ایران گردی

روستای فیلبند؛ زیباترین روستای مازندران

تودی تریپ: روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مرتفع استان مازندران است. این روستا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در کوهپایه، منظره زیبایی به مراتع و روستاهای اطراف دارد.

روستای فیلبند با مناظر بکر و زیبای خود نیمی از سال را در میان ابرها احاطه کرده است و طبیعت گردان بسیاری در فصل گرما با هوای خوب به این منطقه سفر می کنند.

Fillband Sea of ​​Clouds در بیشتر روزهای سال شکل می گیرد. تماشای حرکت ابرها بین پاها و محاصره شدن توسط ابرها لحظات فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند.

بهترین زمان برای سفر به فیلبند

بهترین زمان برای سفر به منطقه زیبا و ییلاقی فیلبند از اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر است. در ماه های دیگر سال نیز می توانید به فیلبند سفر کنید. زیرا جذابیت و زیبایی منطقه فیلبند در هر فصلی منحصر به فرد است. اما همانطور که گفتیم در فصل سرما به دلیل شرایط خاص آب و هوایی سفر به منطقه سخت می شود.

پیش بینی آب و هوا در روستای فیلبند اهمیتی ندارد. زیرا در یک روز می توانید شاهد چندین پدیده آب و هوایی باشید. برف، باران و هوای آفتابی می توانند در یک روز اتفاق بیفتند. به عبارتی در دهکده فیلبند می توانید عملا چندین فصل را در یک روز و در عرض چند ساعت تجربه کنید.

حتی اگر در فصل بهار و پاییز به روستای فیلبند سفر کنید، احتمال دارد با انواع پدیده های جوی مانند ابر، مه، باران، برف، تگرگ، باران شدید و رنگین کمان ناگهانی و هوای صاف و آفتابی مواجه شوید.

روستای فیلبند;  زیباترین روستای مازندران

جمعیت روستای فیلبند در فصل تابستان بالغ بر 1200 خانوار است اما در زمستان روستا خالی از سکنه است. زیرا در این فصل به دلیل سرما و برف زیاد نمی توان در روستا زندگی کرد. روستای فیلبند نزدیک به 7 ماه از سال پوشیده از برف است.

در روستای فیلبند چشمه های کوچک و بزرگ فراوانی وجود دارد. چشمه لار یکی از آن چشمه های کوچکی است که املاح معدنی زیادی دارد و برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. همچنین فلوراید زیادی در آب چشمه های منطقه فیلبند وجود دارد که برای استخوان سازی بسیار موثر و مفید است و نتیجه آن را می توان در استخوان سازی مردم روستا مشاهده کرد.

بسیاری از گیاهان جذاب در منطقه فیلبند رشد کرده اند. فیلبند پس از زنده ماندن از هفت ماه زمستان دوباره زنده می شود و به زندگی باز می گردد. گل ها و گیاهانش شروع به رشد می کنند و چشمه هایش جاری می شود. در این زمان مناظر و چشم اندازهای فیلبند بسیار دیدنی و جذاب است.

در فیلبند دو تکه وجود دارد و یک کاروانسرا در تکیه ها ساخته شده تا گردشگران و مسافران در فصل بهار و تابستان در آن استراحت کنند. سقف خانه های روستای فیلبند اغلب از چوب و شیروانی های رنگی و برخی از خشت است.

در روستای فیلبند دو امامزاده به نام های امامزاده یحیی و قاسم وجود دارد. امامزاده اول در روستا قرار دارد و امامزاده دوم کمی نزدیک کوه است. برای این سفر باید ارتفاع 3700 متری را طی کنید.

فاصله تهران – فیلبند

روستای فیلبند از توابع این شهرستان در مازندران است. این روستا در 57 کیلومتری جنوب شهر آمل و در شرق رودخانه خراز قرار دارد. راه دسترسی به این روستا از جاده خراز و جاده فرعی فیلبند حد فاصل جنگل الیمستان و روستای رازکه می باشد. مناظر این جاده فرعی کوهستانی بسیار زیباست.

روستای فیلبند;  زیباترین روستای مازندران

روستای فیلبند از شمال غربی به روستای سنگچال آمل، از جنوب به مزرعه «ونه بن» و روستاهای «ورزنه» و «ناشل» و از جنوب شرقی به روستاهای «شیخ موسی»، «نیراسم» می رسد. “. “و “برهنه”.

ساکنان این روستاها در فصول گرم سال با پای پیاده و سواره یا قاطر به فیلبند سفر می کنند. اما مسیر بسیار خطرناک است و فقط افراد محلی که با مسیر آشنا هستند می توانند این مسافت را طی کنند.

روستای فیلبند آخرین روستای جنگل چلاو محسوب می شود و پدیده اقیانوس ابر در این روستا همه ساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

فاصله تهران تا فیلبند حدود 170 کیلومتر است. اما پیچ و خم های جاده فرعی کوهستانی این روستا باعث می شود که سفر حدود چهار ساعت به طول انجامد. برای رفتن به فیلبند از تهران باید از خروجی های شمال شرقی تهران وارد اتوبان تهران پردیس شوید و پس از عبور از شهرک رودان به خروجی جاده هراز برسید.

جاده خراز را به سمت جنگل الیمستان ادامه دهید و وارد جاده فیلبند روبروی روستای پرن شوید. این جاده فرعی کوهستانی در شرق جاده خراز قرار دارد.

از تهران تا ابتدای زیرگذر فیلبند 140 کیلومتر و از ابتدای این زیرگذر تا روستای فیلبند 30 کیلومتر راه است. اما این فاصله حدود یک ساعت طول می کشد. در ابتدای این جاده کوهستانی از روستای «پاشاکلا» عبور کرده و سپس به روستای «سنگ چال» خواهید رسید.

بعد از این روستا روستای فیلبند قرار دارد. اما فاصله سنگچال تا فیلبند بسیار پر پیچ و خم است و به خصوص در فصل بارندگی رانندگی در این جاده می تواند خطرناک باشد. مینی بوس ها هم در ابتدای جاده به سمت روستا می روند.

روستای فیلبند;  زیباترین روستای مازندران

این جاده پر پیچ و خم در فصول پاییز و زمستان خطر بیشتری دارد و در زمان بارندگی های زمستانی به دلیل خطر ریزش به دره امکان دسترسی به این روستا وجود ندارد. اما در فصل بهار و تابستان می توان با ماشین شخصی به فیلبند سفر کرد.

راه دسترسی به روستای فیلبند از روستاهای اطراف نیز با پای پیاده امکان پذیر است. اما زمان زیادی می برد و به یک راهنمای محلی که با مسیر آشنا باشد نیاز دارد.

فاصله روستای فیلبند تا دریا با نزدیکترین مسیر به ساحل محمودآباد حدود 80 کیلومتر است. فاصله فیلبند تا بابلسر 95 کیلومتر است که طی آن دو ساعت طول می کشد.

روستای فیلبند به دلیل شهرت زیاد و زیبایی منحصر به فردش گردشگرانی از نقاط مختلف شمال دارد و شهر آمل نزدیکترین شهر به روستای فیلبند و در مسیر رسیدن به آن است. آمل حدود 57 کیلومتر با فیلبند فاصله دارد. فاصله ساری تا فیلبند 126 کیلومتر و نور تا فیلبند 104 کیلومتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا