اخبار گردشگری

روس ها و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری ایران

به گزارش تودی تریپ به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز جمعه در نشست تخصصی روابط ایران و روسیه که با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از کشورهای منطقه برگزار شد، به سرمایه گذاری شرکت های روسی در زیرساخت های گردشگری کشورهای منطقه اشاره کرد. مقامات فدرال و استانی روسیه اعلام کردند: شرکت ها در همین زیرساخت ها میزبان گردشگران روسی خارج از کشور هستند.
سفیر ایران در روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم آماده سازی زیرساخت ها برای ارتقای سطح روابط گردشگری دو کشور، افزود: زیرساخت های گردشگری تا حدودی آماده شروع به کار است و هتل ها و مکان های مناسبی برای تفریح ​​در این منطقه وجود دارد. مناطقی مانند جزیره کیش اما طبیعتاً باید هتل های بیشتری داشته باشیم.
وی گفت: از علاقه مندان برای سرمایه گذاری در ساخت هتل ها و زیرساخت های گردشگری در ایران استقبال می کنیم و آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

خطوط هوایی ایران و روسیه باید به طور جداگانه برای افزایش پروازها کار کنند
جلالی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش های انجام شده در سال های اخیر برای افزایش پروازهای بین شهرهای ایران و روسیه گفت: شرکت های مختلف از هر دو کشور می توانند به طور جداگانه برای راه اندازی پروازهای جداگانه همکاری کنند.
وی افزود: شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز، اصفهان، رشت، تبریز امکان آغاز پروازهای مستقیم بین دو کشور را دارند و علاوه بر آن جزایر جنوبی ایران در خلیج فارس در ماه هایی که هوا هوای خوبی دارد. در روسیه بسیار سرد است، اگر پروازهای مستقیم راه اندازی شود، ممکن است گردشگران روسی را قادر به سفر به این مناطق کند.
سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: راه اندازی پرواز مستقیم از کازان به ایران در اولویت قرار دارد و در این راستا یکی از شرکت های روسی نیز اعلام آمادگی کرده و روی این موضوع کار می شود.

ایده تشکیل خانه های تجاری
در بخشی دیگر از این دیدار، جلالی در پاسخ به سوال نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری تاتارستان روسیه گفت: با ایجاد خانه های تجاری موافقیم و با توجه به گسترش همکاری های استانی بین دو کشور. کشورها، ما می توانیم این اقدامات را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در آستاراخان، تجارتخانه ایرانی در اینجا – کازان – کنسولگری ایران در حال انجام مقدمات این کار است تا گروه تجار ایرانی را در محل جمع آوری کند تا کارهای تجاری خود را در این مکان پیگیری کنند.
وی همچنین حضور فعال شرکت های مطرح ایرانی در نمایشگاه صنعت حلال در کازان را بیانگر اراده ایران برای توسعه مبادلات تجاری با مناطق روسیه از جمله جمهوری تاتارستان خواند.
آستارا میزبان نشست آتی گمرک و حمل و نقل ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان است
پانزدهمین اجلاس اقتصادی همکاری روسیه و جهان اسلام (فورم کازان) از روز چهارشنبه 26 می با قرائت قرآن کریم در کازان در حدود 800 کیلومتری مسکو رسما آغاز شد. این نشست روز شنبه 29 اردیبهشت به پایان می رسد.
جمهوری تاتارستان که به عنوان دروازه اسلام به سرزمین های شمالی شناخته می شود، در سال های اخیر میزبان رویدادهایی در چارچوب این اجلاس با هدف تقویت روابط روسیه با جهان اسلام بوده است. به گفته برگزارکنندگان این اجلاس، حدود 120 رویداد در روزهای برگزاری فروم کازان 2024 در نظر گرفته شده است که نمایشگاه صنعت حلال یکی از این رویدادهاست که 12 شرکت مطرح جمهوری اسلامی ایران با حضور در آن ظرفیت ها و توانمندی های خود را ارائه کردند. غرفه کشورمان .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا