ایران گردی

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

تودی تریپ: وجود رشته کوه های زاگرس در اطراف کرمانشاه جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری را در این شهر ایجاد کرده است.

مکان های طبیعی کرمانشاه، از غار تا سراب، همه شگفتی های طبیعی هستند که در دل کوه های کرمانشاه پدید آمده اند.

آشنایی با کرمانشاه دیدنی

استان کرمانشاه یکی از جذاب ترین مناطق ایران به شمار می رود. زیرا نزدیک به 4000 جاذبه در این استان وجود دارد. شهر کرمانشاه مرکز این استان و همچنین پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر کردنشین ایران است.

اگر سلیقه متنوعی در سفر دارید، سفرتان به کرمانشاه دلپذیر و متنوع خواهد بود، زیرا می توانید در دالان های تاریخ ایران با دیدن آثار باستانی و تاریخی بچرخید و سپس طبیعت این منطقه را لمس کنید و بکر و بکر را ببینید. مناطق کشور

در کرمانشاه جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که جمع آوری آنها در یک مقاله دشوار است. در استان کرمانشاه حدود سه هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد 716 اثر ملی و یک اثر به ثبت جهانی رسیده است. در این بین بیستون به رکورد جهانی رسید.

آثار گرانبهایی در جای جای استان به چشم می خورد.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که حتما باید دید

برای بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی کرمانشاه سفر خود را از همدان آغاز کنید زیرا بسیاری از دیدنی های بکر و دیدنی کرمانشاه قبل از رسیدن به شهر و در جاده منتهی به کرمانشاه که جاده ای دیدنی و جذاب است قرار دارند.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه

آبشار داشه

هر چقدر هم از زیبایی های طبیعی کرمانشاه حرف بزنیم به اندازه کافی نگفته ایم. اگر اهل طبیعت گردی هستید، بازدید کنید آبشار داشه آن را در برنامه های خود قرار دهید. این آبشار یکی از دیدنی های اطراف کرمانشاه است و از ارتفاعات زاگرس سرچشمه می گیرد. در پای آبشار می توانید از باغ های انار و گردو دیدن کنید. آبشار داشه پس از عبور از میان باغ ها به پاوه رود می ریزد و سپس به رودخانه سیروان می رسد.

نشانی: استان کرمانشاه، شمال غربی شهرستان پاوه.

آبشار تافه

در سال های اخیر، به دلیل باران های شدید، آبشار به منطقه حفاظت شده Beeston سرریز شده است. آبشار تافه یکی از زیباترین دیدنی های اطراف کرمانشاه است که چند سالی است خشک شده است. اما اکنون منطقه بیستون دوباره جان گرفته است. این آبشار برای رسیدن به دامنه کوه باید از مسیری ده پله ای عبور کند. در دامنه کوه استخری با آب آبشار خالص وجود دارد. در مسیر رسیدن به آبشار، دشت های سبز پوشیده از انواع درختان را می بینید. برای مدتی در این مسیر رویایی توقف کنید و مناظر باورنکردنی آن را به حافظه خود بسپارید.

نشانی: استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، منطقه حفاظت شده بیستون.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که حتما باید دید

آبشار دریبر

با عبور از جاده پر پیچ و خم جدید، یک آبشار دیدنی نظر شما را جلب می کند. آبشار دریبر یکی از زیباترین مناظر اطراف کرمانشاه است که از رشته کوه شاهو سرازیر می شود. سکوهای بلند و کوتاه حرکت آبراهه را به خوبی نشان می دهد. این منطقه توسط تاج انبوهی از درختان بلوط، زالزالک و زیتون احاطه شده است. این بخش دارای مکان مناسبی برای استراحت و پیک نیک بوده و منظره ای دیدنی از آبشار دریبر دارد.

نشانی: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه.

آبشار نودشه

در ادامه رودخانه سیروان آبشاری به وجود می آید که به آن نودشه می گویند. آبشار نودشه یکی از زیباترین دیدنی های اطراف کرمانشاه است که از ارتفاعات اطراف روستای نودشه سرازیر می شود. نودشه یکی از روستاهای مرزی کرمانشاه است. راه دسترسی به این روستا دشوار است. اما صحنه های دیدنی صخره ها و دامنه های سرسبز کوه های آن شما را شگفت زده خواهد کرد. در روستای نودشه طبیعتی بکر با چشم اندازهای بی نظیر در انتظار شماست تا از آن بازدید کنید.

نشانی: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، روستای نودشه.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که حتما باید دید

آبشار شیلمائو

شیلمائو این یکی دیگر از مکان های دیدنی در اطراف کرمانشاه است. این آبشار از دامنه‌های رشته کوه آتشگاه سرچشمه می‌گیرد. آبشار شیلمائو بر فراز صخره ای می گذرد که توسط درختان انبوه احاطه شده است. بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این آبشار است روستای صومعه من دارم میروم به یاد داشته باشید که برای این سفر به لباس، کفش و ابزار مناسب نیاز دارید. روستای خانقاه در 3 کیلومتری غرب شهرستان پاوه است.

نشانی: استان کرمانشاه، سه کیلومتری غرب شهرستان پاوه، روستای خانقاه.

مجموعه ای از آبشارهای وابسته

در گوشه و کنار شهر پاوه، آبشاری روان است که مناظر زیبای کرمانشاه را به نمایش می گذارد. در شمال غربی پاوه و در روستای شیرکان آبشارهای متعددی از دامنه‌های کوه دالانی سرازیر می‌شود. “سولوکافره” مرتفع ترین آبشار این مجموعه است و ارتفاع آن به 30 متر می رسد. در کنار این آبشار آبشار دیگری به نام اوزن وجود دارد که کمترین میزان آب را دارد. این مجموعه از آبشارها در کنار هم یک قاب دیدنی از طبیعت را برای شما ایجاد می کنند. در 30 کیلومتری شهر نوسود می توانید آبشارهای شرکان را پیدا کنید.

نشانی: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، روستای شیرکان.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که حتما باید دید

آبشار پیران

آبشار زیبا و فوق العاده جذاب پیران در نزدیکی روستای شالان و در 9 کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه قرار دارد. جالب است بدانید که آبشار پیران با ارتفاع حدود 100 متر بلندترین آبشار ایران نامیده می شود. آبشار پیران کرمانشاه وقتی از صخره ای عظیم پایین می آید، منظره ای دیدنی از طبیعت بکر را به نمایش می گذارد. همچنین در نزدیکی آبشار پیران، ویرانه‌های کاخ یزدگرد وجود دارد که قدمت آن به دوران ساسانی می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا