اخبار گردشگری

زمان حضور در ترمینال برای تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس

چه مدت قبل از حرکت باید به ترمینال برسیم؟

یکی از نگرانی های رایج قبل از هر سفر زمانی است که باید در مکان مربوطه حضور پیدا کنید. فرقی نمی کند با قطار، هواپیما یا حتی اتوبوس سفر کنید. البته لازم است کمی قبل از حرکت به راه آهن، فرودگاه یا ترمینال گزارش دهید. برای سفر با قطار و هواپیما باید حدود یک ساعت قبل از زمان مقرر در آنجا حضور داشته باشید و اقدامات لازم را انجام دهید. هنگام سفر با اتوبوس، باید حدود نیم ساعت قبل از زمانی که قرار است حرکت کنید، به ترمینال رسیده و در راه باشید.

دلیل اصلی این مشکل مدیریت بهتر بار مسافر در محل بارگیری اتوبوس ها است. همچنین بررسی مدارک و بلیط اتوبوس تمامی مسافران مدتی طول می کشد. ممکن است برای یافتن اتوبوس مورد نظر خود در ایستگاه اتوبوس به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین مطمئن شوید که به موقع به ترمینال برسید. همچنین نکته مهم دیگر در سفر با اتوبوس این است که مراقب باشید در ایستگاه ها خیلی از اتوبوس خود دور نشوید. ممکن است اتوبوس حرکت کند و شما جا بمانید. آن هم در شرایطی که تمام وسایل شما در اتوبوس رها شده است.

وقت آن است که در ترمینال باشید تا اتوبوس سواری را تجربه کنید

اگر سفر را از دست دادیم، آیا می‌توانیم پول را پس بگیریم؟

سوال رایج دیگر در مورد سفر با اتوبوس این است که اگر بنا به دلایلی سوار اتوبوس نشویم و سفر را از دست بدهیم، امکان استرداد وجه وجود دارد؟ می دانید که اگر به هر دلیلی بخواهید سفر خود را کنسل کنید، می توانید بلیط خود را پس داده و با توجه به تعرفه آژانس مسافرتی و زمان کنسلی، قیمت بلیط را پس بگیرید. اما مشکل اینجاست که بازپرداخت بلیط شامل زمان حرکت اتوبوس می شود یا در این صورت راهی جز این نیست که نگران قیمت بلیط نباشیم؟

در واقع می توانید پس از خروج اتوبوس و شروع سفر، برای بازپرداخت بلیط خود درخواست دهید. طبیعتاً در این صورت فقط نیمی از قیمت بلیط به شما بازپرداخت می شود. همچنین می توانید برای امنیت بیشتر پس از خرید آنلاین بلیط، شرایط استرداد بلیط را در سایت یا اپلیکیشن علی بابا مطالعه کنید.

البته نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که این قوانین در سفرهای خارجی به طور کلی تغییر می کنند. در واقع قوانین بازپرداخت بلیط اتوبوس برای سفر به کشور دیگر متفاوت است و مطابق با قوانین داخلی آن کشور و البته آژانس مسافرتی است که بلیط خود را از آن خریداری کرده اید. اگر در مورد سیاست لغو سردرگم هستید، برای راهنمایی با پشتیبانی تماس بگیرید.

وقت آن است که در ترمینال باشید تا اتوبوس سواری را تجربه کنید

در سفر با اتوبوس چه مقدار چمدان می توان حمل کرد؟

قبل از سوار شدن به اتوبوس، باید از میزان باری که می توانید سوار شوید اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا اگر آگاه نباشید، ممکن است با بار اضافی مواجه شوید. حداکثر باری که می توانید در سفرهای اتوبوس داخلی با خود ببرید 20 کیلوگرم است. اگر سفر شما به خارج از کشور باشد، می توانید تا 40 کیلوگرم چمدان حمل کنید. البته برخی از تعاونی ها با دریافت هزینه اضافی امکان حمل بار بیشتری را به شما می دهند. بار مسافرین معمولاً در سفرهای داخلی وزن نمی شود. این مشکل باعث شده برخی از مسافران بار بیش از حد مجاز را با خود حمل کنند. این امر باعث می شود اتوبوس نتواند در مسیرهای خاصی حرکت کند و ایمنی سفر را کاهش می دهد.

آیا می توانیم حیوانات خانگی مانند سگ و گربه را در اتوبوس ببریم؟

اگر چنین سوالی برای شما پیش آمد، باید بگویید که نه، این امکان پذیر نیست. در واقع خلاف قوانین است. برای اینکه سفری باکیفیت را با آسودگی خاطر تجربه کنید، خوب است دانش هایی مانند موارد ذکر شده را کسب کنید. گاهی در برخی مسیرهای خاص، رانندگان به مسافران اجازه می‌دهند حیوانات خانگی بیاورند. اما می تواند به سایر مسافران آسیب برساند.

این مقاله یک گزارش تبلیغاتی است و توسط سردبیران تودی تریپ تهیه نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا