ایران گردی

روستای عجیبی در ایران که اکثر مردمانش نابینا هستند!

به گزارش تودی تریپ به نقل از ایسنا به نقل از برنا، جدا از مناطق شناخته شده آن، مکان های زیبا و بکر زیادی برای بازدید و گشت و گذار وجود دارد. یکی از این مکان‌های زیبا، روستاهای آن است، با آب و هوایی که انسان یا چمنزارها را طراوت می‌بخشد، مزارع سرسبز، خانه‌های ردیفی و منظره‌ای که فرصتی برای دور شدن از زندگی شهری و شلوغی آن است. ایران روستاهای زیادی دارد

میمند، روستایی 12 هزار ساله
میمند، نوزدهمین میراث جهانی یونسکو ایران، در 38 کیلومتری شمال شرقی شهر شهربابک در استان کرمان قرار دارد. این روستا یکی از اولین سکونتگاه های ایران با قدمتی بین 8 تا 12 هزار سال است. میمند روستایی صخره ای است که به خصوص در تابستان می توان از آن دیدن کرد.

آقا سید، ماسوله زاگرس
یکی از بکرترین روستاهای ایران روستای سرآقا سید با معماری پلکانی است. جایی که هنوز زندگی شهری در آن راه نیفتاده است و زنان و دختران لباس های کاملا محلی می پوشند. با بارش اولین برف زمستان راه های ارتباطی روستا با اطراف نیز قطع می شود و مردم شش ماه از سال را پشت برف زندگی می کنند و این موضوع این روستا را عجیب می کند. بهترین زمان برای رفتن به روستای سرسبز سیر آقاسید با درختان گردو و باغ های میوه اش از فروردین تا مهر است.

آب اسک، آداب و رسوم عجیب
یکی دیگر از عجیب ترین روستاهای ایران روستای آب اسک یکی از دهستان لاریجان بخش آمل در 87 کیلومتری مازندران است. طبیعت زیبا و بکر روستای آب اسک، چشمه های آب گرم آن که مخصوص درمان کم خونی است، رودخانه خراز که گردشگران در آن چادر می زنند. اما آنچه روستای آب اسک را عجیب می کند آداب و رسوم عجیب آن است.

ماهونیک، هفتمین روستای زیبای جهان
خانه‌های این روستا در دل تپه و یک متر زیر سطح زمین ساخته شده‌اند و در کوتاه آن هنگام ورود به خانه شما را غاز می‌کند. به دلیل شکل و شمایل خانه ها و دوری از زندگی معمولی، ماهونیک هفتمین روستای شگفت انگیز جهان است. گفته می شود که ساکنان ماهونیک تا 50 سال پیش چای، گوشت و سیگار نمی کشیدند و تماشای تلویزیون به معنای ارتباط با شیطان بود، اما به تدریج از شدت این گونه باورها کاسته شد.

روستای چهاربرژ کم نور
روستای چهاربرج در 30 کیلومتری اسفرین در خراسان شمالی قرار دارد. روستایی که تعداد نابینایان در ایران بیش از جاهای دیگر است. در سال 1393 تعداد نابینایان روستا 90 نفر در هر 1000 نفر بوده است. اگرچه برخی می گویند بیماری روستاییان به دلیل آب و خاک آلوده است، اما بسیاری از کارشناسان علت این بیماری را تغییرات ژنتیکی و ازدواج های درونی می دانند. در سال 1390 معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان اعلام کرد که این اختلال در این منطقه تحت کنترل است و افراد زیر دو سال در این روستا نابینا نیستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا