ایران گردی

روستای ۷ هزارساله‌ ایران که آوازه‌اش جهانی شده

به لوگر تودی تریپ به نقل از مهر، 62 کیلومتر که از تبریز، کرنز عزربیان شرکی به سمت شهرستان اسکو بریدی، به روسیت مـریسید ک آن روز اوزه‌اش جهینی شده است. کندوان روستای هفت هزارساله‌ای که خانه‌های کندویی شکل آن هر روستای را به کود مکشاند را به خود روستایی می‌دهد که در جهدی روستای روستای توریستی شکافته شده است.

این روستای صخره ای یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که مشابه این طبیعت شگفت انگیز تنها در دو کشور آمریکا و ترکیه در کندوان دراد و آن تعلیم دارد عنه عطر فازی بی‌ماند است

جذابیت ها و زیبایی های تاریخی و طبیعی کشور در حدی است که می توان به آنها تکیه کرد و در اجلاس سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در سمرقند ازبکستان عنوان برترین ها را به خود اختصاص دادند. دهکده گردشگری در جهان

همزمان با افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری جهان را به خود اختصاص داد.

گودال هایی که اکنون خانه های روستا را به صورت مخروطی و هرمی با ارتفاع بیش از 40 متر تشکیل می دهند که در داخل هر مخروط بین خانه های دو تا چهار طبقه ساخته شده است. در تحميل محلي به اين خانه‌ها «گران» يا «كران» كران» مي‌شود. جنس مخروط از نوف «اينمبريت» و «لاحار» است كه به للتعالية اتشفشاني كوه سهند اند شده اند.

कंदान आजारी गुदान में बशुटानशानी ، जीमीनशानी ، अबुणानी ، सानीटास व तूरष ूस अस अस अस. این منطقه دارای جاذبه های مختلفی از جمله خانه های صخره ای و شیوه زندگی معمول در آنها، هوای مطبوع، محیط و طبیعت زیبا، باغات میوه، لبنیات و عسل وسیع، رودخانه های سرچشمه از کوه های آتشفشانی سهند و تعدادی چشمه آب معدنی است. فیزی کے اب آنها کے کے درمان بری کے کے کے کے هست اهمیت گردشگری بسیار بالاست.

روستای کندوان

بتعر جانهی روستای کندوان by جمعه جانهی روستای مللی

استاندار عزربیان شرکی به بتعر جانهی روستای کندوان by جمعه جانهی روستای مللی اشاره کردم و گفتم: در حال حاضر 76 روستا از کل دنیا ثبت شده است که یکی از 76 روستا در کندوان است و این یک موفقیت و یک خبر بسیار بزرگ برای آذربایجان شرقی است.

ملک رحمتی بر اهمیت این رویداد تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اولویت های آذربایجان شرقی جذب گردشگر خارجی است که به افزایش گردشگران داخلی و خارجی این گونه رویدادها کمک می کند.

وی به ویژگی های منحصر به فرد آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت های منحصر به فردی است که می تواند چهار فصل در چهار گوشه استان داشته باشد، فرهنگ های متنوع، جنگل های دیدنی آذربایجان و ظرفیت های متعدد روستایی که یکی از آنها روستای کندوان.” .

استاد عزربیان شرکی ادامه داد: آذربایجان شرقی منطقه ای است که دارای تاریخ، تمدن و ظرفیت های طبیعی است و زمانی که بتوانیم از این ظرفیت ها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کنیم، روستاهای کندوان کمک خواهد کرد.

رحمتی افزود: آنچه نیاز است یک سیستم برنامه ریزی و مدیریتی خوب است که در این زمینه مدیران پای کار باشند و برای استفاده حداکثری از این فرصت برای اقتصاد استان برنامه ریزی کنند.

روستای کندوان

تحمیل جدی بریا تعریف المتحدیهای توریسی اسبریزان تمنه شود

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر سازمان جهانی گردشگری نیز افزود: انتخاب یکی از بهترین روستاهای جهان در سال گذشته یکی از مهمترین اقداماتی بود که می تواند در توسعه صنعت گردشگری در ایران مثمر ثمر باشد. آذربایجان شرقی».

وی ابراز کرد: روستاهای جهانی و تاریخی دارای ظرفیت های بسیار متفاوتی در زمینه جمعیت شناسی، باستان شناسی و زندگی هستند، افراد بومی زیادی هستند که می توانند گردشگر را جذب کنند و البته هدف از انتخاب نیز معرفی ظرفیت های صحیح است.

پولولیکاشویلی ادامه داد: شهر تبریز و آذربایجان شرقی کارهای بسیار ارزشمندی برای ارائه و معرفی مزیت های گردشگری دارد که باید برای معرفی آنها در سطح بین المللی با دقت بیشتری انجام شود.

کندوان یکی از زیباترین و جذاب ترین روستاهای جهان است که به دلیل مزیت های ذکر شده آماده جذب گردشگران داخلی و خارجی می باشد. مندی توریست ها n خط گام بردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا