ایران گردی

روستای بیدخوان بردسیر کرمان را باید دید

تودی تریپ: مکان های جالب اطراف کرمان جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که بسیاری از آنها هنوز ناشناخته هستند. بازدید از این جاذبه ها در سفر به کرمان بسیار لذت بخش است.

شهر کرمان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که آثار تاریخی زیادی در داخل و اطراف خود دارد. دیدنی های کرمان در طول سال گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند و دیدنی های اطراف کرمان نیز از مهم ترین آثار تاریخی و جذاب ترین دیدنی های طبیعی ایران است.

قرار گرفتن شهر کرمان در منطقه ای کویری و در عین حال مرتفع، آب و هوای این شهر و اطراف آن را نسبت به سایر مناطق کویری ایران معتدل تر می کند.

بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از دیدنی های اطراف کرمان است. البته دیدن دیدنی های زیاد اطراف کرمان در فصل زمستان خالی از لطف نیست.

اگر قصد سفر به کرمان را دارید می توانید با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی های اطراف شهر کرمان آشنا کنیم. برخی از این مناظر آنچنان که شایسته است به نمایش گذاشته نمی شوند.

با آشنایی بیشتر با مکان های جالب اطراف کرمان می توانید از سفر خود به این منطقه باستانی و باستانی لذت بیشتری ببرید.

اگرچه بهترین زمان سفر برای بازدید از هر یک از این جاذبه ها دسته بندی شده است، اما می توانید با توجه به علاقه خود زمان های مختلفی از سال را برای بازدید از این مکان ها انتخاب کنید.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان دیدنی است

آشنایی با روستای بیدکوان بردسیر

روستای بیدخوان از توابع شهرستان بردسیر یکی از شهرستان های با پتانسیل بالای کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده و از شهرستان های استان پهناور کرمان است.

این روستا تاریخی کهن دارد. مورخان قدمت این روستا را مربوط به دوره های قبل از اسلام می دانند.

این روستا از شرق به کوه جید، از جنوب شرقی به کوه قلعه دسکویه و از جنوب و جنوب شرقی به کوه بحر آسمان محدود می شود. آب و هوای روستا در بهار و تابستان مطبوع و مطبوع و در زمستان سرد است.

در این روستا درخت گردوی کهنسالی وجود دارد که بر اساس برخی اسناد قدمت آن به 2000 سال پیش می رسد. رودخانه دائمی بیدخوان که از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می گیرد به این منطقه نشاط و طراوت خاصی بخشیده است.

غار و بندر یخدان در 7 کیلومتری جنوب شرقی روستا قرار دارد که از جاذبه های طبیعی این منطقه محسوب می شود. همه ساله بسیاری از دوستداران طبیعت با آب و هوای خوب به این منطقه می آیند و از مناظر زیبای این روستا دیدن می کنند.

بید قناتی در روستای بید خان است که یکی از مناطق گردشگری این روستا است. متاسفانه این منطقه زیبا مانند بسیاری از مناطق جذاب کشورمان هنوز ناشناخته است. با سفر در این مکان ها می توانید آرامش را با تمام وجود احساس کنید.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان دیدنی است

جاذبه های روستای بیدکوان

طبیعت روستا در بهار و تابستان بسیار آرام و دلپذیر و در زمستان سرد است.

یکی از جاذبه های روستا درخت گردو است که قدمتی 200 ساله دارد. رودخانه ای در روستا به نام بیدخوان وجود دارد که به رونق کشاورزی در این منطقه کمک کرده است. از دیگر جاذبه های طبیعی روستا می توان به غار یخی و بندر یحدان در 7 کیلومتری جنوب روستا اشاره کرد.

روستای بیضوان یکی از زیباترین روستاهای منطقه بردسیر است که دارای آب و هوای معتدل و مناسب و مناظر جذابی است.

قرار گرفتن این منطقه سرسبز در مجاورت یک منطقه کویری نیز توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. این روستا یکی از بکرترین مناطق طبیعی اطراف کرمان است که در میان گروه های مختلف کوهنوردی و طبیعت گردان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بسیاری از کارشناسان قدمت روستای بیدکوان را به دوران قبل از اسلام می دانند. این روستا از شرق به کوه «یشم» و از جنوب و جنوب شرقی به کوه «قلعه دسکویه» و «بحر آسمان» می رسد.

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی روستای بیدخوان بردسیر غار یخدان در مسیر کوهنوردی این روستا است و در هفت کیلومتری جنوب شرقی آن در فصل زمستان دهانه آن پوشیده از بلورهای یخ است.

گردشگران زیادی در فصل زمستان برای کوهنوردی و دیدن منظره زیبای این غار به این منطقه سفر می کنند.

روستای بیدخوان بردسیر کرمان دیدنی است

در روستای بیدخوان بردسیر باغ ها و درختان زیادی وجود دارد و گردو یکی از مهم ترین محصولات باغی این روستا است. در روستای بیدهان یک درخت گردوی کهنسال وجود دارد که به اعتقاد مردم محلی قدیمی ترین موجود زنده آن روستا است.

رودخانه بیدخوان در فصل بهار مواج و پر می شود و برای عبور از آن باید پل ساخت. این رودخانه از کوه های اطراف این روستا سرچشمه می گیرد و طبیعت روستای بیدخوان را سرسبز می کند. کوهپایه های اطراف این روستا پوشیده از گیاهان دارویی است و طبیعت اطراف این منطقه در فصل پاییز زیبایی دو چندان می کند.

  • فضا: 90 کیلومتری جنوب غربی کرمان یک ساعت و 10 دقیقه
  • نشانی: جاده جوپار، جاده بردسیر، بعد از روستای داشکر، روستای بیضوان

روستای بیدخوان بردسیر کرمان دیدنی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا