ایران گردی

رونمایی از پنج طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ایران اکسپو

به گزارش تودی تریپ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، روز دوشنبه بروشور دو زبانه صنایع دستی فارس و طرح کمپین کرامت مثل نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان‌های فارس، خراسان رضوی و قم، کمپین گردشگری مثلث طلایی با مسیرهای کم‌شناخته و رویکرد مقاصد جدید گردشگری بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان و سند چشم انداز صنایع دستی فارس در نمایشگاه ایران ارائه شد.

استاندار فارس پس از این افتتاحیه گفت: فارس استانی مطرح در حوزه گردشگری کشور است و در حوزه صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان این استان بیش از 85 نوع محصول تولید می کنند.

محمدهادی ایمانیه وی تصریح کرد: اگر صنایع دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و بر موضوع صادرات متمرکز شود، می تواند برای اشتغال نسل های بعدی بسیار مفید باشد تا بتوانند هنر پدران و مادران خود را ادامه دهند.

وی ارائه توانمندی های فارس در اکسپوی امسال را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای نشان دادن تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی در 2 سال گذشته در فارس انجام شده است. طی 2 روز گذشته اکسپوی ایران 1403، 64 تفاهم اولیه با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی حاصل شد. بنابراین تفاهم نامه نهایی در آینده در این زمینه بسته خواهد شد.
استاندار در خصوص تکلیف قانونی وزارت کشور به استان فارس در خصوص زنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد گفت: زنجیره ارزش کشاورزی گندم و حلزون بخشی از این واگذاری است که به عنوان نمونه حلزون در تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی برای افراد غیر ایرانی.

استاندار فارس در خصوص رونمایی از سامانه هوشمند بازاریابی صادراتی فارس در این نمایشگاه گفت: مذاکرات اولیه با اتاق های بازرگانی ایران و سایر کشورها انجام شده است و در آینده نزدیک اتاق های بازرگانی دیگر نیز به این امر خواهند پیوست. سیستم.

ششمین نمایشگاه فرصت‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) از شنبه 8 تا چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و فارس تنها استانی است که فضای ویژه‌ای به وسعت 102 متر مربع در این نمایشگاه برای نمایش در اختیار دارد. و ارائه صنایع دستی

بروشور دو زبانه ارائه صنایع دستی بومی فارس به منظور ارائه هدفمند و اصولی این محصولات گردآوری و در این نمایشگاه ارائه شد.

به گفته استاندار فارس، تشکیل مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد با توافق معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد زیرساخت های پروازی و حمل و نقل ریلی فراهم شود.

به گزارش ایمانیه، علاوه بر این فعال سازی مثلث گردشگری دیگری با استان های بوشهر و هرمزگان نیز در دستور کار مسئولان فارس قرار دارد.

کمپین مثلث نور نبض برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت گردشگری مذهبی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا