ایران گردی

روستای سینک؛ جاذبه‌ای خاص در لواسان

تودی تریپ: همیشه لازم نیست برای یک سفر طولانی برنامه ریزی کنید. گاهی اوقات سفرهای یک روزه می تواند روحیه شما را تغییر دهد. پایتخت مجموعه ای کامل از دیدنی ها و جاذبه های تفریحی است. اما اگر می خواهید از شلوغی و شلوغی شهر دور باشید، گردشگری متوسط ​​بهترین انتخاب است.

وسایل سفر خود را بردارید و به یکی از روستاهای خوش آب و هوا در اطراف تهران بروید. البته، اگر نظر من را بخواهید، روستای سینک مقصد بسیار خوبی برای کاوش است.

آشنایی با روستای سینک

معمولاً نام شهرها و روستاها تاریخچه جالبی دارد که روستاییان از آن اطلاع دارند. معنی سینک را جستجو کردیم و اطلاعات خوبی به دست آوردیم. این روستا در دو طرف رودخانه ای که در دامنه کوه جریان دارد تشکیل شده است.

در گذشته ساکنان محلی دامنه کوه را در گویش محلی «سینه» می نامیدند. نام اصلی روستا در آن زمان سینه کوه بود. اما با گذشت سالها کمی آن را تغییر دادند و امروزه به سینک معروف است.

سینک علاوه بر جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، سابقه ای طولانی نیز دارد. طبق کاوش های انجام شده در این روستا، باستان شناسان ادعا می کنند که قدمت این سینک به دوران پیش از اسلام و زرتشتی می رسد. البته در این منطقه اثری از آثار قدیمی و تاریخی نخواهید دید.

روستای میوکا;  جاذبه ای خاص در لواسان

قدیمی ترین قسمت های روستا دو کوچه است که هشت خانه گلی در آن خودنمایی می کند. این روستا دارای یک حمام قدیمی بوده که در سال 1344 تخریب شده و در همان محل حمام دیگری ساخته اند که مورد استفاده اهالی روستا بوده است. متاسفانه با افزایش کلبه سازی ساختار این روستا تا حد زیادی تغییر کرده است.

شغل اصلی بومیان سینکو کشاورزی است. آنها محصولاتی مانند لوبیا و گندم را در مزارع اطراف روستا می کارند. اهالی روستا علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز می پردازند.

آنها با تولید فرآورده های حیوانی و فروش آنها چرخ زندگی خود را می چرخانند و هر روز کسب حلال می کنند. البته در سال های اخیر تعداد زیادی از جوانان روستا شهرنشینی را به روستایی ترجیح می دهند.

همچنین اهالی روستا زمین های کشاورزی زیادی را به گردشگران فروخته اند. امروزه زمین های کشاورزی روستا جای ویلاسازی شده و سطح زیرکشت نیز کاهش یافته است. اما ریش سفیدان روستا در تلاش هستند تا باغ ها و زمین های باقی مانده را حفظ کنند. تعداد باغبان سینک به 15 نفر می رسد. باشد که باغ هایشان غنی و پربار باشد.

اگر به این روستا سفر کنید، سرسبزی و باغ هایی با درختانی مانند گیلاس، گردو، سیب و گیلاس را به وفور مشاهده خواهید کرد.

مزارع غرقاب کشاورزی در بخش های مختلف گسترده است. مراقب باشید برای پیک نیک و گردش به این مناطق نروید تا آسیبی به زمین های کشاورزی وارد نشود.

سینک یکی از معروف ترین روستاهای اطراف تهران است. وجود امکانات خوب مانند رستوران ها و کافه ها باعث می شود گردشگران بیشتری به این روستا مراجعه کنند. رستوران سنتی شامینه یکی از رستوران های خوب این روستا است. این رستوران فضایی دلنشین با چشم اندازی شگفت انگیز دارد و اوقات خوشی را برای شما تضمین می کند.

روستای میوکا;  جاذبه ای خاص در لواسان

سینک کجای تهران است؟

روستای سینک در یکی از شهرهای اطراف تهران به نام شمیرانات قرار دارد. همچنین یکی از روستاهای کوچک لواسان است. اگر می خواهید از شهر تهران به روستای سنک لواسان سفر کنید باید به اتوبان شهید بابایی در شرق تهران برسید. روستای سینک حدود 45 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

سپس جاده لشگرک را طی کرده و بلوار امام خمینی را تا انتها دنبال کنید. به جاده لواسان – سینک می رسید. خوشبختانه می توان بدون ماشین شخصی به این روستای خوش آب و هوا سفر کرد. برای این کار کافی است به ایستگاه تاکسی در طبقه چهارم تهرانپارس بروید و از آنجا با تاکسی به روستای سینک بروید.

آدرس روستای سینک لواسان: روستای سینک، منطقه لواسان، شهرستان شمیرانات، استان تهران

این روستا یکی از بهترین مناطق برای طبیعت گردی است. وجود شیب های سبز و پوشش گیاهی انبوه زیبایی سینک را دو چندان می کند. قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستا حس وصف ناپذیری را به همراه دارد.

به لطف آب کافی و خاک حاصلخیز، باغ های سینک رونق دارند. به هر طرف که نگاه کنی درختان گیلاس، گردو، سیب و گیلاس ریشه در خاک دارند. هر ساله این باغ ها مقداری از میوه ها را به بازار عرضه می کنند.

بسیاری از گروه‌های ورزشی و کوهنوردی در تعطیلات آخر هفته به دامنه‌های اطراف سینک می‌روند. این دامنه ها مکان مناسبی برای کوهنوردی هستند. اگر کمی در این دامنه ها قدم بزنید گیاهانی مانند کنگر، والک و تره فرنگی را خواهید دید.

روستای میوکا;  جاذبه ای خاص در لواسان

در روزهای گرم تابستان می توانید در کنار رودخانه افجه یک پیک نیک داشته باشید و از هوای خنک لذت ببرید. البته مراقب باشید تا مقداری از رودخانه فاصله بگیرید. صدای جاری شدن آب روی سنگ ها صدای آرامش بخشی است که شما را خوشحال می کند. اگر پرندگان با هم آواز بخوانند، همه چیز تمام می شود. اگر به عکاسی از طبیعت علاقه دارید، به دنبال آن باشید. طبیعت اطراف روستا قاب زیبایی برای عکس های شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا