ایران گردی

زیباترین باغ دوران قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا؛ جاذبه‌ای دیدنی و جالب

تودی تریپ – خدمات مسافرتی: باغ ملی آستارا یکی از باغ های زیبا و دیدنی دوران قاجار است که در مقابل گمرک شهر آستارا ساخته شده و یکی از جاذبه های آستارا به شمار می رود. از قسمت های این باغ می توان به سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و زمین بازی اشاره کرد. این باغ در حال حاضر دارای دارالقرآن و مرکز فروش کتاب های کودکان است.

درباره باغ ملی جالب و دیدنی آستارا

آستارا یکی از شهرستان های مرزی استان گیلان است و از طریق جاده به اردبیل متصل می شود. این منطقه یکی از بزرگترین شهرهای استان است و در شمالی ترین نقطه آن واقع شده است. این شهر به خاطر جاذبه هایش در بین گردشگران مشهور شده است.

یکی از این جاذبه ها باغ ملی آستارا است که بیشتر گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از این باغ دیدن می کنند. مطالب را تا پایان این مقاله دنبال کنید تا اطلاعات کافی در مورد این مکان دیدنی به دست آورید.

زیباترین باغ دوره قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا;  یک جاذبه دیدنی و جالب

باغ ملی آستارا در خیابان معلم بین خیابان رحیمیان و خیابان فارابی قرار دارد و قدمت آن به دوران قاجار می رسد.

این باغ روبروی گمرک آستارا قرار دارد و دارای بخش‌های مختلفی مانند سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

این باغ در زمان های مختلف کاربری های متفاوتی داشته است و در حال حاضر محلی برای فروش کتاب های کودکان و دارالقرآن است که می توانید برای خرید کتاب به آنجا مراجعه کنید و از تخفیف هایی که گاهی بر روی کتاب ها داده می شود بهره مند شوید.

همچنین اگر مسافر جاده هستید می توانید از این باغ برای استراحت و توقف استفاده کنید.

باغ ملی همچنین دارای قسمت هایی است که بهتر است با افراد دیگر یا دوستان به عنوان مکانی برای ورزش های گروهی یا پیاده روی از آن استفاده کنید.

باغ ملی آستارا با مجاورت با جاذبه های دیگر مانند ساحل یا گردنه سیدان بر جذابیت و مفید بودن آن افزوده است.

زیباترین باغ دوره قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا;  یک جاذبه دیدنی و جالب

گفته می شود آستارا یکی دیگر از شهرهای شمالی با رطوبت بالاست. این مشکل باعث شده است که تعداد زیادی از مردم در هنگام رفتن به شهرهای شمالی بویژه در ماه های گرم سال دچار گرمازدگی شوند و رطوبت زیاد آن ها را آزار دهد.

بنابراین سفر به آستارا برای بازدید از باغ ملی در تابستان و در ماه های خرداد و مهر توصیه نمی شود. همچنین به دلیل سردی هوا، زمستان زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه هایی مانند باغ ملی آستارا نیست.

بهترین زمان سفر به آستارا از نظر شرایط آب و هوایی ابتدای بهار است اما فصل تابستان نیز بسیار مناسب است زیرا این منطقه به اوج زیبایی و سرسبزی می رسد.

ویژگی ها و دسترسی پارک ملی آستارا

یکی از باغ‌های نفیس و باشکوه دوران قاجار، باغ ملی آستارا است که در مقابل گمرک ساخته شده و یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است. شهربازی، کتابخانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آمفی تئاتر را می توان از اجزای این باغ نام برد.

زیباترین باغ دوره قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا;  یک جاذبه دیدنی و جالب

در حال حاضر دارالقرآن و کتاب های کودک در این باغ قرار دارد. آستارا یکی از شهرستان های مرزی استان گیلان است که از طریق جاده به اردبیل متصل می شود.

این منطقه که در شمالی ترین نقطه استان قرار دارد یکی از بزرگترین شهرهای آن را در خود جای داده است. جاذبه های گردشگری این شهر باعث شهرت آن شده است. بیشتر بازدیدکنندگان این منطقه از باغ ملی آستارا، یکی از این جاذبه ها دیدن می کنند.

این باغ در طول سال ها کارکردهای مختلفی داشته و اکنون محلی برای فروش کتاب های کودکان و همچنین دارالقرآن است که می توانید در آن کتاب بخرید و از تخفیف گاه به گاه کتاب بهره مند شوید. اگر اهل سفر هستید می توانید از این باغ برای استراحت و توقف استفاده کنید.

پارک ملی همچنین دارای مناطقی است که بیشتر برای فعالیت های گروهی یا پیاده روی با افراد یا دوستان دیگر مناسب است. باغ ملی آستارا به دلیل مجاورت با جاذبه های دیگر مانند ساحل یا گردنه سیدان، جذابیت و کاربری آن را افزایش داده است.

زیباترین باغ دوره قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا;  یک جاذبه دیدنی و جالب

آب و هوای این شهر نسبت به سایر مناطق شمالی کشور مرطوب و کمی خنک تر است، زیرا در ارتفاعات بلندی در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است.

برای رسیدن به باغ ملی آستارا می توانید از جاده امام خمینی و فارابی استفاده کنید. برای این منظور به میدان نماز توسط امام خمینی (ره) بروید. در میدان به خروجی چهارم بروید و در امام خمینی بمانید.

از سوپر پروتئین امیر که سمت راست است رد شوید و به دکتر شریعتی گربی بپیچید. وقتی به گلدین رسیدید به فارابی بروید و پس از گذشتن از وحدت به مقصد ادامه دهید.

این مسیر ۲ کیلومتری است و در عرض ۱۲ دقیقه بدون ترافیک به باغ ملی خواهید رسید.

از تهران تا باغ ملی آستارا 395 کیلومتر فاصله دارید که از طریق جاده حدود 5 ساعت طول می کشد. پس از ورود به اتوبان کزوین – رشت به سمت جاده کزوین – رشت ادامه دهید.

در ادامه این جاده وارد جاده فومن – سراوان شوید و در نهایت به جاده رشت – آستارا بروید و تا رسیدن به مقصد در جاده بمانید.

آدرس باغ ملی آستارا: استان گیلان، آستارا، خیابان حکیم نظامی، باغ ملی

زیباترین باغ دوره قاجار در گیلان / باغ ملی آستارا;  یک جاذبه دیدنی و جالب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا