ایران گردی

روستایی عجیب و رمزآلود در نزدیکی تهران ! / ورود زنان به این روستا ممنوع است!

به گزارش تودی تریپ به نقل از رکنا، جالب است بدانید این روستا به ایستگاه توقف فناوری شهرت دارد. در خیابان های این روستا هیچ نشانی از خودروها دیده نمی شود. مردم روستا شیوه زندگی و آداب و رسوم گذشته را حفظ کرده اند.

طالقان یکی از مناطق زیبای ییلاقی است که از نظر تقسیمات جغرافیایی جزئی از استان البرز محسوب می شود. طالقان به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و گونه های گیاهی متنوع و زیستگاه های حیات وحش یکی از قطب های این منطقه است. گردشگری یکی از روستاهای عجیب این منطقه روستای ایستا است که امروز شما را با آن آشنا می کنیم.

جالب اینجاست که این روستا به توقفگاه فناوری شهرت دارد. در خیابان های این روستا هیچ نشانی از خودروها دیده نمی شود. مردم روستا شیوه زندگی و آداب و رسوم گذشته را حفظ کرده اند.

روستای ایستا از توابع شهرستان طالقان یکی از اسرارآمیزترین مکان های استان البرز است که از بدو ورود شاهد زندگی قاجاری به دور از مدرنیته خواهید بود. جالب است که گران ترین اسب ها در این روستا پرورش می یابند.

جمعیت روستای ایستا نسبت به سایر روستاهای طالقان بسیار کمتر است به طوری که بسیاری از مردم این روستا را کم جمعیت ترین روستای کشور می دانند.

ویژگی های عجیب روستای ایستا در شهرستان طالقان

با ورود به این روستا هیچ اثری از خودروهای عبوری نمی بینید. اصرار مردم روستای ایستا بر پیروی از آداب و رسوم گذشته است که برای بازدیدکنندگان بسیار عجیب است. در این روستا تکنولوژی اهمیتی ندارد و ساکنان آن حتی از تلویزیون هم استفاده نمی کنند.

این افراد مراسم عروسی و عزا ندارند و برای آنها مراسمی مانند تولد، سالگرد ازدواج و … برگزار می شود. با این شرط که هیچ زنی وارد روستای آنها نشود مردمی مهمان نواز نیز محسوب می شوند. یعنی می توان گفت ورود زنان به روستای ایستا ممنوع است!

یکی دیگر از ویژگی های عجیبی که در مورد اهالی روستای ایستا شهرستان طالقان می توان به آن اشاره کرد، نداشتن شناسنامه اهالی و دریافت نکردن خدمات دولتی است. آنها بدون آب، گاز، برق، درمانگاه، ماشین آلات، وسایل ارتباطی و غیره زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا