ایران گردی

روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب

تودی تریپ: شکاراب باغ ییلاقی زیبا در قسمت غربی دره اهر است که دارای قنات ها و چشمه های متعددی از جمله چشمه برف شکاراب است که بر زیبایی آن می افزاید. روستای شکرآب و جاده های غربی آن که به شهرستانق می رسید محل سفر و شکار شاهان قاجار بود.

وجود رودخانه ای زلال، کوه های بلند، درختان سرسبز و جاده نسبتا هموار این نقطه را به منطقه ای پرطرفدار تبدیل کرده است. آبشار این روستا یکی از زیباترین مناظر طبیعی است. همچنین یک آبشار فصلی به نام آبشار چهل پله در دامنه کوه دختر اهر وجود دارد که مجموعه ای از آبشارهای زیبا را در خود جای داده است.

مسیر اهر به شکراب

پیمایش جاده اهر به شکراب در هر فصلی زیباست. در زمستان طبیعتی را خواهید دید که لباس سفید پوشیده است، در تابستان درختان گیلاس و گیلاس را به شما نشان می دهند، در پاییز درختان رنگارنگ زرد و نارنجی جلوه خاصی به طبیعت می دهند و در نهایت در بهار شکوفه های جوان درختان را خواهید دید. در امتداد این جاده خواهید بود

برای رفتن به طبیعت گردی و پیمایش مسیر اهر به شکراب ابتدا باید به روستای اهر بروید. برای این منظور وارد جاده لواسان – لشگرک شده و قبل از رسیدن به لواسان به سمت فشم حرکت کنید.

مسیر را به سمت اوشان و سپس روستای اهر ادامه می دهیم و ماشین خود را در میدان اصلی این روستا پارک می کنیم. البته آخر هفته ها روستا بسیار شلوغ است و باید ماشین خود را در ابتدای روستا پارک کنید.

روستا و آبشار بی نظیر شکرآب

پس از عبور از میدان مرکزی روستا به پلی می رسید که با عبور از آن مسیر به دو شاخه تقسیم می شود. مسیر سمت راست یکی دیگر از مسیرهای جذاب است که به روستای د تنگه می رود و شما را مستقیماً به آبشار شوکراب می برد.

این مسیر در جاهایی مسطح و در بسیاری از نقاط شیب دار است. در طول مسیر با انشعابات زیادی روبرو می شوید که باید مسیر مستقیم و اصلی را طی کنید.

بعد از حدود دو ساعت پیاده روی به یک پل می رسید و بعد از آن باید به راست بپیچید. پس از مدت کوتاهی به امامزاده می رسید و حدود 10 دقیقه بعد آبشار شکراب جلوی چشمان شما می آید. مطمئن باشید این مکان حال و هوای شما را تغییر خواهد داد.

آبشار دیدنی شکرآب در تهران

تصویر این آبشار در دل دره ای سرسبز چیزی جز یک تصویر نیست. اگر مسیر کوهستانی ناهموار را ترک کنید به پای آبشار می رسید. با هر نسیمی، رطوبت دوست داشتنی پوست شما را نوازش می دهد.

شاید آبشار شکرآب اهر اینگونه پذیرای مهمانان خود باشد. روی یکی از سنگ ها بنشینید و به صدای برخورد آب با سنگ ها گوش دهید. صدای جادویی طبیعت آرامش بخش است.

تا جایی که می‌روید، در آب فرو بروید تا از خنکی آن خلاص شوید. چشمانتان را ببندید و اجازه دهید آب روی پاهایتان جاری شود. این کار خستگی را از بدن شما دور می کند. شنا در آب خنک در روزهای گرم تابستان لذتی وصف ناپذیر است. البته توجه داشته باشید که برخی از سنگ ها و سنگ ها لغزنده هستند. بنابراین آنها را با احتیاط تحویل دهید.

روستا و آبشار بی نظیر شکرآب

نمی توان این زیبایی خیره کننده را ندید و ثبت نکرد. هیچ تفاوتی بین دوربین یا موبایل نیست. هر وسیله ای که داشته باشید می توانید از منظره آبشار شکرآب تهران عکس های چشمگیری بگیرید. کار خود را با کمی خلاقیت چاشنی کار کنید تا عکس های خود را هیجان انگیز کنید.

برای بازدید از این آبشار باید به چند نکته مهم توجه کرد. به یاد داشته باشید که تا پای آبشار باید حدود دو ساعت راه بروید. پس برای این کار کفش مناسب بپوشید. عبور از مسیرهای ناهموار و شیب دار برای افراد مسن و کودکان مناسب نیست. آنها نمی توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

برای اقامت یا کمپینگ در طبیعت وسایل ضروری را با خود ببرید. البته سعی کنید کوله پشتی خود را سبک نگه دارید تا در راه خسته نشوید. من لیستی از این دستگاه ها را برای شما می گذارم. غذا، آب آشامیدنی، لباس اضافی، ضد آفتاب، کلاه آفتابی، چادر، کیسه خواب، تشک، پول نقد، داروهای ضروری و غیره.

مهم ترین نکته در بازدید از طبیعت، حفظ آن است. کافی است یک کیسه زباله پلاستیکی داشته باشید و زباله های موجود در آن را دور بریزید. شکستن برگ درختان برای ایجاد آتش کار درستی نیست. مقداری زغال سنگ بردارید و به راحتی آتش روشن کنید. البته هنگام بازگشت مطمئن شوید که آتش خاموش است.

کمپینگ یکی از لذت بخش ترین تفریحات در طبیعت است. خبر خوب این است که می توانید در کنار آبشار کمپ بزنید و شب را در طبیعت بگذرانید. برای این کار بهتر است به دشت بالای آبشار بروید. وقتی می خواهید از امامزاده به سمت آبشار بروید دو پاکوب می بینید. مسیر سمت چپ شما را به دشت های بالای آبشار می برد. چادر خود را در این دشت شگفت انگیز برپا کنید. در آنجا چشمه ای با آب زلال و آبی نیز وجود دارد.

روستا و آبشار بی نظیر شکرآب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا