ایران گردی

زیباترین آبشارهای پاوه

تودی تریپ – خدمات مسافرتی: پاوه به دلیل وجود آبشارهای متنوع به شهر آبشارها نیز معروف است و همه ساله گردشگران ایرانی و غیرایرانی را به خود جذب می کند. به همین منظور قصد داریم تعدادی از این آبشارهای معروف و زیبای شهر پاوه را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با پاوه زیبا

شهر زیبای پاوه با بیش از سه هزار سال قدمت در شمال غربی استان کرمانشاه و در فاصله 112 کیلومتری مرکز استان و 45 کیلومتری مرز ایران و عراق واقع شده است. ساختمان ها و ساختمان های مسکونی این شهر به گونه ای طراحی شده اند که در بیشتر موارد سقف خانه ای که در ارتفاع کمتری نسبت به دامنه کوه ساخته شده است، حیاط خانه ای است که چند متر بالاتر از آن ساخته شده است. به دلیل شباهت معماری این شهر با شهر ماسوله در استان گیلان، به آن شهر «هزار ماسوله» نیز می گویند.

پاوه شهری شگفت انگیز با آب و هوای معتدل و کوهستانی است که دارای چشمه های فراوان، آبشارهای افسانه ای فراوان، جنگل ها، مراتع و باغ های سرسبز است که جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

زیباترین آبشارهای پاوه

چند آبشار چشمگیر در پاوه

آبشار شیلمائو

یکی دیگر از دیدنی های پاوه و آبشارهای زیبای استان کرمانشاه، آبشار شیلمائو است که در غرب روستای خانکه و در سه کیلومتری شهر پاوه قرار دارد. اوج زیبایی این آبشار در فصل بهار است که جریان و حباب این آبشار جلوه ای رویایی به آن می دهد.

این آبشار از ارتفاعات کوه آتشگا سرچشمه می گیرد.

آبشار شیلمائو یکی از آبشارهای استان کرمانشاه است که در غرب روستای خانقاه در سه کیلومتری غرب شهرستان پاوه قرار دارد. این آبشار زیبا از ارتفاعات کوه آتشگاه سرچشمه می گیرد. با شروع فصل دیدنی بهار و جوشش چشمه های شیلماو، این آبشار زیبا منظره بی نظیری را در این منطقه به وجود آورده است.

آدرس: سه کیلومتری غرب شهر پاوه، ارتفاعات آتشگاه

آبشار شوله

آبشار دوقلوی شولخه یکی از آبشارهای زیبا و افسانه‌ای پاوه است. این آبشار زیبا در فاصله هفت کیلومتری شهر پاوه در دره گنجگاه و در مسیر جاده نوسود قرار دارد.

آبشار شولخه از چشمه ای به نام چشمه سیلی سرچشمه می گیرد و از آنجایی که این چشمه فصلی است، این آبشار نیز فصلی محسوب می شود و در فصول خاصی از سال جاری است.

زیباترین آبشارهای پاوه

اما از آنجایی که این آبشار در زیر جاده و به دور از چشم عابران و مسافران ناشناس قرار دارد، همچنان طبیعت و حال و هوای بکر و دست نخورده خود را حفظ کرده و تنها افرادی می توانند از آبشار آن بازدید کنند که با محیط زیست این منطقه آشنایی کامل داشته باشند. آنها به راحتی فصولی که در آن آبشار جاری است را پیدا کرده و می شناسند.

آدرس: شهرستان پاوه، نزدیک روستای نودشه

آبشار نودشه

آبشار نودشه که یکی از دیدنی های پاوه به شمار می رود و طبیعتی واقعا زیبا و بکر دارد در روستای نودشه از توابع شهرستان پاوه قرار دارد. این آبشار در دل کوه های مرتفع و دره های عمیق و بکر کنار رودخانه سیروان قرار دارد. طبیعت این آبشار به قدری زیباست که به تنهایی می تواند دلیلی برای سفر به شهر پاوه باشد. این آبشار را کوه های سرسبز و جنگل های انبوه احاطه کرده اند.

آدرس: شهرستان پاوه، نزدیک روستای نودشه

زیباترین آبشارهای پاوه

آبشار داشه

آبشار دشه یکی از زیباترین آبشارهای پاوه و یکی از دیدنی های پاوه است که زیبایی خود را در فصول مختلف کشور حفظ کرده و در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد. طبیعت اطراف این آبشار نیز بر زیبایی این آبشار افزوده است. این آبشار پس از عبور از رودخانه پاوه به رودخانه بزرگ سیروان می ریزد.

این آبشار دست نخورده و طبیعی باقی مانده است و خوشبختانه اثری از تخریب طبیعت توسط انسان وجود ندارد. جاده پاوه به نودشه مناظر بسیار زیبا و دیدنی دارد و بیش از مناظر جاده معروف چالوس می تواند شما را به وجد بیاورد.

با عبور از این جاده مناظری مانند کوه های مرتفع و صخره های سنگی، دره های عمیق، جنگل های سرسبز و رودخانه ها و چشمه های مختلف را خواهید دید.

آدرس: شمال غربی شهر پاوه، روستای دشه

زیباترین آبشارهای پاوه

آبشار دریبر

آبشار زیبای دریبر یکی دیگر از جاذبه های پاوه است که در میان پیچ های جاده نوسود به پاوه قرار گرفته و زیبایی وصف ناپذیر و منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است. این آبشار زیبا از ارتفاع زیاد کوه های اطراف سرچشمه می گیرد و پس از سقوط از چند صخره با ارتفاعات مختلف به رودخانه پاوه و از آنجا به رودخانه سیروان می ریزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا