترین آنهاست. در این مکان فیل ماهی یا بلوگا که بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است و گران‌ترین خاویار جهان را دارد، پرورش می‌یابد.

کوسه ها: این منطقه محل زندگی کوسه هایی مانند کوسه نوک سیاه است که بومی اقیانوس اطلس و هند است.

تونل آکواریوم انزلی: در اینجا طولانی ترین تونل شیشه ای زیر آب ایران را خواهید دید که بیش از 40 متر طول دارد و مناظر شگفت انگیزی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. بنابراین اکثر آنها این تونل را زیباترین قسمت آکواریوم انزلی می دانند.

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

از جمله ماهی های این تونل می توان به ماهی های سفره آب شور، ماشه ای و جارو ماهی اشاره کرد. تجهیزات و تکنولوژی ساخت آکواریوم از ترکیه وارد شده است و ضخامت شیشه به 18 سانتی متر می رسد در نتیجه بازدیدکنندگان می توانند حیوانات دریایی را با زاویه دید 360 درجه مشاهده کنند.

ماهی واتوز (کوسه بامبو): در این قسمت می توانید هیجان غذا دادن به ماهی ها و کوسه های کوچک را تجربه کنید.

بخش پرندگان و خزندگان: اگر به پرندگان و خزندگان علاقه مند هستید، به طبقه دوم بروید که مجموعه کوچکی از گونه های پرندگان و خزندگان در آن نمایش داده می شود. تمساح نیل یکی از خطرناک ترین خزندگان روی زمین، ایگوانا یکی از خزندگان گیاهخوار آمریکای مرکزی، پرنده بهشتی بومی آفریقا، کاکادو، ماکائو از گونه های بومی آمریکای جنوبی و. .. برخی از حیوانات این بخش هستند.

ماهی کوی: تغذیه ماهی کوی مطمئناً می تواند برای هر بازدیدکننده ای جذاب باشد. به خصوص که برای تغذیه آنها از شیشه شیر استفاده می شود. در فرهنگ ژاپن و چین، این ماهی ها نشانه تلاش، امید و شادی هستند.

زیباترین قسمت های آکواریوم انزلی

وقتی از کنار آکواریوم های دیواری رد می شوید، علاوه بر تماشای ماهی های اقیانوس، غواصی را نیز خواهید دید که با آبزیان داخل آکواریوم بازی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا