ایران گردی

روستای جالب و دیدنی رندان / روستاگردی در اطراف تهران

تودی تریپ: روستای رندان روستایی در دامنه کوه‌های شمالی پایتخت و در 20 کیلومتری تهران است. اگرچه این روستا کمی با تهران فاصله دارد، اما همچنان دست نخورده باقی مانده است. جمعیت این روستا کم بوده و عمدتاً به دامداری و باغداری مشغول هستند.

تاریخچه روستای رندان

رندان در دامنه کوه قرار دارد و درختان آن چنان شکوفا شده اند که این روزها وقتی از دور به آنها نگاه می کنی، انگار برف سفید و صورتی شاخه ها را می پوشاند. مردم این روستا بیشتر وقت خود را به باغداری و دامپروری می گذرانند و اطراف روستا را باغ های پر از درختان سیب، هلو، گیلاس و گیلاس فرا گرفته است.

این روستا هنوز به سرنوشت بسیاری از روستاهای شمال کشور دچار نشده است، هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده و معابرش شلوغ از تردد غریبه های شهر نیست، بنفشه و آویشن و مرداب را زیر پا نگذاشته است. نه چنارها و زبان گنجشک ها به بهانه کلبه سازی قطع شد.

روستای رندان همچنان بکر و معصوم است و همین ویژگی است که باعث می شود آدرس آن را به شما بدهیم تا در کنار آبشار پرافتخارش استراحت کنید و به دور از هیاهوی شهر استراحت کنید.

آبشار رندان در ارتفاع حدود 2200 متری از سطح دریا قرار دارد و فاصله آن با روستا حدود 2 کیلومتر است. برای رسیدن به آبشار باید کمتر از یک ساعت در مسیری نسبتا هموار با شیب کمی در کنار رودخانه رندان پیاده روی کنید.

تور جالب و دیدنی روستای رندان / روستای اطراف تهران

در این مسیر گهگاه باید از پل های چوبی و سنگی عبور کنید و در صورت پر بودن رودخانه، گاهی باید با عبور از سنگ های کف رودخانه به سفر خود ادامه دهید. گاهی از کنار درختان گیلاس و باغ های گیلاس می گذرد و گاهی از پای صخره های کوچک و بزرگ… نکته هیجان انگیز مسیر این است که آبشار را فقط در دقایق آخر خواهید دید.

در انتهای مسیر، پس از عبور از شیب نسبتاً تند، در آن سوی دره ناگهان آبشار زیبای رندان نمایان می شود. در روزهای گرم تابستان می توانید به آبشار بروید و اجازه دهید صورتتان توسط قطرات ریز آب نوازش شود.
آبشار رندان آبشاری زیبا و پرآب به ارتفاع حدود 40 متر است که در شمال شرقی روستای رندان قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از روستا در جهت شرقی (دره سمت راست روستا) وارد دره شوید و برخلاف جهت رودخانه به سمت بالا حرکت کنید.

پس از حدود یک ساعت پیاده روی در مسیری نسبتا هموار به آبشار رندان می رسید.

یکی از معروف ترین جاذبه های این روستا آبشار رندون است که در 2 کیلومتری شرق روستا قرار دارد و در فصول بهار و تابستان بازدیدکنندگان مشتاقی را به خود جذب می کند.

قله لوارک که در بالای آبشار قرار دارد، مقصدی جذاب برای کوهنوردان است و برای رسیدن به آن باید با تجهیزات کامل و راهنما بروید.

روستای جالب و دیدنی رندان / دهکده گردی در تهران

فاصله تهران تا روستای رندان

برای رسیدن به آبشار و روستای رندان ابتدا باید به سمت روستای رندان در شمال غرب تهران حرکت کنید. این روستا در مسیر جاده کن – سولقان قرار دارد و تا تهران حدود 50 دقیقه فاصله دارد. راه دسترسی به این جاده از بلوار کوهسار شروع می شود. اگر از غرب تهران به سمت جاده امامزاده داوود و سولقان بروید، با ورود به اتوبان تهران – شمال به وسط این جاده خواهید رسید. در این صورت مسافت کمتری را طی می کنید.

دسترسی به ورودی جاده های کوهسار و بزرگراه تهران – شمال از طریق بزرگراه همت امکان پذیر است. بنابراین، بسته به محل زندگی خود، بهترین مسیر را برای رسیدن به بزرگراه همت غربی انتخاب کنید. پس از دیدن خروجی شهران در بزرگراه همت، وارد جاده کندرو شوید تا به ورودی جاده کوهسار برسید. از ابتدای جاده کوهسار تا روستای رندان 26 کیلومتر راه دارید. پس از طی حدود 18 کیلومتر، تابلوی روستای رندان را در سمت چپ جاده مشاهده می کنید و پس از ورود به جاده فرعی، پس از طی مسافت 6 کیلومتری به این روستا می رسید.

برای بازدید از آبشار رندان باید یک ساعت پیاده روی کرد. این مسیر دارای شیب کمی است و از رودخانه عبور می کند. اما پیاده روی نیازی به آمادگی جسمانی بالایی ندارد. مسیر پیاده روی این آبشار از شمال شرقی روستای رندان و کاسکاد درایو شروع می شود و شما را به دره رندان می رساند. در این مسیر تلفن همراه آنتن ندارد.

در مسیر دره رندان، صخره های مرتفعی شما را پوشانده و غارهای زیبایی نیز در این مسیر به چشم می خورد. آبشار رندان تا نیمه مسیر قابل مشاهده نیست، اما پس از عبور از شیب تند ۱۰۰ متری انتهای مسیر، ناگهان منظره آبشار را در مقابل خود می بینید.

روستای جالب و دیدنی رندان / دهکده گردی در تهران

در سمت چپ این آبشار، تخته سنگی بزرگی قرار دارد که مشرف به آبشار و دره رندان است. در فصل کم آب رودخانه، می توانید شیب تند انتهای مسیر را دور زده و از رودخانه عبور کنید تا به آبشار رندان در سمت دیگر برسید. در این مسیر چشمه طبیعی وجود ندارد و آب رودخانه و آبشار قابل شرب نیست. برای بالا رفتن از آبشار، مسیر سمت چپ را انتخاب کنید.

آدرس آبشار رندان: بزرگراه همت غربی، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود، بعد از روستای سولقان، روستای رندان، آبشار رندان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا